عصر آذربایجان

گزارش خبر

شتاب در اجراي پروژه هاي نيمه تمام، جهت‌گيري اصلي شورا و شهرداري زنجان

شتاب در اجراي پروژه هاي نيمه تمام، جهت‌گيري اصلي شورا و شهرداري زنجان

1400/10/12

گروه اقتصادي: شوراي اسلامي و شهرداري زنجان در ماه هاي منتهي به آخر سال بر شتاب در اجراي پروژه هاي نيمه تمام و شاخص شهر متمرکز شده اند هر چند با وجود تامين مالي طرح ها و رفع و رجوع گره ها، تکميل اغلب طرح ها تا اوايل سال آينده به طول مي انجامد. خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با دعوت شهرداري زنجان در تور خبري بازديد از چهار پروژه عمراني بزرگ مقياس در شهر زنجان حضور يافتند تا از نزديک روند اجراي اين طرح ها را نظاره گر شوند.

گروه اقتصادي:  شوراي اسلامي و شهرداري زنجان در ماه هاي منتهي به آخر سال بر شتاب در اجراي پروژه هاي نيمه تمام و شاخص شهر متمرکز شده اند هر چند با وجود تامين مالي طرح ها و رفع و رجوع گره ها، تکميل اغلب طرح ها تا اوايل سال آينده به طول مي انجامد. خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با دعوت شهرداري زنجان در تور خبري بازديد از چهار پروژه عمراني بزرگ مقياس در شهر زنجان حضور يافتند تا از نزديک روند اجراي اين طرح ها را نظاره گر شوند.

رييس شوراي اسلامي شهر زنجان در اين بازديد به خبرنگاران گفت: به سرانجام رساندن پروژه هاي شهري از مطالبات عمده شهروندان است و البته پيگيري اين پروژه ها نيز جزو وظايف ذاتي شورا محسوب مي شود.
منصور مرادلو افزود: ما از شروع دوره ششم شورا قراردادهاي پيمانکاري و سطح پيمانکاران پروژه هاي شهري را رصد و سعي کرده ايم تا مشکلات مختلف حقوقي و مالي پيش پاي اجراي پروژه ها را رفع و رجوع کنيم.
وي با بيان اينکه ميزان بودجه امسال شهرداري زنجان 829 ميليارد تومان است، اظهار داشت: اين وظيفه بر دوش اعضاي شورا است که بر بند بند بودجه اشراف و کنترل داشته باشند تا به صورت درست هزينه شود.رييس شوراي اسلامي شهر زنجان از انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبيا براي اجراي پروژه هاي شهري خبر داد و گفت: در چند روز آينده اصل و متن قرارداد را براي شهروندان اطلاع رساني خواهيم کرد.
منصور سلطان‌محمدي، سرپرست شهرداري زنجان نيز در اين بازديد با بيان اينکه اولويت شهرداري اجراي طرح هاي مهمي است که برخي از آن ها سال آينده تکميل مي شود، گفت: به غير از اين طرح هاي ادامه دار، تمرکز روي مطالعات ترافيکي و تسريع در عبور و مرور شهري و احداث باغ 6.5 هکتاري هاشمي نژاد از جمله طرح هاي عمده شهرداري براي سال آينده است.
پروژه سبزه ميدان تا آبان سال آينده به اتمام مي رسد
سبزه ميدان نخستين مقصد تو خبري اصحاب رسانه بود، پروژه اي که قدمت آن به سه دهه مي رسد و بارها کلنگ اجراي آن در مقاطع مختلف بر زمين زده شده ولي کاري از پيش نمي رفت.با اين حال در 24 شهريور 1398 اقدام جدي و عملياتي براي به نتيجه رساندن پروژه سبزه ميدان با برآورد هزينه 64 ميليارد تومان توسط مديريت اجرايي و شهري در استان  شکل گرفت.
احمد صفا، مدير پروژه سبزه ميدان در خصوص وضعيت حاضر اين طرح به خبرنگاران گفت: پس از شروع به کار اجراي طرح، کم و کسري هاي آن در طراحي مشخص شد، از اين رو براي ارتقاي کيفيت پروژه تغييراتي در طرح اوليه داده شد و اين تغييرات باعث طولاني شدن اجرا گرديد.وي با بيان اينکه قرار بود از شهريور 98 ظرف 2 سال پروژه سبزه ميدان به سرانجام برسد، اظهار داشت: با تغييراتي که در طراحي جديد پروژه ايجاد شده پيش بيني ما اين است که حداکثر تا آبان سال آينده شاهد بهره برداري از اين پروژه باشيم. مدير پروژه سبزه ميدان با بيان اينکه اين طرح هم اکنون 67 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، اظهار داشت: بزرگترين عامل کند شدن اجرا، وجود معارضات در بخش تملک زمين ها و نيز بخش تاسيسات بود.
صفا ادامه داد: تا کنون به ارزش 50 ميليارد تومان زمين پيرامون پروژه سبزه ميدان را تملک کره ايم، 93 ميليارد تومان بابت پرداخت صورت وضعيت پيمانکار هزينه شده و براي تکميل مابقي پروژه نيز 130 ميليارد تومان نياز داريم.وي با بيان اينکه در تامين اعتبارات پروژه سبزه ميدان مشکلي وجود ندارد، افزود: طي دو سه ماه گذشته با نظر مساعد شوراي شهر و نيز عنايت ويژه استاندار زنجان، شتاب اجراي طرح سرعت بيشتري گرفته و اگر حمايت ها را داشته باشيم، کيفيت پروژه نيز بالا خواهد رفت.
پروژه مهدوي، تجربه موفق شهرداري زنجان در اجراي پروژه هاي مشارکتي
پروژه تجاري اداري مهدوي واقع در خيابان مهدوي شهرک کارمندان زنجان دومين طرحي بود که خبرنگاران از آن بازديد کردند.رييس سازمان سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي شهرداري زنجان با بيان اينکه اجراي اين پروژه در سال 95 آغاز شد، گفت: سرمايه گذاري اوليه براي اجراي آن 96 ميليارد و 400 ميليون تومان در آن مقطع بود که به صورت 27 درصد آورده شهرداري و 73 درصد جذب سرمايه گذاري از بخش خصوصي انجام مي شد.
داود نوري افزود: اين مجموعه شامل 10 طبقه با زيربناي 35 هزار مترمربع است که 15 هزار مترمربع آن تجاري، چهارهزار و 800 مترمربع آن فرهنگي و همچنين سه طبقه به عنوان پارکينگ تعريف شده است.وي خاطرنشان کرد: ارزش کنوني اين پروژه که اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد، بالاغ بر 800 ميليارد تومان است.
 تکميل دور برگردان غيرهمسطح پل امام حسن مجتبي(ع) تا اوايل سال آينده
اجراي دور برگردان غير همسطح پل امام حسن مجتبي بخشي از پروژه احداث اين پل بود ولي اجراي آن از سال ??97 معطل مانده بود.
سرپرست معاونت عمراني و امور زيربنايي شهرداري زنجان، گفت: کارهاي عمده ظرف چندماه  گذشته در اجراي اين دوربرگردان انجام شده است و اتمام آن 10ميليارد تومان هزينه مي برد.عليرضا انصاري افزود: مشکل عمده در احداث اين دوربرگردان مساله معارضات شهري و همچنين مسائلي مربط به دستگاههاي خدمات رسان بود که البته با همکاري هاي صورت گرفته اين مسائل حل شد و پروژه با سرعت در حال اجرا است و تا اوايل سال آينده زير بار ترافيک مي رود.
 محور پادگان ارتش فقط آسفالت مي_خواهد که برودت هوا مجال آن را نمي دهد
سرپرست معاونت عمراني و امور زيربنايي شهرداري زنجان، گفت: براي بازگشايي بلوار شهيد سليماني که بخشي از آن از داخل پادگان ارتش مي گذرد، فقط آسفالت کردن محور مانده است که با توجه به برودت هوا امکان آسفالت ريزي مقدور نيست.عليرضا انصاري افزود: طول اين مسير يک کيلومتر است که شامل 2 باند اصلي 12 متري و 2 باند 6.5 متري کندرو است.
وي اظهار داشت: عمليات زيرسازي، جدول کشي، ديوار کشي اطراف محور به دليل عبور آن از ميان پادگان، همگي انجام شده و پي گيري ها براي نورپردازي  مسير از شرکت توزيع نيروي برق نيز در دستور کار است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل ازايرنا، سرپرست معاونت عمراني و امور زيربنايي شهرداري زنجان، گفت: آسفالت اين محور اوايل سال آينده انجام مي شود و پس از آن، اين مسير به بهره برداري خواهد رسيد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها