عصر آذربایجان

گزارش خبر

آل‌سعود با گيرافتادن در باتلاق يمن و شکست تجزيه عراق با بحران مواجه شده است

امام جمعه تبريز:

1396/08/21

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منطقه و جهان مي‌دانند که اگر نقش ايران در منطقه نبود، امروز تروريست‌هاي تکفيري سراسر منطقه را به آشوب کشانده بودند،گفت: اگر ايران نبود امروز عربستان پاداش حمايت از تروريست را به خوبي دريافت مي‌کرد.

حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه در مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز با اشاره به شهادت وحيد فرهنگي هجدهمين شهيد مدافع حرم استان اظهار داشت: بايد درود بر خانواده اين شهيد فرستاد که چنين فرزندي را تربيت کرد که عاشق ولايت بود و براي عزيمت به دفاع از آل‌الله اين همه تلاش کرد. وي به ديدار خود با خانواده شهيد فرهنگي اشاره کرد و گفت: باوجود گذشت سه ماه از ازدواج اين شهيد والا‌مقام  عشق به ولايت باعث شد که از تعلقات دنيوي بريده و در را دفاع از حريم اهل‌بيت جان خويش را تقديم کند. امام جمعه تبريز خطاب به مسؤولان در خصوص اينکه بايد قدر جوانان، نيروهاي ارزشي و بسيجيان را دانست، بيان کرد: ما بايد مراقب جوانان باشيم و آنها را حمايت کنيم زيرا اين جوانان هستند که آينده کشور را رقم مي‌زنند و کارساز در روزهاي سخت جامعه هستند. وي با اشاره به دو رويداد مهم منطقه ابراز کرد: استعفاي سعد حريري نخت وزير لبنان و اهداف بازداشت شاهزاده‌هاي سعودي را از جمله رويدادهاي مهم منطقه در هفته گذشته عنوان کرد. نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان‌شرقي با تاکيد به اينکه بازداشت شاهزاده‌هاي عربستان در راستاي هموار کردن رسيدن وليعهد بن‌سلمان به پادشاهي است، گفت: بهانه رسيدگي به فساد ترفندي براي رسيدن  وليعهد تازه انتخاب شده به حکومت است و بدون ترديد اين اقدام  با حمايت و پشتيباني آمريکا در حال اجراست. وي متذکر شد: عربستان در منطقه دچار شکست شده که از جمله آنها شکست سياست عربستان در پشتيباني از گروه‌هاي تروريستي و گير افتادن در باتلاق جنگ يمن و شکست در تجزيه کردستان عراق است که عربستان را با بحران جدي روبه‌رو ساخته است. 
امام جمعه تبريز ادامه داد: حکام عربستان به فرافکني روي آورده و مشکلات را مطرح مي‌کنند و در اين ميان جمهوري اسلامي ايران را به عنوان مداخله‌گر معرفي مي‌کنند. وي با بيان اينکه همه مردم منطقه و دنيا مي‌دانند که اگر نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه نبود امروز تروريست‌هاي تکفيري سراسر منطقه را به آشوب کشانده بودند، ادامه داد: اگر ايران نبود اينک عربستان پاداش حمايت از تروريست را به خوبي دريافت مي‌کرد. خطيب جمعه تبريز با اشاره به اينکه اکنون تروريست‌هاي تکفيري در منطقه تحت کنترل درآمده حکام بي‌تجربه سعودي به دنبال فرافکني هستند،گفت: از جمله اين تلاش‌ها موضوع تنش‌آفريني در لبنان و اتهام‌زني به ايران در موضوع يمن است. وي ابراز کرد: سعد حريري يک باره به عربستان سفر مي‌کند و از داخل عربستان استعفاي خود را مي‌نويسد، اين در شرايطي است که داعش به پايان کار خود در منطقه نزديک شده، با توجه به اينکه لبنان نيز بعد از انتخاب رئيس جمهور شرايط نسبتاً آرام را سپري مي‌کند، اين اقدام دقيقاً در راستاي برهم‌زدن منطقه، بي‌ثباتي لبنان و فضاسازي عليه ايران است.  آل‌هاشم بيان کرد: سيد حسن نصرالله اخيراً افشاگري کرد که همه اين اقدامات براي مقابله با پيروزي جبهه مقاومت است، جنگ رواني راه انداخته‌اند و به بهانه ارسال سلاح به يمن، مي‌خواهند عليه ايران فضاسازي کنند در حالي که اين ادعايي است که با واقعيت مطابقت ندارد. وي اذعان داشت: آنچه آشکار است تلاش محور غربي - صهيونيستي براي خنثي‌سازي پيروزي‌هاي چشمگيري مقاومت، تداوم تنش در غرب آسيا و جلوگيري از افزايش نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، امام جمعه تبريز تصريح کرد: اين توطئه‌ها در طول چهار دهه با شکست روبه رو شده و حالا با فرماندهي مقام معظم رهبري و هوشياري مردم منطقه به پيروزي نهايي نزديک شده‌ايم. 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مسؤولان اقدام عملي براي رفع مشکلات اقتصادي بردارند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: اصلاح اقتصاد و مديريت صحيح اقتصادي و عمل به شعار سال، راه‌حل اصلي براي اصلاح اقتصاد کشوري است و از اين رو شوراي شهر نمايندگان مجلس و دولتمردان بايد گام‌هاي مثبت در اين راستا بردارند.

آل‌سعود با گيرافتادن در باتلاق يمن و شکست تجزيه عراق با بحران مواجه شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منطقه و جهان مي‌دانند که اگر نقش ايران در منطقه نبود، امروز تروريست‌هاي تکفيري سراسر منطقه را به آشوب کشانده بودند،گفت: اگر ايران نبود امروز عربستان پاداش حمايت از تروريست را به خوبي دريافت مي‌کرد.

رسيدگي به مسائل گراني احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادي مطالبه جدي مردم است

رسيدگي به مسائل گراني احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادي مطالبه جدي مردم است
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: اميدواريم همانطور که دولت در سازمان ملل از تريبون آن، سخن حق و منطق جمهوري اسلامي را مطرح کرد با اقدامات مناسب مديريتي، بذر آرامش و اميد به آينده را در ملت ايران و طبقات محروم بکارد چراکه مردم از اوضاع اقتصادي به شدت ناراحت بوده و مطالبه جدي دارند.

مديران تنها نبايد از پشت ميز نظاره‌گر مشکلات باشند

خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: آمريکا صداي عربده خود را بلند کرده و فقط تهديد مي‌کند ولي خبر ندارد قدرتش به اندازه صداي عربده‌اش نيست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها