عصر آذربایجان

گزارش خبر

تراکتور زنوزي، ايستگاه آخر بازنشسته‌هاي خارجي‌

تراکتور زنوزي، ايستگاه آخر بازنشسته‌هاي خارجي‌

1401/04/12

گروه ورزشي: اغلب سرمربيان خارجي تراکتور در دوره زنوزي پا به سن گذاشته بودند و پس از پايان کارشان در تبريز، بازنشسته شده‌اند.

گروه ورزشي: اغلب سرمربيان خارجي تراکتور در دوره زنوزي پا به سن گذاشته بودند و پس از پايان کارشان در تبريز، بازنشسته شده‌اند.
 محمدرضا زنوزي در پانزدهمين تغييري که روي نيمکت تراکتور ايجاد کرد، قربان برديف را به اين تيم آورد. اين مربي مطرح روس در حال حاضر 69 سال دارد و اواخر دوران مربي‌گري‌اش را سپري مي‌کند. با اين حال باشگاه تراکتور اعلام کرده که برنامه‌اي 3 تا 5 ساله با اين سرمربي 69 ساله روس دارد.
برديف نخستين مربي پا به سن گذاشته تراکتور در دوره مالکيت زنوزي نيست. تراکتور از سال 97 به بعد شاهد حضور پنج مربي خارجي بوده که سه‌تاي آن‌ها نزديک 70 سال سن داشتند. البته در بين دو مربي جوان‌تري هم که به تراکتور آمدند، سولدو تفاوتي با مربي بازنشسته نداشت چرا که تراکتور نخستين باشگاهي بود که پس از 7 سال، هدايت يک تيم را به اين مرد کروات سپرد.
جان توشاک
مدت حضور: 3 ماه
معدل امتيازگيري: 1.29 امتياز
زنوزي در سال 97 و در حالي که براي بستن تيمي کهکشاني به محوريت مسعود شجاعي، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفي، سه کاپيتان تيم‌ملي برنامه‌ريزي مي‌کرد، جان توشاک سرمربي 69 ساله ولزي را به عنوان سرمربي انتخاب کرد؛ کسي که شايد افتخاراتش برمي‌گشت به سال‌هايي که خيلي از پرشورها به دنيا نيامده بودند. در نهايت توشاک 7 بازي بيش‌تر دوام نياورد و پس از 2 برد، 3 تساوي و دو باخت از تراکتور جدا شد.
توشاک پس از تراکتور بازنشسته شد و هدايت تيمي به او سپرده نشد.
جرج ليکنز
مدت حضور: 4 ماه
معدل امتيازگيري: 1.73 امتياز
ليکنز 69 ساله پس از جداي تقوي با کليد واژه معمار نسل طلايي بلژيک، سرمربي تراکتور شد. او در نيم فصلي که سرمربي تراکتور بود 7 برد، 5 تساوي و 3 باخت را تجربه کرد و در نهايت در حالي که در تعطيلات به سر مي‌برد از هدايت پرشورها برکنار شد.
ليکنز هم به مانند توشاک، بازنشسته شد و هدايت تيمي به او سپرده نشد. البته اخيرا اين مرد بلژيکي به عنوان مدير فني و مشاور با فدراسيون فوتبال عراق همکاري مي‌کند.
مصطفي دنيزلي
مدت حضور: 6 ماه
معدل امتيازگيري: 1.85 امتياز
در ادامه انتخاب‌هاي مسن زنوزي، اين بار دنيزلي 69 ساله براي فصل 99-98 به عنوان سرمربي تراکتور انتخاب شد. او 13 بازي روي نيمکت تراکتور نشست که حاصل آن 6 برد، 4 تساوي و 3 باخت بود و در نهايت برکنار شد.
دنيزلي پس از جدايي از تراکتور به ترکيه بازگشت و امسال هدايت آلتاي، تيمي که اسطوره آن بوده را برعهده گرفت. آلتاي در پايان فصل 2021-22 پس از يک فصل حضور در سوپرليگ ترکيه، به دسته پايين‌تر سقوط کرد.
زوونيمير سولدو
مدت حضور: 3 ماه
ميانگين امتيازگيري: 0.75 امتياز
سولدو 54 ساله براي حضور در تراکتور بايد مديون زنوزي باشد چرا که هيچ تيمي براي 7 سال حاضر نشده بود هدايت تيمش را به اين مرد کروات بدهد. نتايج سولدو در تراکتور نشان داد که بي‌کاري طولاني مدت او بي‌حکمت نبوده است.
سولدو پس از جدايي از تراکتور، بدون تيم است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل ازايسنا؛ در بين مربيان خارجي تراکتور در دوره زنوزي، فقط ارتوئرول سائلام 52 ساله نتايج به نسبت خوبي (باتوجه به شرايط تراکتور در آن برهه که به دنبال فرار از سقوط بود) کسب کرد اما اين مربي ترک تبار براي ليگ بيست و دوم با مديران تراکتور به توافق نرسيد. حال بايد ديد قربان برديف 69 ساله براي گذراندن دوران بازنشستگي‌اش به تراکتور آمده يا مي‌خواهد برخلاف هم سن و سالانش، عنواني براي تراکتور کسب کند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها