عصر آذربایجان

گزارش خبر

درخشش ستاره هاي اروميه بر فراز ليگ ملت هاي واليبال

درخشش ستاره هاي اروميه بر فراز ليگ ملت هاي واليبال

1397/04/03

گروه ورزشي: سعيد معروف، ميلاد عبادي پور، مرتضي شريفي، ميثم صالحي، محمدرضا حضرت‌ پور و اميرحسين توخته، 6 بازيکن اروميه اي تيم ملي ايران در ليگ ملت هاي واليبال هستند که درخشش آنان در اين رقابت ها، زمينه صعود پله به پله کشورمان در جدول اين ليگ را فراهم کرده است.

تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي ايران امسال نيز نظير چندين سال گذشته در ليگ تغيير نام يافته ملت هاي واليبال پا به عرصه رقابت ها گذاشته و در 12 بازي گذشته، چهار برد به دست آورده است.
برد درخشان مقابل کشور صاحب واليبالي نظير لهستان و آرژانتين و باخت با امتياز مناسب مقابل کشورهايي چون صربستان، برزيل و روسيه از جمله نتايج درخشان تيم ملي واليبال در ليگ ملت هاي امسال بود.
از جمله مهمترين عوامل کسب اين نتايج قابل توجه قرار گرفتن بازيکنان جوان و باانگيزه در کنار ستارگان باتجربه تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي ايران بوده است.
در اين دوره از رقابت ها علاوه بر بازيکنان سابق حاضر در تيم ملي، بازيکنان جواني نيز به ترکيب تيم ملي دعوت شدند که بخش عمده اي از آنان را بازيکنان اروميه اي تشکيل مي دهند.
تا پيش از اين سعيد معروف و ميلاد عبادي پور و در سال هاي دور عبدالرضا عليزاده از اروميه عضو اصلي تيم ملي بودند و اروميه ايها همواره در ليست 6 نفر اصلي تيم ملي حضور داشتند.
در اين دوره از رقابت ها نيز جوانان با انگيزه اي چون اميرحسين توخته، مرتضي شريفي، ميثم صالحي و محمدرضا حضرت‌ پور که حاصل تلاش مربيان اروميه اي هستند به جمع ملي پوشان اضافه شدند و بازي هاي درخشاني انجام دادند. مربي ملي و کارشناس واليبال معتقد است که جوانان تيم ملي ايران صرف نظر از نتيجه در ديدار با برزيل، پاسخ مثبتي به اعتماد »ايگور کولاکويچ« دادند و با ارائه بهترين بازي خود توانستند يک امتياز ارزشمند از برزيلي که پس از لهستان در رده دوم جدول قرار دارد، کسب کنند.
علي طاعي حق با اشاره به اينکه در اين دوره از رقابت هاي ليگ ملت هاي واليبال، کادر فني تيم ملي از بازيکنان جوان در کنار با تجربه ها به خوبي استفاده کرده است، گفت: بازيکنان جوان و با انگيزه تيم ملي ايران درخشش خيره کننده اي در مقابل کشورهاي قدرتمند جهان به نمايش گذاشته اند که تداوم اين روند نيز مورد انتظار است.
وي افزود: حمايت روحي و رواني کاپيتان سعيد معروف از بازيکنان جوان در داخل زمين و روحيه دادن به آنان چه در زمان امتيازگيري و چه در زمان خراب کردن توپ، تاثير زيادي در عملکرد جوانان داشته است.
وي در خصوص ديگر بازيکنان اروميه اي در اين رقابت ها بيان کرد: محمدرضا حضرت پور با 19 سال سن يکي از بهترين ليبرو هاي ايران بوده که در اين رقابت ها نيز به خوبي عمل کرده و دريافت هاي بسيار خوبي داشته است.
وي اضافه کرد: اعتماد کادر فني تيم واليبال ايران به امير حسين توخته به عنوان جوان ترين بازيکن حال حاضر ليگ ملت هاي واليبال ستودني بوده و اين بازيکن به حق يکي از پديده هاي حال حاضر واليبال ايران و جهان به شمار مي رود.
يکي ديگر از مربيان باسابقه اروميه اي گفت: اين بازيکن 17 ساله درخشش قابل قبولي در پست دفاع و حملات سرعتي داشته است و اميدواريم موفقيت هاي وي تداوم داشته باشد.
يدالله کارگرپيشه از مربيان و پيشکسوتان تيم ملي واليبال اروميه نيز بيان کرد: سعيد معروف همچون سال هاي گذشته درخشش خيره کننده اي در ديدارهاي امسال داشت و با اعتماد به نفس بالا، زمينه حمله هاي گسترده کشورمان در رقابت هاي مختلف را فراهم کرد.
وي تاکيد کرد: مربيان تيم ملي بايد از جوانان در ترکيب به ويژه در ست هايي که نتيجه آن در امتيازهاي پاياني مشخص شود، استفاده کنند تا ضمن افزايش تجربه آنان، حضور اين جوانان در بازي موجب کاهش استرس در ديدارهاي مهمتر شود.
وي بيان کرد: بازيکنان اروميه اي پاسخ اعتماد مربيان در ديدارهاي مختلف به ويژه در ديدار مقابل برزيل و لهستان را دادند و بايد بيش از پيش از ظرفيت آنان بهره برد.
علي عظيمي از شهروندان اروميه اي نيز با اشاره به اينکه بازي هاي تيم ملي واليبال را در کنار رقابت هاي جام جهاني تماشا مي کند، افزود: حضور بازيکنان اروميه اي يکي از دلايل تماشاي اين ديدارها حتي در نيمه شب است.
وي افزود: بازيکنان اروميه اي به خوبي در اين رقابت ها حاضر شده اند و توانسته اند امتيازهاي بسيار خوبي را کسب کنند ولي انتظار ما از تيم ملي، سعيد معروف و بازيکنان جوان بسيار زيادتر است.
وي اضافه کرد: کولاکوويچ بايد از ابتداي اين ليگ از جواناني مثل توخته استفاده مي کرد و بيش از اين به شريفي و حضرت پور ميدان مي داد و در آن صورت يقين داريم که تيم ملي بردهاي بيشتري داشت.
سميرا شيخي از ديگر شهروندان اروميه اي نيز که به گفته خود از طرفداران پروپا قرص رشته واليبال است شاکله اصلي تيم ملي را بازيکنان اروميه اي دانست و اضافه کرد: مي توان با استفاده بيشتر از اروميه ايها، زمينه برد بيشتر کشورمان را در ليگ جهاني فراهم کرد.
وي افزود: همه 6 نفر درون زمين مي تواند از بازيکنان اروميه اي باشد زيرا در دريافت، پست ليبرو، پشت خط زن، مهاجم قدرتي، پاسور و مهاجم سرعتي بازيکناني داريم که از مهارت هاي بالايي بهره مند هستند.
وي اضافه کرد: اميدواريم اين بازيکنان امسال در شهرداري اروميه نيز حاضر شوند و با بازي بيشتر کنار هم در سال هاي آينده تيم ملي واليبال کشورمان را قدرتمند به پيش ببرند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، تب واليبال در کنار فوتبال در شهر اروميه بسيار بالا گرفته است و با وجود پخش در لابلاي رقابت هاي فوتبال، بسياري از شهروندان اروميه اي واليبال را ترجيح مي دهند.
رقابت هاي ليگ ملت هاي واليبال از اواخر ماه گذشته آغاز شده است و اوايل تير سال جاري پايان مي يابد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

درخشش ستاره هاي اروميه بر فراز ليگ ملت هاي واليبال

درخشش ستاره هاي اروميه بر فراز ليگ ملت هاي واليبال
خروج

گروه ورزشي: سعيد معروف، ميلاد عبادي پور، مرتضي شريفي، ميثم صالحي، محمدرضا حضرت‌ پور و اميرحسين توخته، 6 بازيکن اروميه اي تيم ملي ايران در ليگ ملت هاي واليبال هستند که درخشش آنان در اين رقابت ها، زمينه صعود پله به پله کشورمان در جدول اين ليگ را فراهم کرده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها