عصر آذربایجان

گزارش خبر

استفاده از مازوت در نيروگاه‌ها اولويت نبود اما خاموشي‌ها مجبور به صدور مجوز کرد

استفاده از مازوت در نيروگاه‌ها اولويت نبود اما خاموشي‌ها مجبور به صدور مجوز کرد

1399/11/06

گروه خبر: مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان‌شرقي گفت: استفاده از مازوت در نيروگاه‌ها اولويت نبود اما خاموشي‌ها مجبور به صدور مجوز کرد که البته مشروط به استفاده از ميزان استاندارد که 1700 ميلي گرم در مترمکعب بود.

گروه خبر: مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان‌شرقي گفت: استفاده از مازوت در نيروگاه‌ها اولويت نبود اما خاموشي‌ها مجبور به صدور مجوز کرد که البته مشروط به استفاده از ميزان استاندارد که 1700 ميلي گرم در مترمکعب بود. حسن عباس نژاد در نشست خبري با خبرنگاران  با تأکيد بر اين‌که اداره کل حفاظت از محيط‌زيست با هيچ واحد صنعتي و توليدي عقد اخوت نبسته است و تعارف ندارد، اظهار داشت: بايد واحدهاي توليدي و صنعتي خود نشان دهند که آلاينده نيستند، احترام کارآفرين بر ما واجب است اما نبايد از اصول و استانداردهاي زيست‌محيطي تخطي کرد.
وي با اشاره به ماجراي استفاده از سوخت مازوت در نيروگاه شهيد رجايي تبريز، ابرازداشت: پرونده را به دادگاه جهت پيگيري ارائه نمودم که تا شوراي امنيت ملي پيگير قضيه شدند و نتيجه اين بود که وقتي نفت فرآوري مي‌شود، 25 درصد آن به عنوان مازوت باقي مي‌ماند که پيشتر به کشورهاي ديگر صادر مي‌شد اما مدتي است که فروش ندارد و امکاني نيز جهت امحاء آن نيست، چنانکه مقداري در کشتي‌ها و انبار ذخيره شد اما ديگر امکان نگهداري نبود و علي‌رغم ميل باطني مسئولين و بالاجبار مجوز آن را جهت استفاده در نيروگاه‌ها ارائه کردند.
مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان_شرقي ادامه داد: استفاده از مازوت اولويت نبود اما وقتي خاموشي‌ها پيش آمد مجبور به صدور مجوز شديم، البته مشروط به استفاده از ميزان استاندارد که 1700 ميلي گرم در مترمکعب بود و گفته‌ايم که اگر يک ميلي زيادتر شود ممانعت به عمل خواهد آمد و در کنار آن سال بعد ضمن اخذ عوارض آلايندگي به دادگاه معرفي خواهيم کرد، البته در تبريز با کمک استاندار و دستگاه قضا استفاده از مازوت را ممنوع و شيرهاي آن را پلمپ کرديم.وي از سرگيري پايش‌هاي شبانه و سرزده از واحدهاي صنعتي و بازيافت تبريز و شهرهاي اطراف را از جمله اقدامات جهت کاهش آلودگي برشمرد و گفت: با هر واحد خاطي و خارج از استاندارد برخورد خواهيم کرد و با هيچ طيف و گروهي مماشات نداريم.
عباس نژاد اذعان داشت: تا جايي که توان داريم سعي خواهيم کرد که فعاليت خارج از چهارچوب و غيراستاندارد براي واحد توليدي گران تمام شود، البته گران تمام شدن به معناي درآمدزايي نيست بلکه جهت ممانعت و حتي تشويق به اصلاح فرآيند و از بين بردن آلودگي است، ما مشتاق و موافق توسعه واحدهاي صنعتي و ازدياد اشتغال هستيم اما اين شرط را که سلامتي مردم مقدم است را سرلوحه کار خود قرارداده ايم.
وي همچنين از عدم شفاف سازي شهرداري در خصوص محل هزينه کرد عوارض آلايندگي يادآورشد: مي‌دانيم که شهرداري اين درآمد را به محل حفاظت از محيط زيست و فضاي سبز صرف مي‌کند، اما طبق ضوابط بايد با مشورت کارشناسان ما اين امر صورت پذيرد، همچنين نگهداري ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا نيز بر عهده شهرداري است که بايد اهتمام زيادتري جهت کاليبراسيون و... داشته باشد.
مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان_شرقي در رابطه با فرآوري معدن اندريان توضيح داد: بدون استعلام از اداره کل حفاظت از محيط‌زيست مجوز بهره برداري داده شده بود که ما از آلودگي اين معدن شکايت کرديم که برائت گرفتند.وي ادامه داد: شوراي تسهيل و رفع موانع توليد براي اين معدن مجوز صادر کرده بود که جهت برائت گرفتن استفاده نمودند و چون دستگاه دولتي نمي‌تواند از دستگاه دولتي ديگر شکايت کند ما نتوانستيم از صمت شکايت کنيم ولي شرط نموديم که مجوزهايي که از طرف سازمان صمت به ما مي‌آيد موافقت نخواهيم کرد و بايد باهم تعامل داشته باشيم.مجيد رحماني مديرعامل خانه حفاظت از محيط‌زيست تبريز نيز با اشاره به اين‌که  وظيفه اداره کل يا خانه محيط‌زيست صرفاً سياست‌گذاري است، افزود: فاز اجرايي را به واسطه فعالين مدني، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و... مديريت مي‌کنيم.وي ترافيک شهري را از علل ديگر آلودگي شهر تبريز دانست و عنوان کرد:  سازمان ترافيک شهرداري تبريز بايد تمهيداتي انجام دهد، ما مدت‌ها پيش طرح‌ها و پيشنهاداتي را جهت ساماندهي ترافيک تبريز ارائه نموديم که استقبال نشد.
به گزار ش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،مديرعامل خانه محيط‌زيست تبريز به مطالبات مردمي در خصوص آلودگي معدن اندريان پرداخت و گفت: همکاري تمام حوزه‌ها لازم است و تخلفات عديده‌اي داشت که بررسي کرده و جواب قانع کننده نگرفتيم و آخر کار مستقيماً به رياست قوه قضائيه نامه نگاري کرديم تا از ايشان پيگيري شود که نتايج به‌دست آمده خوشحال کننده بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها