عصر آذربایجان

گزارش خبر

آیین پاک انتخابات بر سر اغراض شخصی و حزبی معامله نشود

آیین پاک انتخابات بر سر اغراض شخصی و حزبی معامله نشود

1400/02/03

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: در رویدادی سالم همانند انتخابات صحیح که سرنوشت هر شخص و یک مملکت به آن بستگی دارد نباید صرفا بر سر اغراض شخصی یا حزبی معامله کرد.

عصر آذربايجان- امام جمعه اردبيل گفت: در رويدادي سالم همانند انتخابات صحيح که سرنوشت هر شخص و يک مملکت به آن بستگي دارد نبايد صرفا بر سر اغراض شخصي يا حزبي معامله کرد.

آيت‌الله سيد حسن عاملي در جمع مردم روزه‌دار اردبيل اظهار داشت: انتخابات در صورت پرداخت مناسبت و نگاهي منصفانه به آن يک رويداد سرنوشت‌ساز با آيين پاک است که عده‌اي بر سر منافع شخصي و طمع اين آيين را قرباني اغراض شخصي يا حزبي کرده و بر سر منافع کلي و منافع شخصي معامله مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه عده‌اي سودجو در هنگامه انتخابات مدام در پي ضايع کردن حق ديگران و آبروريزي هستند، افزود: افرادي با اخذ پول‌هاي کلان از کانديداها کارشان فقط تخريب يا تعريف بوده و با راه‌اندازي کاسبي و بازارگرمي در واقع به آيين پاک انتخاب در کشور لطمه وارد مي‌کنند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل بر ضرورت مشارکت حداکثري در انتخابات تاکيد و تصريح کرد: شرکت در انتخابات براي تعيين سرنوشت کشور حق هر يک از افراد اين جامعه بوده و نبايد اين حقوق جمعي قرباني سوداگري‌هاي عده‌اي خاص شود.

عاملي با اشاره به انتخاب آزادانه و مناسب براي مديريت امور کشور گفت: تبليغات کذب و غيراصولي بايد به گونه‌اي باشد که هيچ دخل و تصرف يا تحميلي در انتخاب آزادانه مردم کشور نداشته باشد و ضرورت تحقق اين موضوع بصيرت و آگاهي سياسي مردم است.

وي بر اهميت رهبري صالح و امامت در دين و مذهب شيعه تاکيد و اضافه کرد: از ابتداي بشريت بيشتر خونريزي‌ها بر سر امامت و رهبري صالح بوده و اهميت اين موضوع به خوبي براي همگان نمايان است.

بدترين عقوبت الهي گمراهي انسان است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل تصريح کرد: وقتي غضب خدا شامل حال بنده او شود حال او به سمت زوال دگرگون شده و در نهايت دچار انحطاط مي‌شود که خداوند بارها اين مسئله را به وضوح در آيات خود تبيين کرده است.

عاملي بر ضرورت وحشت انسان از غضب خدا تاکيد و خاطرنشان کرد: بدترين عقوبت الهي همان گمراهي بشر بوده به گونه‌اي که وقتي انسان با بصيرت کامل به سمت محسنات قدم بردارد خداوند هدايتگر او خواهد بود همانگونه که وقتي انسان در فساد و بد ذاتي مستغرق شود خداوند نيز او را بيشتر به اين سمت سوق مي‌دهد.

وي در ادامه اظهار کرد: نقش هدايتگري خداوند در مسير درست و اشتباه به اين دليل است که خداوند آيات خود را به انسان ابلاغ و از او انتظار انجام تکليف دارد، و وقتي بشر با چشم بسته به سمت گناه و بدي قدم برمي‌دارد عقوبت الهي شامل او شده و با گمراهي هر چه تمام‌تر حال او مدام به سمت تباهي دگرگون مي‌شود.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري رحمت خداوند را جلوتر از غضب او دانست و گفت: خداوند بعد از فرستادن انسان روي زمين خدمات زيادي را براي او ارزاني داشته است اما وقتي بشر آيات او را کتمان کرده و منکر شود خداوند نيز او را به عذاب عظيم دچار مي‌کند.

عاملي خدمت خداوند به بشر را منتهي‌ناپذير دانست و بيان کرد: تنوعي که در متن طبيعت و در جامعيت آن بوده براي بالندگي بشر تا ابديت کافي است و کاش انسان به درجه‌اي عقول باشد که بتواند نشانه‌هاي خدا در طبيعت را به خوبي ببيند و به آن واقف باشد و در مسير رستگاري از آن‌ها بهره‌مند شود.

مقام روزه دار در برابر خدا توصيفي ندارد

امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت روزه‌داري انسان اشاره و اظهار کرد: خداوند در قبال تمام خدماتي که به خلقت داشته از او پايبندي به قانون طبيعت را خواسته به طوري که اطاعت از فرمان الهي سرلوحه تمامي افعال او قرار گيرد.

عاملي گفت: شايد اين سوال بارها براي همه بندگان پيش آمده که، وقتي خداوند خود غني به ذات بوده چطور ممکن است از بنده خود چشم‌داشتي داشته باشد، ‌در واقع خداوند بشر را مقيد به فرمان الهي مي‌خواهد در صورتي که تمامي اسباب و ابزار رفاه او را فراهم آورده است و از همه مهم‌تر پروردگار از ذات لايتنهي برخوردار بوده و با عطوفت و رحمت با بشر رفتار مي‌کند.

وي ادامه داد: خداوند نه در زمين و نه در آسمان‌ها جا مي‌گيرد و تنها مکاني که مي‌تواند به اندازه عظمت پروردگار بزرگ شود، ‌قلب مومن است و اين جز با بندگي بشر حاصل نمي‌شود.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بر قبولي حاجات در هنگام افطار اشاره و اذعان کرد: بنده‌اي که بعد از ساعت‌ها تحمل تشنگي و گرسنگي در هنگام افطار با خلوص نيت در مقام خداوند خود را هيچ دانسته و عاجزانه به مقام او قرب يابد بي‌شک مهر تاييد الهي را بر پاي حاجات خود خواهد ديد.

عاملي روزه را عامل پاکي انسان دانست و افزود: وقتي خداوند خود را در ماه رمضان ميزبان انسان معرفي کرده و به شايستگي از بندگان خود بر سر خوان بي‌انتهاي خود ميزباني مي‌کند اگر انسان با نيت پاک و صرفا بر سر معامله درست با خود و خداي خود بر سر اين سفره حاضر شود ذات او نيز به پاکي دست مي‌يابد.

منيت براي انسان جايز نيست الا در برابر نامحرم

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل همچنين بر ضرورت دوري روزه‌دار از گناهان کبيره تاکيد و اظهار داشت: گناهاني بزرگ همچون غيبت و منيت ذات انسان را تيره کرده و تولي را در وجود او تباه مي‌کند.

عاملي اضافه کرد: منيت و غرور و تکبر براي انسان هرگز جايز نيست مگر در مواردي که يک زن در برابر نامحرم منيت داشته باشد که اين اتفاقا به شدت سفارش شده است، چرا که ذات پاک يک زن نبايد سبب گرايش جنس مخالف به سمت او باشد و اين مانع در واقع همان منيت اوست. 

وي چنين تکبري را تکبر به حق دانست و افزود: تکبر در همه موارد براي انسان مذموم است و در نقطه مقابل بايد بدانيم که غرور واقعي براي خدايي است که خود را به جهانيان قهار و جبار معرفي کرده است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها