عصر آذربایجان

گزارش خبر

چشم بسته شده بر انحلال خانواده‌ها در بي فرهنگي غرب

چشم بسته شده بر انحلال خانواده‌ها در بي فرهنگي غرب

1394/12/09

گروه اجتماعي:افزايش آمار قتل و خودکشي دختران جوان و نوجوان در ترکيه خبر از رازهايي در پسا پرده بي اصولي غرب حاکم بر جامعه مي_دهد.

گروه اجتماعي:افزايش آمار قتل و خودکشي دختران جوان و نوجوان در ترکيه خبر از رازهايي در پسا پرده بي اصولي غرب حاکم بر جامعه مي_دهد.
ترکيه کشوري است با پشتوانه اسلامي، مردمي مسلمان و يکي از مهم ترين گسترش دهندگان پهنه نفوذ اسلام در جهان غرب. کشوري که بعد از فروپاشي امپراتوري عثماني و تشکيل حکومتي نو، توسط آتاترک، دچار تحولات فراواني شد.
حکومت "لائيک"، يا به عبارتي جدايي دين از سياست و با تعريف آن ها "آزادي"، با حکومت سردار امپراتور عثماني غرب گرا، آغاز شد. ترکيه بعد از آتاترک ديگر ادعاي چنداني روي اسلام و مسلماني نداشت.
 بلکه، شيفته تجدد گرايي و بي فرهنگي جامعه غرب شد. حجاب، نکوهيده شد و اصول دين اسلام، کهنه گرايي و عقب افتادگي از دنياي مدرن شد و اين شد که امروز ترکيه با افتخار اعلام مي کند که تابع بي فرهنگي غرب است و خود را زير واژه "مدرنيته"، پنهان مي نمايد.
جامعه ترک تبديل شده است به يک جامعه مدگرا و مصرف گرا، ماديات حرف اول جامعه را مي زند.رسانه هايش برهنگي، خيانت، فساد و فحشا را نمايش مي دهد و زنانش صدف خود را خيلي وقت است که گم کرده اند. پيوستن به کاروان زنان رسانه اي شده آرزوي بزرگ دختران ترک، قرار گرفتن در ويترين برندهاي معروف افتخاري شده که نصيب هر فردي نمي شود. بنيان خانواده ها از هم پاشيده و تنوع طلبي و خيانت ديگر قبيح نيست.
تاهل، تعهدي براي افراد نمي آورد. کودکان خارج از روابط مشروع، آمارش روز به روز افزايش يافته و قتل کودکان نامشروع ديگر امري عادي است. تک والدي، آن هم بدون پذيرش مسئوليت تربيت، امري رايج شده است.
بعد از رواج دادن اين همه بي بند و باري در جامعه و دور ساختن مردم از باورها و عقايد ديني و کشتن وجدان دروني آن ها، امروز شاهد قتل ها و خودکشي هاي دختران جوان و حتي نوجوان هستيم که در گرداب اين بي بند و باري، مورد سوء استفاده جنسي و تجاوز قرار گرفته اند.
چند روز پيش، شاهد خودکشي دختر 17 ساله_اي د__ر شهر "قيصريه" ترکيه بوديم. "جانسل بوسه"، دانش آموز سال آخر دبيرستان بود. مرگ دخترک، تيتر اول تمام رسانه هاي ترکيه شد. وقتي پليس براي تحقيق به مدرسه و به سراغ دوستانش رفت، تازه متوجه عمق فاجعه شد. تازه فهميد که دختر بينوا، طعمه معلم شيطان صفت خود شده است و تجاوز دبير رياضي 33 ساله، او را تا کام مرگ کشيده است.
يا دو سال پيش شاهد قتل وحشيانه دختر 17 ساله، به دست پسر 19 ساله به علت مضنون شدن به صداقت وي بوديم که پس از متواري شدن قاتل به مدت طولاني دستگير و زنداني شد و چندماه گذشته خبر خودکشي پسر جوان در زندان بوديم.يا همين چند روز قبل، شاهد تجاوز مردي متاهل و صاحب دو فرزند به دختري 17 ساله، به زور چاقو بوديم.
خبر آزار جنسي کودکان توسط نزديکان و آشنايان و حتي کودک ربايي براي تربيت برده هاي جنسي و يا آزار جنسي و سپس قتلشان، خبري است که هر چند وقت يکبار مزين صفحات اجتماعي و رسانه هاي ترکيه مي شود.
آيا منظور از جامعه مدرن، تبديل شدن زن به يک نماد جنسي و انحلال مفهوم خانواده در درون هوسراني هاي بي بند و قيد افراد جامعه است؟ آيا پيشرفت در مدگرايي است؟ آيا آزادي در عدم امنيت و ورود به مرز سايرين معني مي شود؟ آيا جامعه اسلامي که ريشه در فرهنگ و تمدن چند صد ساله دارد، نيازي به فرهنگ بي اصول غرب دارد؟
چرا با وجود مشاهده انحرافات اخلاقي و مشکلات عديده حاصل از آن درس نمي گيريم و همچنان اصرار به الگو قرار دادن غرب داريم؟يکي از بزرگترين اهداف غرب، گرفتن قدرت تعقل از انسان ها با مشغول کردن آن ها به مسائل عبث است.
 وقتي که رسانه هاي يک کشور اسلامي به رواج دادن به آزادي هاي بي قيد و بند را در دستور کار خود قرار مي دهند و سران سياسي مملکت به لائيک بودن و دوري از عقايد ديني خود مي بالند نتيجه مي شود جامعه اي سست بنيان و به دور از هرگونه باور و تعلق خاطري به عقايد ديني و فراتر از آن دفن وجدان هاي دروني در زير آوار کليدواژه هايي زيبا همچون : آزادي، دنياي مدرن، پيشرفت، ثروت و هزارن هزار واژه زيباي ديگر.
جامعه ترکيه نمونه بارزي است از عمليات نرم غرب بر روي کشورهاي اسلامي. جامعه اي که ديگر دخترانش حتي در مدارس  و خانه هايشان هم احساس امنيت ندارند!

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

چشم بسته شده بر انحلال خانواده‌ها در بي فرهنگي غرب

چشم بسته شده بر انحلال خانواده‌ها در بي فرهنگي غرب
خروج

گروه اجتماعي:افزايش آمار قتل و خودکشي دختران جوان و نوجوان در ترکيه خبر از رازهايي در پسا پرده بي اصولي غرب حاکم بر جامعه مي_دهد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها