عصر آذربایجان

گزارش خبر

اشتباه رسانه‌ ملي يا نگفتن حقايق از سوي مسئولين؟ مسئله اين است!

آخرين وضعيت بو و طعم آب تبريز//

1401/08/15

گروه اجتماعي:بو و طعم بد آب تبريز بنابه گفته شهروندان همچنان ادامه دارد، رسانه ملي هم اعلام کرد 54 درصد آب مشترکين تبريز بوي بدي دارد اما مسئولين آب و فاضلاب آذربايجان شرقي اين موضوع را نمي‌پذيرند.

اسرا درويشي

 گروه اجتماعي:بو و طعم بد آب تبريز بنابه گفته شهروندان همچنان ادامه دارد، رسانه ملي هم اعلام کرد 54 درصد آب مشترکين تبريز بوي بدي دارد اما مسئولين آب و فاضلاب آذربايجان شرقي اين موضوع را نمي‌پذيرند.
تابستان امسال آب تبريز با بو و طعم نامطبوعي همراه بود و شهروندان مجبور بودند با اين شرايط آن را بنوشند که مسئولان استاني دليل آن را رشد جلبک‌ها عنوان کردند که تنها راه حل آن نيز بارش باران و سرد شدن هوا بود.
با نزديک شدن فصل سرما، اکنون دو ماه هم از فصل پاييز سپري شده است اما برخي از شهروندان همچنان از کيفيت آب تبريز ناراضي هستند، اما مسئولين آب و فاضلاب آذربايجان شرقي اين مسئله را نمي‌پذيرند.البته شبکه استاني سهند هم اعلام کرد 54 درصد آب مشترکين تبريز همچنين بوي بدي دارد و اين مشکل برطرف نشده است اما با وجود بوي بد، آب سالم است درحاليکه طي گفت‌وگويي که با مسئولين آب و فاضلاب استان داشتيم، اين موضوع را نمي‌پذيرند و هم‌چنان مي‌گويند آب سالم است و بوي بدي ندارد، حتي 54 درصد!
خبر بوي بد آب تبريز کذب است
مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي مي‌گويد: خبر بوي بد آب واقعيت ندارد، بخشي از آب تبريز از سد زرينه رود تأمين مي‌شود که اکنون حجم آب آن کاهش پيدا کرده است و از بارندگي خبري نيست، حجم آن آنچنان پايين است که کيفيت آن پايين‌تر آمده است، اما سالم است و فقط کيفيت آن مانند زمان پر بودن سد نمي‌تواند باشد.محمد خاني ادامه مي‌دهد: بوي و طعم بدي از آب نداريم و در صورت وجود هرگونه مشکل، شهروندان اطلاع دهند اما خبري از بو و طعم بد نيست.
او مي‌افزايد: بارشي نداريم و محتمل است با بحران آب مواجه شويم اما اميدواريم باران ببارد؛ حجم آب سد نهند هم در پايين‌ترين حد است اما ميزان آب چاه‌ها مناسب است.او خاطرنشان مي‌کند: 50 درصد آب تبريز از سد زرينه رود، 14 درصد خط آبرساني نهند، 35 درصد چاه‌ها (هروي، سعيد آباد، قزلجه ميدان) و يک درصد قنوات تأمين مي‌شود که 67 شهر با چهار ميليون نفر جمعيت شهري و 2734 روستا را پوشش مي‌دهد.خاني يادآور مي‌شود: مصرف و افزايش دما دو مؤلفه مؤثر بر تأمين آب هستند که روند کاهشي ذخاير مخازن را دربردارد؛ بنابراين بايد موضوع مديريت در مصرف را رعايت کرد تا بتوانيم از اين خشکسالي عبور کنيم.او اضافه مي‌کند: با توجه به محدوديتي که در تأمين منابع آبي داريم بايد استفاده بهينه از منابع و درست مصرف کردن را برنامه‌ريزي کنيم و به اين موضوع توجه ويژه داشته باشيم که مصرف آب شرب در راستاي مصارف بهداشتي انجام شود.
او با بيان اينکه اکنون سرانه مصرف آب تبريز 230 ليتر در شبانه روز به ازاي هر فرد است که از پر مصرف‌ترين شهرهاي کشور هستيم، تاکيد مي‌کند:توصيه مي‌شود شهروندان نسبت به سابق ديدگاه خود را تغيير دهند و از شستشو غير ضروري خودداري کنند البته اين ماجرا براي 40 درصد مردم است که جريمه مالي هم نقش مؤثري براي آنها ندارد اما 60 مردم درصد ما را همراهي مي‌کنند.
مشکل بوي بد آب تبريز برطرف شده است
معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي نيز مي‌گويد: بعد عبور از پيک تابستان، کارگروهي باحضور کارشناسان اين عرصه تشکيل شد و به صورت تخصصي وارد موضوع شده و راهکارهاي لازم را ارائه دادند.ابراهيم عباسپور ادامه مي‌دهد: راهکارهاي لازم در جهت ارتقا کيفيت آب سد شهيد کاظمي و تصفيه خانه زرينه رود انجام شد و آب باکيفيت در اختيار مشترکين قرار گرفت همچنين با اضافه کردن بستر کربن و استفاده از کربن فعال، بوي بد آب نيز برطرف شده است.
آب تبريز مطابق استاندارد ملي 1053 ايران است
مدير مرکز پايش و نظارت برکيفيت شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي نيز مي‌افزايد: کيفيت آب تضمين شده و آب سالم وارد شبکه آب شرب مي‌شود و با نمونه‌برداري‌هايي مختلف که با همکاري مرکز بهداشت انجام مي‌دهيم، وجود هرگونه عدم انطباق گزارش مي‌شود.سارا نيک مرام خاطرنشان مي‌کند: آب تبريز مطابق استاندارد ملي 1053 ايران است که هيچ موردي ندارد و کاملاً سالم است.
شيوع آنفلوآنزا ربطي به کيفيت آب ندارد
حسين حقائي، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تبريز مي‌گويد: آنفلوآنزايي را که در جامعه شيوع يافته است به وضعيت آب نسبت داده مي‌شود اما ريشه علمي ندارد چراکه آنفلوآنزا جزو بيماري‌هاي تنفسي است و رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و استفاده از ماسک در پيشگيري از آن مهم است.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،اما مشکل اصلي اينجاست، آيا اخبار رسانه ملي به‌عنوان اصلي‌ترين منبع اخبار، درست نيست يا مسئولين واقعيت‌ها را بيان نمي‌کنند؟!

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها