عصر آذربایجان

گزارش خبر

سیستم گرمایش 98درصد مدارس استان آذربایجان‌غربی استاندارد شد

سیستم گرمایش 98درصد مدارس استان آذربایجان‌غربی استاندارد شد

1400/11/04

عصر آذربایجان- -مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: اکنون سیستم گرمایش در 98 درصد از کلاس‌های درس این استان استاندارد بوده و استانداردسازی مابقی در دست پیگیری است.

عصر آذربايجان- -مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان‌غربي گفت: اکنون سيستم گرمايش در 98 درصد از کلاس‌هاي درس اين استان استاندارد بوده و استانداردسازي مابقي در دست پيگيري است.

سپيده طيب‌قاسمي، درباره استانداردسازي سيستم‌هاي گرمايشي مدارس استان افزود: بر اساس تعهدات اين اداره کل، از مجموع يک هزار و 800 کلاس غيراستاندارد در آغاز طرح استانداردسازي اکنون بيش از 98درصد کلاس‌ها استاندارد شده و کلاس‌هاي باقيمانده نيز در دست عملياتي شدن است.

وي در خصوص پروژه‌هاي در دست اجرا در استان اظهار داشت: در سال گذشته 427 پروژه در قالب دو هزار و 424 کلاس در دست اجرا داشتيم که تعدادي از اين پروره‌ها پس از بهره‌برداري تحويل آموزش و پرورش استان شد و همچنين امسال استانداردسازي حدود يک هزار و 900 کلاس درس در دست اجرا است  که با آغاز عمليات پروژه‌هاي جديد تعريف شده اين تعداد افزايش خواهد يافت.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان‌غربي با اشاره به تعداد مدارس کانکسي در استان افزود: بر اساس آمار سال گذشته 419 کلاس درس کانکسي در استان وجود داشت که در بسياري از مناطق و شهرستان‌ها از جمله منطقه صوماي برادوست تمامي اين کلاس‌ها برچيده شده و در شهرستان‌هاي چالدران و سردشت عمليات برچيده شدن کلاس‌هاي آغاز شده که برچيده شدن برخي از اين مدارس از تعهدات اداره کل نوسازي مدارس و برخي نيز از تعهدات بنياد علوي است.

وي تصريح کرد: بر اساس اطلاعات دريافتي از سوي آموزش و پرورش، در 134 کلاس درس کانکسي بالاي 20 نفر دانش آموز در حال تحصيل است که از سال گذشته تا به امروز تلاش‌هايي در راستاي برچيده شدن اين کلاس‌ها صورت گرفته است.

طيب‌قاسمي افزود: در اين راستا تفاهم نامه‌اي نيز با منطقه آزاد ماکو منعقد شده است که منتظر اقدامات اجرايي منطقه آزاد هستيم تا عمليات اجرايي حذف کلاس‌هاي کانکسي آغاز شود.

وي  با اشاره به مشارکت خيرين در امر مدرسه‌سازي، اظهار داشت: طي 10 ماه گذشته توانستيم تعهداتي بالغ بر 77 ميليارد تومان از خيرين  داشته باشيم که در تلاش هستيم به رقم استاندارد 110ميليارد تومان که از سوي سازمان مرکزي تعيين شده است برسيم و در حال حاضر در زمينه جذب خيرين در رتبه 12 کشوري قرار داريم و موفق به محقق ساختن 70 درصد برنامه ابلاغي سازمان مرکزي شده‌ايم.

طيب‌قاسمي اعتبارات محروميت‌زدايي در فصل آموزش را 199 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال، 50 درصد اين اعتبارات تخصيص داده شده است و با توزيع اين اعتبارات در تلاش هستيم تا پروژه هاي نيمه‌تمام در استان را به پايان رسانده و تحويل آموزش و پرورش دهيم.

وي عنوان کرد: به توجه به اينکه، در سال گذشته بيشترين تمرکز اداره کل نوسازي مدارس بر روي همين پروژه‌ها بود و امسال نيز در کنار اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام، در تلاش هستيم براي کلنگ‌زني پروژه‌هاي جديد با رويکرد ايجاد عدالت آموزشي و گسترش زيرساخت‌هاي آموزشي در تمامي شهرستان‌هاي استان برنامه‌ريزي کنيم.

طيب قاسمي در رابطه با توسعه سرانه فضاي آموزشي، به تعريف شدن رديف اعتبارات ويژه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعريف اين رديف اعتباري بسيار اميد بخش بود و امسال نيز در  تلاش براي تخصيص اين رديف هستيم و اميدواريم پيگيري‌هاي استاندار و نمايندگان مردم اين اعتبارات اين رديف نيز تخصيص پيدا کند.

وي تصريح کرد: علاوه بر آن اعتباراتي تحت عنوان محروميت‌زدايي نيز به اين استان تخصيص پيدا کرده است که اميدواريم نهضت مدرسه‌سازي با قوت بيشتر ادامه پيدا کند.

طيب قاسمي افزود: همچنين اميدواريم در سفر رياست جمهور به استان و توجه ويژه استاندار به موضوع توسعه فضاي آموزشي اين موضوع به عنوان مطالبه اصلي استان مد نظر قرار بگيرد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها