عصر آذربایجان

گزارش خبر

جهش توليد در گرو حذف بروکراسي بانکي

جهش توليد در گرو حذف بروکراسي بانکي

1399/06/02

گروه اقتصادي:تعيين کليد واژه»جهش توليد« به عنوان شعارسال بيانگر توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسئله اقتصاد و معيشت مردم است و در اين راستا بايد بروکراسي هاي بانکي از سر راه واحد هاي توليدي برداشته شود و 15 واحد به چرخه توليد بازگشت. اگر نيم نگاهي به نامگذاري هاي سال گذشته تا سال جاري بنگريم، توجه به اشتغال جوانان، اقتصاد و توليد بيشتر واحد هاي صنعتي و توليدي در کشور يکي از مهم ترين اهداف از نام گذاري توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي است.

علي جعفرزاده

گروه اقتصادي:تعيين کليد واژه»جهش توليد« به عنوان شعارسال بيانگر توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسئله اقتصاد و معيشت مردم است و در اين راستا بايد بروکراسي هاي بانکي از سر راه واحد هاي توليدي برداشته شود و 15 واحد به چرخه توليد بازگشت. اگر نيم نگاهي به نامگذاري هاي سال گذشته تا سال جاري بنگريم، توجه به اشتغال جوانان، اقتصاد و توليد بيشتر واحد هاي صنعتي و توليدي در کشور يکي از مهم ترين اهداف از نام گذاري توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
اصلاح ساختار اقتصادي کشور يکي از سياست هاي اجرايي و عملياتي است که بايد مسئولان با برنامه ريزي لازم نسبت به عملي شدن شعارهاي سال که همه ساله توسط مقام معظم رهبري انجام مي شود تلاش کنند.
تحقق شعار امسال يکي از مهم ترين ماموريت هاي ملي براي همه مسئولان و مردم باشد تا براي رسيدن به آن همه تلاش کرده و مسئولان نيز حمايت هاي لازم را از واحد هاي توليدي و صنعتي داشته باشند.
در اين ميان براي تحقق شعار »جهش توليد« دولت هم بايد به‌طور جدي پاي کار بيايد و براي رونق توليدات داخلي و عدم وابستگي به خارج کشور از ورود کالاي قاچاق به کشور جلوگيري کرده و همچنين جلوي ورود کالاهايي که مشابه داخلي آن در کشور موجود است صددرصد گرفته شود.
دستگاه قضايي از واحدهاي توليدي و صنعتي حمايت مي کند
حميد قنبرزاده رئيس دادگستري مراغه، با اشاره به حمايت هاي دستگاه قضايي شهرستان از واحدهاي توليدي اظهار داشت: راهبرد دستگاه قضايي حمايت از واحدهاي توليدي بوده و خط توليد هيچ يک از واحدهاي توليدي و صنعتي در اين شهرستان به بهانه بدهي و اجرايي هاي بانکي متوقف نمي شود.
وي افزود: يکي از مهم ترين دغدغه هاي جوانان در کشور ايجاد اشتغال پايدار بوده و در اين راستا دستگاه قضايي نيز در تلاش است هيچ واحد توليدي در اين شهرستان به دليل بدهي تعطيل و خط توليد آن متوقف نشود.
رئيس دادگستري مراغه در ادامه با تاکيد بر همکاري بيشتر بانک ها با واحد هاي توليدي و صنعتي در شهرستان، اظهار کرد: اگر دستگاه هاي دولتي و بانک ها از واحدهاي توليدي در اين شهرستان حمايت هاي لازم را داشته باشند تا شاهد تعطيلي هيچ واحدي در اين شهرستان نباشيم شاهد رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان در مراغه خواهيم بود.
بروکراسي هاي اداري و بانکي براي حمايت از توليد بايد حذف شود
يکي ازمديران واحد توليدي که در حال حاضر در شهرک صنعتي اين شهرستان فعاليت مي کند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، با اشاره به مهم ترين مشکلات واحد هاي توليدي، اظهار کرد: يکي از مهم ترين مشکلاتي که واحدهاي توليدي و صنعتي در اين شهرستان با آن روبرو هستند عدم همکاري بانک ها در ارائه تسهيلات براي توسعه و نگهداري واحدهاي توليدي و صنعتي است که ضروري است با ورود مسئولان شهرستان اين موضوع در بانک ها رفع شود.
وي تصريح کرد: با توجه به مشکلات نقدينگي در بين واحدهاي توليدي و صنعتي کارخانه ها براي جلوگيري از تعطيلي خطوط توليد خود مجبور هستند تسهيلات بانکي دريافت کنند که متاسفانه با وجود بروکراسي_هاي اداري و بانکي برخي واحد ها نمي توانند از اين تسهيلات دولتي استفاده کنند.
اين سرمايه گذار در ادامه با اشاره به خواسته_هاي صاحبان صنايع و واحد هاي توليدي از مسئولان، گفت: ما کليه سرمايه هاي نقدي خود را در واحد هاي توليدي براي رونق توليد و اشتغال جوانان گذاشته ايم و در اين ميان از دولت و مسئولان انتظار داريم براي رسيدن به شعار سال مقام معظم رهبري واحدهاي توليدي در اين شهرستان را ياري کنند.
نامطلوب بودن راه هاي دسترسي به شهرک صنعتي مراغه
يکي از رانندگان باري در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به نامطلوب بودن راه هاي دسترسي به شهرک صنعتي در اين شهرستان اظهارداشت: يکي ديگر از مشکلات شهرک صنعتي در اين شهرستان نامطلوب بودن راه دسترسي به اين شهرک است که بايد مورد بازنگري قرارگيرد.
وي افزود:برخي از رانندگاني که از شهرهاي ديگر کشور براي حمل بارهاي شرکت ها و واحد هاي توليدي به اين شهرک مراجعه مي کنند با عدم وجود تابلوهاي راهنما از ابتداي سه راهي يوسف آباد اين شهرستان روبرو هستند که ضروري است مسئولان مربوطه تابلوهاي راهنما را در مسيرهاي اين شهرک براي مراجعه رانندگان به آن نصب کنند.
حمايت از واحد هاي توليدي از مهم ترين اولويت هاي دولت و فرمانداري در مراغه
سيدعلي موسوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار در مراغه، با اشاره به ظرفيت هاي موجود در اين شهرستان براي توسعه واحدهاي صنعتي و توليدي، اظهار کرد: شهرستان مراغه دومين شهر بزرگ آذربايجان شرقي پس از تبريز بوده وبا توجه به قرار گرفتن معدن هاي مختلف ظرفيت خوبي براي توسعه واحدهاي توليدي و صنعتي را داشته و در اين راستا اقدامات لازم براي جذب سرمايه گذاران جديد در حال انجام است.
وي تصريح کرد: طي سال هاي گذشته 15 واحد توليدي در اين شهرستان راکد بود که با پيگيري هاي انجام شده با تخصيص تسهيلات دولتي و همکاري بانک ها اين تعداد واحد توليدي و صنعتي راکد شده به چرخه توليد بازگشته و شاهد و بزودي شاهد رونق اقتصادي در مراغه خواهيم بود.
موسوي در ادامه با اشاره به راه اندازي مجدد کارخانه توليد کارتن، تصريح کرد: طرح توسعه و راه اندازي مجدد اين کارخانه با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد تومان از سوي سرمايه گذار اين واحد توليدي راه اندازي شد.
معاون استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به ظرفيت توليد اين کارخانه، اضافه کرد: روزانه بيش از 100 تن کاغذهاي فلوتينگ و کرافت در اين واحد توليد مي شود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم، موسوي با اشاره به ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان با راه اندازي اين واحد هاي توليدي در شهرستان، گفت: از ابتداي سال تا به امروز 15 واحد راکد در اين شهرستان به چرخه توليد بازگشته است و براساس آمار هاي رسمي براي 200 نفر اشتغال پايدار ايجاد شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها