عصر آذربایجان

گزارش خبر

قاچاقچیان کالا در اردبیل به 49میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند

قاچاقچیان کالا در اردبیل به 49میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند

1402/04/12

عصر آذربایجان- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: قاچاقچیان در سال گذشته در پرونده‌های قاچاق ارز و کالا در استان اردبیل به 49میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

عصر آذربايجان- دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبيل گفت: قاچاقچيان در سال گذشته در پرونده‌هاي قاچاق ارز و کالا در استان اردبيل به 49ميليارد تومان جزاي نقدي محکوم شدند.

 محمدعلي مجتهدي‌نيا ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبيل اظهار کرد: سال گذشته 138 پرونده قاچاق کالا و ارز در استان اردبيل به تعزيرات حکومتي و مراجع قضايي ارجاع داده شد که ارزش اين پرونده‌ها 243 ميليارد تومان بوده است.

وي تصريح کرد: در بررسي اين پرونده‌ها قاچاقچيان کالا و ارز به 49 ميليارد تومان جزاي نقدي محکوم شده و در کنار آن ساير محکوميت‌ها نيز در حق آنها اعلام شد.

دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبيل با بيان اينکه عمده کالاهاي قاچاق در استان مربوط به الوار و چوب، کود شيميايي، آرد، گندم، دام، طيور و همچنين وسائط نقليه است، گفت: براساس قانون جديد ابلاغي مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شکل جامع و کامل با عناصر و عوامل قاچاق برخورد شده و حتي اجازه تبليغ اين کالاها در فضاي مجازي داده نمي‌شود.

مجتهدي‌نيا افزود: زيان‌آورترين مسائل براي کشورمان قاچاق کالا و ارز است که به ازاي يک ميليون دلار قاچاق زمينه بيکاري 100 هزار جوان ايراني نيز فراهم مي‌آيد.

وي از قاچاق به عنوان ابر تهديد عرصه توليد ياد کرد و ادامه داد: در سال‌هاي اخير مقام معظم رهبري با طرح پيام‌ها و شعارهاي اقتصادي سعي کرده تا همه مسئولان را به اهميت توليد و حمايت از اين عرصه ترغيب و تشويق کند که در اين مسير بايد با عناصر و عوامل قاچاق برخوردي جدي انجام شود.

مجتهدي‌نيا بيست و يکمين سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبري را در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز يادآور شد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در فرمان چهار ماده‌اي خود سعي کرد تا در کنار مسئولان و عوامل انتظامي، قضايي و ضابطان، توليدکنندگان، تجار قانوني، سرمايه‌گذاران و کارآفرينان را در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفي کرده و نقششان را تبيين کند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: امروز مبارزه جدي با پديده قاچاق کالا و ارز به يک رسالت جامعه و کامل تبديل شده و بر همه دستگاه‌ها واجب است در اين زمينه نقش خود را به شايستگي انجام دهند.

مجتهدي‌نيا با قدرداني از رئيس جمهور در توجه ويژه به اين حوزه و انتخاب نماينده ويژه رئيس جمهور در ستاد بيان کرد: با حکم رئيس جمهور، رئيس ستاد و نماينده ويژه رئيس جمهور انتخاب شده تا در اين حوزه فعاليت‌هاي چشمگيري را شاهد باشيم.

وي توجه به تبليغات هوشمند را با استفاده از ظرفيت رسانه‌ها، صدا و سيما و فضاي مجازي يادآور شد و اظهار کرد: در کنار مخاطب‌شناسي، بايد تبليغات به شکل هوشمند انجام شده و جلوي قاچاق کالا و تبليغات آن گرفته شود.

مجتهدي‌نيا در ادامه سخنان خود تصريح کرد: در کنار برخورد قاطع مراجع قضايي و انتظامي با پديده شوم قاچاق شايسته است بر اساس قوانين و مقررات که براي همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است، 36 دستگاه زيرمجموعه ستاد پاي کار بيايند تا با مصاديق قاچاق کالا و ارز مبارزه جدي انجام شود.

وي ضرورت فعالسازي سامانه تجارت، انبارداري، تيتک و ساير سامانه‌هاي مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را يادآور شد و گفت: در قانون جديد براي تبليغات فضاي مجازي و مديران سهل‌انگار جرم‌انگاري شده و قطعا رسالت سنگيني بر عهده همه دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم است تا در تقويت و رشد توليد با قاچاق مبارزه‌اي جدي انجام شود.

مجتهدي‌نيا افزود: 90 درصد پرونده‌هاي قاچاق کالا و ارز به تعزيرات حکومتي و کمتر از 10 درصد به مراجع قضايي ارجاع داده مي شود و ما قدردان تلاش و همکاري قضات و عوامل تعزيرات حکومتي هستيم که در سريعترين زمان احکام قاچاقچيان را صادر مي‌کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبيل نيز به رغم آن که نسبت به ميانگين کشوري کمترين آثار قاچاق کالا و ارز را شاهد هستيم ولي سعي بر اين است تا با عوامل دخيل و مؤثر در اين حوزه مبارزه جدي انجام شود.

مجتهدي‌نيا اضافه کرد: کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبيل در 2 سال اخير توانسته در کارگروه فرهنگي و تبليغات رتبه اول کشور را به دست آورد.

دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبيل از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست تا نسبت به تبيين قانون جديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اين کميسيون را ياري کنند تا بيش از گذشته سالم‌سازي فضاي توليد در کشور و عرضه محصولات با کيفيت را شاهد باشيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها