عصر آذربایجان

گزارش خبر

بزرگراه سراب-بستان‌آباد درخم وعده‌ها

بزرگراه سراب-بستان‌آباد درخم وعده‌ها

1394/09/29

گروه اقتصادي: بزرگراه سراب- بستان‌آباد باوجود گذشت پنج سال از زمان آغاز ساخت همچنان مردم استان را با وعده‌هاي مسئولان چشم‌انتظار گذاشته است.

گروه اقتصادي: بزرگراه سراب- بستان‌آباد باوجود گذشت پنج سال از زمان آغاز ساخت همچنان مردم استان را با وعده‌هاي مسئولان چشم‌انتظار گذاشته است.
نگاهي به تاريخچه آغاز ساخت بزرگراه سراب – بستان‌آباد که بيندازيم ما را به سال‌هاي دور مي‌برد، پروژه‌اي که زماني جزو طرح‌هاي مهر ماندگار بوده و وعده‌هاي زيادي از زمان آغاز طرح تاکنون به مردم استان در خصوص تکميل آن داده‌شده است.اين وعده‌ها از سوي مسئولان دولت قبلي آغاز شد تا نوبت به عباس آخوندي، وزير کنوني راه و شهرسازي برسد. وي نيز در چندين وعده، خبر از افتتاح اين بزرگراه تا شهريور و سپس پاييز 94 داده است، وعده‌اي باوجود پايان يافتن پاييز محقق نشد.قرار داشتن اين مسير دريکي از راه هاي ترانزيتي استان و همچنان آمار بالاي کشته‌شدگان تصادفات اين مسير ضرورت احداث بزرگراه را چندين برابر کرده است و مردم سراب و بستان‌آباد همچنان به اميد افتتاح اين مسير در نزديک‌ترين زمان ممکن هستند.
*روند کند تکميل قطعه دوم بزرگراه
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي در اين خصوص به خبرنگار مهر مي‌گويد: اين پروژه از سال 89 آغازشده و عمري پنج‌ساله دارد و در سه قطعه در حال ساخت است.توحيد اخلاقي ادامه مي‌دهد: قطعه اول اين پروژه از سمت شهرستان سراب به طول 27 کيلومتر در حال تکميل بوده، همچنين قطعه سوم نيز به طول 15 کيلومتر از سمت بستان‌آباد تکميل مي‌شود که پيشرفت فيزيکي اين دو قطعه بسيار مناسب است.وي با اشاره به اينکه کار تکميل قطعه دوم به‌کندي پيش مي‌رود، مي‌گويد: قطعه دو توسط شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور با طول ?? کيلومتر تکميل مي‌شود که پيشرفت اين قطعه در مقابل دو قطعه ديگر ناچيز است.
*هر سه قطعه بزرگراه بايد همگام با يکديگر تکميل شوند
اخلاقي ادامه مي‌دهد: در قطعه دوم مشکلاتي همچون تملک اراضي به وجود آمده و اين امر روند ساخت اين قطعه از بزرگراه را کند کرده است اما اميدواريم هر چه زودتر اين مشکلات رفع شده و بتوانيم هر سه قطعه را همگام با يکديگر به‌پيش ببريم.مديرکل راه و شهرسازي استان با اشاره‌اي به‌ضرورت ساخت هر چه زودتر اين بزرگراه مي‌گويد: با توجه به آمار بالاي تصادفات و همچنين ترافيک بالا در اين مسير نيازمند تکميل هر چه سريع‌تر آن هستيم، همچنين با افتتاح اين مسير شاهد ميزان صرفه‌جويي بسيار بالا در مصرف سوخت خواهيم بود.وي همچنين اشاره‌اي به ميزان اعتبارات لازم براي تکميل اين پروژه کرده و مي‌گويد: تاکنون حدود 150 ميليارد ريال براي تکميل بزرگراه هزينه شده و تکميل بقيه اين مسير نيز نياز به اعتباري در حدود 350 ميليارد ريال دارد.
*عمليات زيرسازي قسمت عمده قطعه اول بزرگراه تمام‌شده است:فرماندار شهرستان سراب نيز که خود تا چندي پيش، آبان ماه سال جاري را موعد تحويل ?? کيلومتر از اين بزرگراه اعلام کرده بود، هم‌اکنون افتتاح اين بزرگراه را منوط به بهبود يافتن اوضاع جوي مي‌داند.داود گرشاسبي در گفتگو با مهر اشاره‌اي به اهميت اين محور داشته و مي‌گويد: با توجه به اهميت بزرگراه و اتصال آن به استان‌هاي شمالي و شمال غرب کشور بايد هر چه سريع‌تر شاهد اتمام اين بزرگراه باشيم.وي ادامه مي‌دهد: عمليات آسفالت‌ريزي در بخش گسترده‌اي از قطعه اول انجام‌شده اما با توجه به عدم امکان خط‌کشي و برخي عمليات جزئي ديگر در فصل سرما منتظر هستيم تا شرايط جوي فرصت افتتاح اين قسمت را به ما بدهد.فرماندار سراب در خصوص قطعه دوم نيز مي‌گويد: بخشي از امور زيرسازي قطعه دوم نيز در حال انجام بوده و درصورتي‌که اعتبار خوبي به پروژه تعلق گيرد روند انجام آن تسريع خواهد شد.وي در خصوص مشکلات قطعه دوم اين بزرگراه نيز مي‌گويد: پيشرفت پايين اين پروژه ناشي از وجود معارضين اين قطعه بوده هرچند اين مشکل نيز به‌تدريج در حال حل شدن است.
*پيگيري‌هايي که براي افتتاح بزرگراه مؤثر واقع نشد:در اين ميان نماينده مردم سراب در مجلس نيز از پيگيري‌هاي لازم در طول چندين سال براي تکميل اين پروژه خبر داده و به خبرنگار مهر مي‌گويد: در دوره‌هاي مختلف نامه‌هاي زيادي به وزارت شهرسازي و ديگر ارگان‌هاي مرتبط نوشته و خواستار تکميل هر چه سريع‌تر اين بزرگراه شده‌ايم، هرچند در هر دوره‌اي شاهد وعده‌هاي مسئولان مربوطه براي تکميل پروژه بوده‌ايم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بزرگراه سراب-بستان‌آباد درخم وعده‌ها

بزرگراه سراب-بستان‌آباد درخم وعده‌ها
خروج

گروه اقتصادي: بزرگراه سراب- بستان‌آباد باوجود گذشت پنج سال از زمان آغاز ساخت همچنان مردم استان را با وعده‌هاي مسئولان چشم‌انتظار گذاشته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها