عصر آذربایجان

گزارش خبر

اين تراکتور سقوط مي‌کند

اين تراکتور سقوط مي‌کند

1400/12/08

گروه ورزشي:تيم فوتبال تراکتور در هفته هجدهم ليگ برتر تن به يک شکست ديگر داد و با باخت مقابل استقلال در تبريز، براي هشتمين هفته متوالي، دستش از رسيدن به برتري کوتاه ماند تا همچنان خطر سقوط در کمين اين تيم باشد.

گروه ورزشي:تيم فوتبال تراکتور در هفته هجدهم ليگ برتر تن به يک شکست ديگر داد و با باخت مقابل استقلال در تبريز، براي هشتمين هفته متوالي، دستش از رسيدن به برتري کوتاه ماند تا همچنان خطر سقوط در کمين اين تيم باشد.

از حضور زوونيمير سولدو به عنوان جانشين فيروز کريمي و سرمربي اين تيم در تراکتور 14 هفته مي گذرد که حاصل آن کسب دو برد، پنج مساوي و هفت باخت و کسب 11 امتياز بوده و همين امر موجب درجا زدن اين تيم در رده سيزدهم و يا چهاردهم جدول به لطف عدم نتيجه گيري تيم هاي پايين جدول بوده و تراکتوري ها مدت هاست که چسبيده به انتهاي جدول، فرصت ها را يکي پس از ديگري از دست مي دهند.تا قبل از پايان دور رفت رقابت ها، مسئولان باشگاه از مديرعامل گرفته تا کادر فني، کمبود بازيکن در پست هاي کليدي و نبود بدنسازي و هماهنگي بين بازيکنان را به عنوان اصلي ترين دليل عدم نتيجه گيري هاي اين تيم اعلام مي کردند، اما پس از پايان رقابت هاي دور رفت و پيوستن چهار بازيکن جديد به اين تيم در نقل و انتقالات زمستاني، تغيير محسوسي در روند نتيجه گيري و کيفيت بازي اين تيم ديده نشد و شاگردان سولدو هر هفته به بهانه ها و دلايل مختلف، نتيجه بازي را واگذار و يا در بهترين شرايط با کسب يک امتياز ميدان بازي را ترک کرده اند.

سرخ پوشان تبريز در دور برگشت رقابت ها و در سه بازي انجام شده تنها يک امتياز از مصاف با گل گهر کسب کرده اند که در مقايسه با سه بازي ابتدايي دور رفت 2 امتياز و از نظر جايگاه جدولي 2 رده عقب تر هستند.بهترين رتبه اي که تراکتور در 18 هفته گذشته کسب کرده رده هشتم در پايان هفته دوم و بدترين جايگاه اين تيم رده سيزدهم در طول چند هفته از رقابت ها بوده است.
تراکتور در بازي اخير مقابل استقلال به رغم اينکه از بازيکنان جديد و تمام ترکيب خود استفاده کرد اما هيچ برنامه اي براي رسيدن به گل و حتي دفاع در برابر حملات استقلال نداشت و آمار بازي نيز مويد اين نکات است، به طوريکه در اين بازي ميل به رسيدن به گل در تراکتور پنج صدم و آبي پوشان پايتخت 1.65 بود و تراکتوري ها در اين ديدار تنها 2 شوت به سمت دروازه استقلال زدند که اين رقم براي استقلال 14 ضربه بود.هرچند استقلال صدرنشين ليگ برتر است و تنها تيم بدون شکست اين دوره از رقابت ها تا به اينجاي مسابقات است اما اين دليل نمي شود که تراکتور مقابل اين تيم دست و پا بسته بوده و هيچ برنامه اي براي رسيدن به دروازه اين تيم نداشته باشد؛ اما متاسفه نمره بازيکنان تراکتور نيز در اين بازي نشانگر بازي بي کيفيت و ضعيف آنها بود و بيشتر آنها نمره زير هفت داشتند.داشتن تاکتيک تيمي و بالا بودن انگيزه و رقابت در بين بازيکنان، 2 فاکتور مهم براي رسيدن به نتيجه و کسب پيروزي در مسابقات ورزشي به ويژه در فوتبال است که متاسفانه تراکتور در اين فصل خالي از اين فاکتور ها بوده و ادامه اين روند و عدم چاره انديشي به موقع، سرعت اين تيم را در سراشيبي سقوط بيشتر خواهد کرد.بيشتر کارشناسان و بازيکنان قبلي اين تيم نيز به اين نکته اذعان دارند که تراکتور در مسير غلطي قرار گرفته با روند فعلي، روزهاي تاريک و نا اميد کننده در انتظار اين تيم است.
اين تيم با سولدو به جايي نمي‌رسد
کارشناس مطرح فوتبال کشور با اعلام هشدار در مورد وضعيت تيم تراکتور تأکيد کرد که اين تيم با زوونيمير سولدو به جايي نخواهد رسيد.امير حاج‌رضايي در گفت‌وگويي در مورد وضعيت نگران کننده تيم تراکتور اظهار داشت: متاسفانه امسال تراکتور اصلا شرايط خوبي ندارد و اين مايه تاسف است تيمي که ساليان سال در جمع مدعيان قهرماني بود امسال در منطقه سقوط قرار دارد، بايد وضعيت تراکتور را موشکافانه بررسي و تحليل کرد که چرا اين تيم پرآوازه به چنين وضعيتي افتاده است.  کارشناس فوتبال کشورمان در مورد ناکامي‌ها و نتايج ضعيف تراکتور افزود: قطع به يقين نتايج تراکتور از تغييرات متعدد کادرفني نشات گرفته است کار تراکتور از مشکل عبور کرده و به مرحله بحران رسيده است و مسئولين تراکتور بايد هر چه سريعتر وضعيت اين باشگاه را سر و سامان بدهند که اگر دير بجنبند کار سخت خواهد شد.وي گفت: من نتايج تراکتور و مصاحبه‌هاي آقاي سولدو را ديده‌ام وي بعد از هر بازي اعلام مي‌کند که سال سختي پيش‌رو داريم اما اعلام نمي کند که چه برنامه اي دارد.حاج‌رضايي مطرح کرد: معتقدم در حال حاضر تراکتور نياز به مربي خوب داخلي دارد، مربي‌اي که کاملا با فضاي تراکتور آشنايي داشته و بتواند اين تيم را از منطقه خطر دور کند اگر تغييري انجام بگيرد و دوباره مربي خارجي جايگزين سولدو شود، بازهم همان آش و همان کاسه خواهد شد.وي گفت: متاسفم درباره تراکتوري صحبت مي‌کنم که نگران سقوطش هستيم واقعا با اين تيم چه کردند؟ تراکتور چشم و چراغ فوتبال ايران است من به شدت از وضعيت کنوني اين تيم ناراحت هستم چرا بايد تيمي که وجهه بين‌المللي دارد، در منطقه سقوط باشد؟اين کارشناس فوتبال در مورد مطالبات هواداران تراکتور که در اين سال‌ها ناديده گرفته شده است، يادآور شد: به نظرم در هر شرايطي بايد به نظر هواداران احترام گذاشت و توقعات آن‌ها را برآورده کرد.هرچند سولدو عنوان مي کند که با آمدن بازيکنان جديد در تيم رقابت ايجاد شده و رفته رفته کيفيت بازي تيمي بهتر شده است اما در عمل چنين چيزي مشاهده نمي شود و نتايج هفته هاي اخير تاييد کننده اين موضوع است که تغيير چنداني در تراکتور ايجاد نشده و تراکتور ابتداي فصل و با تراکتور فعلي تفاوت چنداني ندارد و مسئولان باشگاه اگر به دنبال بهبود وضعيت اين تيم در ادامه رقابت ها و کنده شدن اين تيم از ته جدول هستند بايد شوکي اساسي به اين تيم داده شود.
سولدو از بازيکنان درست استفاده نمي‌کند
کاپيتان پيشين تراکتور نيز معتقد است که سولدو نتوانسته از نفراتي که در اين تيم در اختيار دارد به درستي استفاده کند.مرتضي اسدي در گفت‌وگويي درباره وضعيت اين روزهاي اين باشگاه اظهار کرد: درست کردن چيزي که از پايه خراب باشد، سخت است مشکل تراکتور بحث مديريتي است و اين که بازيکنان باکيفيتي از دست داده و نتوانسته بازيکناني در حد آن‌ها جذب کند نمي تواند دليلي براي نتايج ضعيف فعلي باشد.وي درباره عملکرد سولدو، سرمربي تراکتور بيان کرد: مربي تراکتور نمي‌تواند به درستي از نفراتي که دارد، استفاده کند و شاهد اين هستيم که تراکتور به اين حال و روز افتاده است به نظرم باشگاه مسير را اشتباه مي‌رود، اين مسير به سرانجام نمي‌رسد و مديران باشگاه فقط خدا خدا مي‌کنند که اين فصل تمام شود.
اسدي افزود: شرايط امسال تراکتور خوب نيست که دلايل آن کمبود بازيکن، اشتباه مديريتي وحشتناک سال‌هاي اخير و مسائل ديگري که نمي‌خواهم بازگو کنم، بوده است.کاپيتان سال‌هاي نه چندان دور تراکتور در ادامه درباره بحث واگذاري اين باشگاه گفت: مسئولان بايد به دنبال اين باشند که اگر قرار است اين اتفاق بيفتد، بايد سريع تر اقدام کنند چرا که تعلل بيشتر ضرر بيشتري را به تراکتور و هوادارانش مي زند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، وي بيان کرد: بازيکنان فعلي تراکتور بايد به خاطر نام بزرگ تراکتور از جان مايه بگذارند و بايد بدانند پيراهن تراکتور بسيار ارزشمند است و تن هرکسي برود بايد با تمام وجود بازي کند.  اميدواريم اين روزها تراکتور پايان يابد و مسئولان، کادر فني و بازيکنان اين تيم نقطه پاياني بر نتايج بد اين تيم بگذارند چرا که خط پايان روند فعلي چيزي جز سقوط به دسته پايين تر نبوده و اين براي دوست داران تراکتور و فوتبال غير قابل قبول است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها