عصر آذربایجان

گزارش خبر

طلسم 17 ساله ساخت ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان شکسته مي‌شود

طلسم 17 ساله ساخت ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان شکسته مي‌شود

1401/03/22

گروه ورزشي: استاديوم ورزشي 15 هزار نفري زنجان که 17 سال از کلنگ‌زني آن مي‌گذرد، قرار بود چهارساله به بهره‌برداري برسد، اما خبري از تکميل و بهره‌برداري آن طي ساليان گذشته نبود و شهروندان زنجاني به ويژه دوستداران ورزش همچنان چشم انتظار شکسته شدن طلسم اين پروژه مهم با همت دولتمردان سيزدهم هستند.

گروه  ورزشي:  استاديوم ورزشي 15 هزار نفري زنجان که 17 سال از کلنگ‌زني آن مي‌گذرد، قرار بود چهارساله به بهره‌برداري برسد، اما خبري از تکميل و بهره‌برداري آن طي ساليان گذشته نبود و شهروندان زنجاني به ويژه دوستداران ورزش همچنان چشم انتظار شکسته شدن طلسم اين پروژه مهم با همت دولتمردان سيزدهم هستند. 

ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان با 60 هزارو 606 مترمربع زيربنا  يک پروژه ملي محسوب مي‌شود که کلنگ آن در سال 84 به زمين زده شد و مسووليت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور واگذار شد، ابتدا قرار بود اين پروژه چهار ساله در کنار مجتمع تفريحي گاوازنگ اين شهر به بهره‌برداري برسد.
 پس از انجام طرح مطالعاتي ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان در سال 83 عمليات اجرايي آن سال 84 آغاز شد، اين در حالي است که پس از گذشت 17 سال  مردم زنجان به‌ ويژه ورزش‌دوستان در انتظار افتتاح و بهره‌برداري اين پروژه بزرگ ورزشي هستند و اين طرح به علت تخصيص نيافتن اعتبار کافي و به موقع هنوز به مرحله بهره‌برداري نرسيده است.
سالهاست مسوولان از وعده افتتاح اين استاديوم ورزشي سخن مي گويند اما هر بار گره کوري مانع انجام اين مهم مي شود و از طرفي به اين موضوع نيز بايد توجه داشت که طي همين سال ها هزينه هاي مختلفي براي نگهداري آن صرف شده است که در صورت بهره برداري بهنگام مي توانست از هدر رفت منابع افزودن جلوگيري کند. 
 اما به نظر مي‌رسد که ديگر عزم مسوولان براي اتمام اين پروژه، جزم شده و شايد تا پايان سال 1401 طلسم اين پروژه 17 ساله شکسته شود و رنگ افتتاح را به خود ببيند و اين درحالي است که دست اندرکاران امر لنگ تخصيص اعتبار براي اتمام پروژه هستند و به نظر مي‌رسد مساله نگهداري از ورزشگاه که موضوع ديگري است، خود هزينه هايي را به دنبال داشته است. بر اساس اعلام مسوولان استاني در سفر رئيس‌جمهور به استان زنجان، که سال گذشته انجام گرفت، اعتبارات قابل توجهي در بخش‌هاي مختلف پيش‌بيني شد که قرار است طي 2 سال آينده تخصيص يابد.
مديرکل سابق ورزش و جوانان استان زنجان در همين خصوص با يادآوري اينکه ورزش استان زنجان يکي از بخش‌هايي است که قرار است اعتبارات خوبي در قالب سفر رئيس‌جمهور به استان تخصيص يابد، اظهار داشته بود: زنجان جزو استان‌هايي است که در حوزه ورزش داراي پروژه‌هاي نيمه‌تمام قابل توجهي و با توجه به اولويت‌دار بودن اين پروژه‌ها، اعتباراتي نيز در اين خصوص در نظر گرفته شد.
به گفته علي خليلي اعتبار 129 ميليارد توماني براي اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه ورزش در استان زنجان پيش بيني شده و بدون شک يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه ورزش در استان، مربوط به استاديوم 15 هزار نفري است که در اين خصوص و در قالب سفر هيات دولت به استان، مبلغ 20 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است تا شاهد اتمام اين پروژه باشيم.
همت مسئولين استان زنجان و شرکت توسعه اماکن ورزشي بر اتمام ساخت ورزشگاه 15 هزار نفري
" مقرر شد تا قبل از اتمام سال جاري براي بهره برداري کامل و رفع نواقص ورزشگاه 15 هزار نفري اقدام شود"، اين خبري بود که نهم خرداد جاري، مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور در سفر به استان زنجان و بازديد از استاديوم ورزشي 15 هزار نفري گفت.
عاصم يوسفي در حاشيه بازديد از روند احداث پروژه استاديوم 15 هزار نفري و پيست سرپوشيده دوچرخه‌سواري زنجان افزود: اين شرکت يک‌هزارو 324 پروژه نيمه‌تمام ورزشي در کشور دارد و در اين ميان در گذشته اتفاقاتي افتاده و حال ما ميراث‌دار وضعيتي هستيم که در گذشته و در شرکت توسعه اماکن ورزشي اتفاق افتاده است، البته در حال حاضر ساماندهي‌هايي انجام شده و بخش فني و عمراني بر روي ريل حرکت است و موارد باقي‌مانده نيز مشکلات قانوني دارد.
وي با بيان اينکه شکي نيست که در کل کشور نياز به اماکن ورزشي در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد، اظهار داشت: پروژه‌هايي که در زنجان مورد بازديد قرار گرفت، از جمله پروژه استاديوم 15 هزار نفري در وضعيت تکميل 85 تا 90 درصدي است و مقرر شد فاز اول تا يک ماه آينده مورد بهره‌برداري قرار گيرد، چراکه چمن، اسکوربرد، نصب صندلي‌ها و ساير موارد انجام شده و مابقي پروژه نيز تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.اين مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون اعتبار لازم براي بهره‌برداري کامل از پروژه استاديوم 15 هزار نفري وجود دارد و تخصيص آن نيازمند يک همت استاني است تا 16 ميليارد تومان در نظر گرفته شده براي اين پروژه به طور کامل جذب شود.
پيشرفت 78 درصدي پروژه استاديم 15 هزار نفري زنجان 
مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان نيز در اين خصوص گفت: پروژه استاديوم 15 هزار نفري زنجان با 78 درصد پيشرفت فيزيکي و حدود 300 ميليارد ريال برآورد هزينه و پيست سرپوشيده دوچرخه سواري با 34 درصد پيشرفت در ليست پروژه هاي نيمه تمام استان و در صف تخصيص اعتبارات لازم قرار دارند.
جواد بازرگان افزود: بر اين اساس با هيات همراه از چگونگي روند پروژه هاي نيمه تمام  ورزشي شامل استاديوم 15 هزار نفري و پيست دوچرخه سواري سرپوشيده زنجان بازديد انجام شد. وي اضافه کرد: بازديد از پروژه ها و حضور در محل، اطلاعات کامل تر و دقيق تري براي احصاي درست موانع و مشکلات فراهم مي آورد لذا به گزارش هاي واصله اکتفا نمي کنيم.
اين مسوول با تاکيد بر اينکه اولويت تخصيص اعتبارات در سفر رئيس‌جمهور به استان مربوط به پروژه‌هاي نيمه‌تمام و طرح‌هايي است که از پيشرفت فيزيکي قابل توجهي برخوردار است ادامه داد: با توجه به اينکه وجود زيرساخت يکي از اولويت‌هاي توسعه ورزش به شمار مي‌رود، اميدواريم با تخصيص به موقع اين اعتبارات، شاهد رشد ورزش قهرماني و همگاني استان زنجان باشيم.
وي يادآوري کرد: ورزشگاه 15 هزار نفري در دست احداث اين استان با فضاي روباز 25 هزارو 600 مترمربع و فضاي سرپوشيده پنج هزارو 24 مترمربع و با تامين اعتبار کافي و به موقع به مرحله افتتاح و بهره‌برداري خواهد رسيد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،به گفته اين مسوول تا کنون 37 ميليارد تومان براي اجراي اين پروژه هزينه شده و از محل اعتبارات نفت نيز مبلغ 10 ميليارد تومان تخصيص يافته است.
اين مسوول خاطرنشان کرد: ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان داراي بخش‌هاي مختلف اعم از سکوي تماشاگر، اسکوربوت، زمين چمن مصنوعي، دکل روشنايي، اماکن اداري و خدماتي، پيست دو و ميداني و پارکينگ است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها