عصر آذربایجان

گزارش خبر

خبري از بهبود فضاي کسب و کار در زنجان نيست

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي:

1395/12/01

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: نشانه اي از بهبود فضاي کسب و کار در استان زنجان ديده نمي_شود.

گروه گزارش: نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: نشانه اي از بهبود فضاي کسب و کار در استان زنجان ديده نمي_شود.
فريدون احمدي اظهار داشت: مردم تکليف خود را در کشور به خوبي ايفا کردند و نمره مردم در ايفاي نقش و تعهدات کامل بوده و اين کسري نمره از کارگزاران کشور است.
وي با بيان اينکه رسانه ها نقش مهمي را در جامعه ايفا مي کنند، افزود: رسانه ها نقش مهمي در روشن_گري مردم دارند و يکي از مهم ترين رسالت هاي رسانه نيز ايجاد اميد در کشور است.
نائب رئيس کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به برخي ابهامات در خصوص افزايش درآمدهاي استاني در لايحه بودجه سال آتي، خاطرنشان کرد: اين ميزان افزايش مي تواند دلايل زيادي داشته باشد و مي توان به موضوع با رويکردهاي مختلف نگاه کرد.
احمدي با بيان اينکه نبايد به اين موضوع سياسي نگاه کرد، افزود: عده اي بعد از رسانه اي شدن اين موضوع مقصر اصلي را استاندار فعلي عنوان کردند که اين موضوع درست نيست.
احمدي  آباداني زنجان را در گرو آباداني کشور عنوان کرد و اظهار داشت: رويکرد دولت در خصوص افزايش سهم درآمدهاي مالياتي منطقي بوده و مبناي علمي و درستي دارد. چرا که اتکا به درآمدهاي نفتي با ثبات نبوده و داراي ريسک زيادي است.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي تصميم دولت در افزايش سهم درآمدهاي استاني را يادآور شد و تاکيد کرد: اين موضوع مي تواند مباني مختلفي داشته باشد که يکي از مهم ترين آن ها ميزان تحقق و عدم تحقق برنامه ها پيش بيني شده در استان بوده است.
*بايد به سمت افزايش درآمدها از بخش ماليات باشيم
احمدي بخش عمده درآمدهاي استاني را بخش ماليات عنوان کرد و گفت: اگر روزي بتوانيم کشور را منطقي اداره کنيم بايد به سمت افزايش درآمدها از بخش ماليات باشيم. بحث اصلي و اعتراض مهم افزايش نامتعارف سهم درآمدهاي استاني با توجه به واقعيت هاي کسب و کار استان است.
*استان زنجان افزايش بيشتري از سهم درآمدهاي استاني داشته است
احمدي تاکيد کرد: استان زنجان افزايش بيشتري از سهم درآمدهاي استاني داشته است. کسب و کار زنجاني ها طاقت 28 درصد افزايش را ندارد و مطابق با اين واقعيت به مديران دولتي اعتراض شد و مکاتبات لازم نيز صورت گرفته است. نشانه اي از بهبود کسب و کار در استان زنجان ديده نمي شود.
عضو کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نمايندگان متناسب با سهم خود در اين خصوص تلاش کردند، افزود: وقتي دولت لايحه را به مجلس ارائه مي دهد نمايندگان نقشي در آن ندارند و بايد مديران دولتي پاسخ بدهند گه ساز و کار اين افزايش چه بوده است. نمايندگان استان در مجلس تلاش لازم را انجام دادند و در کميسيون تلفيق هم سهم درآمدهاي استاني کاهش يافت.
همکاران ما در کميسيون تلفيق اقدام خوبي انجام دادند و همه استان هايي که بالاي 20 درصد افزايش درآمد استاني داشتند با کاهش مواجه شدند.
احمدي ضرورت بررسي دلايل اين موضوع را يادآور شد و گفت: اين موضوع مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد که بخشي از آن نيز مي_تواند منطقي و درست باشد.
شناسايي منابع جديد مالياتي و درآمدي، جلوگيري از فرار مالياتي و ... مي تواند از دلايل اين توجيهات باشد. يکي از دلايل ديگر نيز مي تواند پيشنهاد مديران اقتصادي دولت و استاندار باشد.
در سال 94 به ميزان 130 درصد ماليات در استان محقق شده است که اين مسائل توجيهاتي براي افزايش اين سهم بوده است.
وي با بيان اينکه بودجه را سازمان مديريت و برنامه ريزي تدوين مي کند، افزود: اين داده ها را بررسي مي کند. با همه اين مسائل نبايد به اين موضوع سياسي نگاه کرد و نبايد منفي به موضوع نگاه کنيم.
رسانه ها نيز نبايد به اين موضوع بيش از حد دامن بزنند. اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سوال که وقتي درآمدهاي استاني برخي استان ها در کميسيون تلفيق کاهش يافته و به سهم استان ديگر که افزايش درآمدهاي آن کم بوده انجام شده است يا خير، پاسخ داد: آخرين خبري که از اين موضوع دارم اينگونه نبوده و کاهش از يک منبع درآمد بايد موجب کاهش هزينه در بخش ديگر نيز بشود.
*مسئوليت در جمهوري اسلامي لقمه و طعمه نيست
وي با بيان اينکه در جمهوري اسلامي مسئوليت لقمه و طعمه نيست، افزود: مسئوليت در جمهوري اسلامي براي بهبود اوضاع مردم است. اقتصاد ايده آل براي ما اين است که وابستگي به نفت در آن نباشد. کشور را بايد با درآمدهاي ماليات اداره کنيم. درآمدهاي نفتي بايد به سمت توسعه زيرساخت ها برود.
احمدي همچنين در پاسخ به اين سوال که اين ميزان افزايش موجب ايجاد تعهد به استان مي_شود، افزود: بله اين موضوع داراي فشار رواني بوده و تعهد ايجاد شده است. همچنين براي دريافت تحصيص اعتبار گفته مي شود که درآمدهاي خود را وصول کنيد. به هر حال اين موضوع خيلي محل جدل نيست و برنامه و تخمين بوده که لزوما قابل تحقق نيست.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر  نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي به تشکيل فراکسيون نمايندگان مناطق ترک نشين در مجلس اشاره کرد و گفت: فراکسيون نمايندگان مناطق ترک نشين براي افزايش چانه زني در مجلس ايجاد شد که اصلا سياسي و نگاه قومي ندارد. اين جزو مسائلي بود که براي انجام قدرت مانور نمايندگان براي انجام مسائل مختلف بوده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

خبري از بهبود فضاي کسب و کار در زنجان نيست

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: نشانه اي از بهبود فضاي کسب و کار در استان زنجان ديده نمي_شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها