عصر آذربایجان

گزارش خبر

وزارت بازرگانی به زودی راه‌اندازی می‌شود

وزارت بازرگانی به زودی راه‌اندازی می‌شود

1401/06/04

عصر آذربايجان- معاون پارلمانی رئیس جمهور از راه‌اندازی وزارت بازرگانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کار سبب خواهد شد که کارهای بین جهاد کشاورزی و سازمان صمت بلاتکلیف باقی مانده به وزارت بازرگانی واگذار شود.

عصر آذربايجان- معاون پارلماني رئيس جمهور از راه‌اندازي وزارت بازرگاني در آينده نزديک خبر داد و گفت: اين کار سبب خواهد شد که کارهاي بين جهاد کشاورزي و سازمان صمت بلاتکليف باقي مانده به وزارت بازرگاني واگذار شود.

 سومين روز از هفته دولت در زنجان با پروژه عمران روستايي و  همينطور تحويل چندين دستگاه تراکتور و نيسان به دهياري‌ها از محل درآمد دهياري‌ها در روستاي بناب با حضور معاون پارلماني رئيس جمهور و مسئولان استاني برگزار شد.

همينطور ويژه برنامه‌ سخنراني هم با دهياران استان در اين روستا برگزار شد که سخنران ويژه اين مراسم معاون پارلماني رئيس جمهور بود.

محسن افشارچي استاندار زنجان ابتدا در اين مراسم گزارشي از اقدامات خوب صورت گرفته در استان زنجان را تشريح کرد؛ وي اعلام کرد که از محل ماليات شرکت‌هاي بزرگ يک هزار ميليارد تومان به دهياري‌ها و شهرداري‌هاي استان تخصيص يافته است. همينطور اين مسئول از رئيس جمهور و معاونانش براي حل معضل آب در استان درخواست کمک و حمايت کرد.

در ادامه مراسم سيد محمد حسيني معاون پارلماني رئيس‌جمهور با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: رئيس جمهور دل در گرو مردم و آبادي کشور  دارد و در يک سال اخير همه شاهد بوديم که استان به استان سفر داشته و رکوردي ثبت شد و حتي به برخي از روستاها که هيچ مسئولي سر نزده سفر کرده‌اند تا به مديران تاکيد کنند که کار و تلاش را سر لوحه خود قرار دهند، به سمت محروميت زدايي که همه انبيا و اوليا داشتند حرکت کنيم.

وي با بيان اينکه پيشکسوتان تاريخ معاصر و اوايل انقلاب را به ياد دارند که اوايل انقلاب حضرت امام (ره) به چه حوزه حساسيت داشتند، افزود: اولين نهادي که امام راحل دستور به تشکيل در ابتداي سال 58 دادند تشکيل جهاد سازندگي براي ارائه خدمات به روستاها، جهت آباداني و فراهم آوري امکانات بود.

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينکه يک فقر و فلاکتي در کشور در گذشته حاکم بود که وصف ناشدني است، گفت: برخي روستاها در برخي استان‌ها همانند سيستان و بلوچستان در نهايت محروميت بودند و دولت مرکزي هيچ اعتنايي به آن‌ها نمي‌کرد ، اما زماني که امام اين صحنه ها را از تلويزيون مشاهده مي‌کرد اشک از ديدگانشان جاري مي‌شد و همواره به فکر آباداني روستا‌ها بود.

وي با اشاره به اينکه جنگ شروع شد و بيشتر افرادي که در جهاد سازندگي بودند در راستاي خدمت رساني راهي جبهه و جنگ شدند، گفت: همين امر سبب شد تا آباداني که مورد هدف در روستاها بود چندان ميسر نشود و از سويي ديگر جهاد سازندگي با جهاد کشاورزي اقدام شد و آن طور که بايد اين جهاد سازندگي مورد توجه قرار نگرفت، يکي از اقدامات خوب اين دوره اين است که شوراي عالي جهاد مجددا تشکيل شده و رئيس جمهور اهتمام ويژه دارند و از همه افراد جامعه درخواست کمک کرده‌اند و صرفا در يک نهاد يا يک ارگان محدود نشده است.

حسيني با بيان اينکه يکي از محور‌هاي برنامه دولت محروميت‌زدايي و عدالت محوري است، يادآور شد: در استان زنجان نيز اين حرکت آغاز شده و در کل کشور بايد حرکت سازنده‌اي آغاز شده تا پروژه‌هاي نيمه تمام تکميل شود.

وي ادامه داد: با اين حال بايد به پروژه‌هاي عمراني که مدت‌ها معطل مانده بايد رسيدگي شود تا به نتيجه برسد در بحث خوزستان که اولين سفر رئيس جمهور بود مردم آب شرب نداشتند، با جديت مسئله پيگيري شد با اينکه پروژه آبرساني از دهه 87 آغاز شده بود اما کمتر از 50 درصد از پروژه انجام شده بود بيشتر شهرها با مشکل آب مواجه بودند و بايد براي پنج ميليون نفر آب شرب تامين مي‌شود و از روز اول دولت، از 4 شهريور ماه رئيس جمهور وارد  مشکلات شدند و دستور بر اتمام کار دارند و  50 درصد باقي مانده در حال حاضر در حال اتمام است و پروژه‌هاي بزرگي که سال‌ها شروع و لاک‌پشتي حرکت کرده بود در حال اتمام است‌.

معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره اينکه آب شرب همدان تاکنون از سد اکباتان تامين مي‌شد اما به دليل خشکسالي و کاهش بارندگي آبي وجود ندارد، ابراز داشت: از از زمان سفر مقام معظم رهبري تاکيد بر انتقال آب از سد تالوار بوده تا مشکلات مردم حل شود، اما جديت لازم در کار نبوده و شايد عده‌اي هم نيازي به اين کار نمي‌ديدند، اما وزارت نيرو در حال شبانه‌روزي در کار است تا مشکلات برطرف شود بنابراين بخشي از اين مسئله به دليل کم کاري‌ها و برخي به دليل مشکلات اقليمي رخ داده است، و همه جاي دنيا با مشکلات رو به رو است و تغييرات آب و هوايي در کل جهان تاثيرات خود را داشته است بنابراين بايد با همت و تلاش راه‌هاي جديد را دريابيم.

وي با بيان اينکه در همين سفر‌هاي استاني مصوبات خوبي براي گره گشايي از مشکلات مردم وجود دارد، گفت: خوشبختانه اعتبارات در حال تخصيص است و در برخي استان‌ها درصد قابل توجهي از کارها انجام شده است، اما اولويت با پروژه‌هايي با درصد پيشرفت بالاي 50 درصد است که بتوان اين پروژه‌ها را به اتمام رساند.

حسيني با بيان اينکه اقدامات خوبي در عمران و آباداني روستا‌ها در استان زنجان آغاز شده است، بيان کرد: نمايندگان دولت از اقدامات انجام شده تشکر کردند، بنابراين  اقدامات سازنده بايد ادامه دار باشد تا پايان دولت بتوانيم مشکلات تلمبار شده را از سر راه برداريم زيرا گاها يک پروژه چندين هزار نفر را تحت تاثير قرار مي‌دهد و بايد به هر طريق مشکلات را حل کرد.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در استان زنجان گفت: در بحث قير و آسفالت مسير‌هاي روستايي، مجلس و دولت در تلاش است تا شرايط بهبود يابد.

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: التهابات در سال جاري زياد بوده از جمله تورم جهاني، سود‌جويي برخي افراد که منتظر هستند اتفاق در کشور بيفتد که آنها بهره برداري خودشان را کرده و کشور را دچار مشکل کنند اما دولت در حال کنترل مشکلات است.

وي با بيان اينکه وزارت بازرگاني نيز به زودي شکل خواهد گرفت گفت: اين کار سبب  خواهد شد که کارهاي بين جهاد کشاورزي و سازمان صمت بلاتکليف باقي مانده به وزارت بازرگاني واگذار شود.

حسيني افزود: دولت نيز ساز و کار درستي با وجود بودن سازمان تعزيرات نداشت و با وجود اختياراتي و اعتباراتي که سران سه قوه به تعزيرات داده اما اين کافي نيست و لازم است يک وزارتخانه متصدي اين کار باشد تا کارها به نتيجه بهتر برسد‌.

 حسيني در پايان مطرح کرد: با در صحنه بودن مردم و انسجام سه قوه مي‌توان کارهاي بزرگي انجام داد تا کشور روزبه‌روز توسعه و پيشرفت پيدا کند و رئيس جمهور هم با آبروي خود وارد صحنه شده تا اصلاحات به طور کامل انجام گيرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها