عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتقام بايد راهبردي باشد نه نمايشي

1398/10/22

گروه خبر: امام جمعه تبريز تاکيد کرد: انتقام نبايد نمايشي باشد و به حذف چند مهره بي‌ارزش يا باارزش دشمن بيانجامد، بلکه بايد راهبردي باشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمين  سيد محمد علي آل هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با بيان اينکه انتقام راهبردي فقط ضربه به چند پايگاه راهبردي دشمن نيست، اظهار کرد: انتقام سخت، انتقامي راهبردي بوده و سيلي محکم سپاه به آمريکايي‌ها و اثراتي مانند تخليه نيروهاي اسپانيا و آلمان را در پي داشت، اما انتقام واقعي روزي است که حضور فسادبرانگيز آمريکا را در اين منطقه نداشته باشيم.
وي اضافه کرد: آمريکايي‌ها ويراني، اختلاف، جنگ و فتنه را به منطقه آوردند، زمان، مکان، کيفيت و کميت انتقام راهبردي نامعلوم و کابوسي براي دشمن است. وي اضافه کرد: کدام عضو نيروي خصم توانايي برابري با سردار سليماني را دارد، انتقام راهبردي بايد مانند خون شهيد سليماني بجوشد و مستمر، زيرکانه، هوشمندانه، مستقيم، امنيت‌زا، پنهان‌، آشکار، داراي بازدارندگي، شديد و طولاني و نيابتي باشد و سايه جنگ را از سر کشور بردارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: کشورهاي مسلمان هم بايد انتقام بگيرند، انتقام راهبردي فقط توسط نيروهاي مسلح نبوده و بايد دولت و مجلس هم به کمک آن‌ها بيايند.وي تاکيد کرد: اميدواريم آن انتقامي که مد نظر مقام معظم رهبري است، توسط سپاه قهرمان گرفته شود.وي با اشاره به اقدام شجاعانه فرزندان انقلابي ملت ايران به خصوص سردار حاجي‌زاده، فرمانده هوا فضاي سپاه به خاطر سيلي محکمشان به دشمن، اظهار کرد: از اين حرکت شجاعانه تقدير مي‌کنيم، بايد ياد وخاطره پدر موشکي ايران، شهيد طهراني مقدم را هم گرامي بداريم که زحمت زيادي براي طراحي موشک‌ها کشيد.وي در ادامه، با تقدير از اقدام دولت در برداشتن گام پنجم و نهايي برجام و کاهش تعهدات هسته‌اي و رفع تمامي محدوديت‌ها، تصريح کرد: اقدام به موقع مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در تصويب تاييد طرح سه فوريتي تروريست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمريکا و اقدام مجلس عراق هم جاي تقدير دارد.خطيب نماز جمعه تبريز گفت: اميدواريم  خداوند روح سردار سليماني و جانباختگان در مراسم تشييع سردار و روح جانباختگان حادثه سقوط هواپيما را شاد کند.
وي در ادامه با تقدير ويژه از مردم تبريز و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به حضور پرشور مردم تبريز در راهپيمايي بعد از شهادت سردار سليماني بيان کرد: تعداد کثيري در راهپيمايي هفته گذشته شرکت کرده و پيشگامي خودشان را نشان دادند، مردم قدرشناس تبريز بار ديگر سربلندمان کردند و خداوند ايشان را سربلند کند، تمام حرکات آذربايجاني‌ها به هنگام، با بصيرت کامل و قابل تحسين است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: نقشي که شهيد سليماني در ارتباط با جبهه مقاومت، تقويت و ثبات حزب الله لبنان، تقويت نيروهاي مقاومت فلسطيني در جريان جنگ‌هاي غزه و فلسطين، تقويت محور مقاومت به خصوص در هشت سال اخير و پس از شروع بحران در سوريه و عراق و فعال کردن ظرفيت‌هاي خفته در اين کشورها داشت، باعث شد بساط تروريست‌ها تقريبا از اين کشورها جمع شود.آل هاشم گفت: سردار در قامت يک سياستمدار کار کشته و نماينده ايران در سفري که به روسيه داشت، توانست ظرف دو ساعت صحبت از ظرفيت عملياتي روس‌ها براي پيشبرد اهداف خود استفاده کند.وي بيان کرد: او در اوج حضور تروريست‌ها در سوريه و عراق اعلام کرد که براي کمک به اسلام، شيعه و سني حاضر است.
وي با بيان اينکه خدمات اجتماعي سردار سليماني هم فراموش نشدني است، اظهار کرد: سردار سليماني برادر مهربان اهل سنت بود و ارتباطي صميمي با فرزندان شهداي مدافع حرم و نگاه متفاوت فرهنگي داشت و استقرار موکب در مناطي سيل زده از جمله خدمات اين شهيد در حوزه اجتماعي است.به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، امام جمعه تبريز در ادامه با انتقاد از عدم توجه به انتصاب شايسته سردار قاآني گفت: سردار قاآني از نظر ما يک سليماني ديگر است، ايشان زودتر از حاج قاسم وارد سپاه قدس شده بود و روابط عميق و ديرينه‌اي با گروه‌ها و شخصيت‌هاي مقاومت دارد و مورد تاييد شهيد سليماني و از نظر او، سردار قاآني بهترين جانشين بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها