عصر آذربایجان

گزارش خبر

جنگ کرونا با بازار لوازم‌التحرير در اردبيل

جنگ کرونا با بازار لوازم‌التحرير در اردبيل

1400/06/22

گروه فرهنگي: اين روزها در آستانه قرارگيري سال تحصيلي جديد و بي‌رمق‌تر از هر سال، بازار لوازم‌التحرير و عدم اشتياق دانش‌آموزان براي تهيه مايحتاج تحصيلشان ادامه دارد. اين روزها در آستانه قرارگيري سال تحصيلي جديد و بي‌رمق‌تر از هر سال، بازار لوازم‌التحرير و عدم اشتياق دانش‌آموزان براي تهيه مايحتاج تحصيلشان؛ يکي از بخش‌هايي که با ورود کرونا بيشترين آسيب بر پيکره‌اش وارد شد بازار لوازم‌التحرير و مورد تأثير قرارگيرترين بخش‌ نيز وضعيت تحصيلي دانش‌آموزان است.

 گروه فرهنگي: اين روزها در آستانه قرارگيري سال تحصيلي جديد و بي‌رمق‌تر از هر سال، بازار لوازم‌التحرير و عدم اشتياق دانش‌آموزان براي تهيه مايحتاج تحصيلشان ادامه دارد. اين روزها در آستانه قرارگيري سال تحصيلي جديد و بي‌رمق‌تر از هر سال، بازار لوازم‌التحرير و عدم اشتياق دانش‌آموزان براي تهيه مايحتاج تحصيلشان؛ يکي از بخش‌هايي که با ورود کرونا بيشترين آسيب بر پيکره‌اش وارد شد بازار لوازم‌التحرير و مورد تأثير قرارگيرترين بخش‌ نيز وضعيت تحصيلي دانش‌آموزان است.
هم‌اکنون که سري به بازار لوازم‌التحرير فروشي معروف شهر زديم؛ گويي همان بازار سال‌هاي گذشته نبود و در خلوت و سوت و کوري کامل به سر مي‌برد، همين که از وضعيت معيشتي اين کسبه سوال کرديم، سري تکان داد و از سر نارضايتي آهي کشيد و گفت: ديگر وقت آن رسيده که شغلمان را عوض کنيم، چرا که اين شغل هيچ توجيه اقتصادي براي ما ندارد و در حالي که همه‌ساله بازار لوازم‌التحرير در شهريورماه اوج شلوغي را داشت اما امسال به سختي دو مشتري به اين مغازه سر مي‌زند.
وي با انتقاد از عملکرد ضعيف مسئولان گفت: در حالي که انتظار مي‌رفت مسئولان در اين زمينه حمايتي از ما داشته باشند، اما تاکنون هيچ حمايتي از سوي آنان نداشتيم که اين موضوع سبب نارضايتي بيشتر کسبه در اين حوزه شده است.
در اين باره والدين دانش‌آموزان نيز از وضعيت مالي نامناسب خبر مي‌دهند و مي‌گويند وقتي فرزندانمان معلوم نيست چند سال قرار است در خانه بمانند، نيازي نمي‌بينيم که مثل سال‌هاي گذشته اقدام به خريد لوازم‌التحرير با اين گراني‌ها کنيم و به خريد چندين قلم و دفتر اکتفا مي‌کنيم.
از طرفي نحوه برگزاري کلاس‌ها در شرايط کنوني نيز به مهم‌ترين دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان اردبيلي تبديل شده است که در حقيقت تکليف مدارس را همچنان نامشخص و نابسامان ساخته است.
پيک‌هاي مختلفي که پشت سر هم سلامتي فرزندان را تهديد مي‌کند، سبب شده تا خانواده‌ها نيز رغبت آنچناني بر تحصيل حضوري فرزندانشان نداشته باشند و اين در حالي است که طبق نظرات جامعه‌شناسان برگزاري حضوري کلاس‌ها براي تکميل حالات روحي و رواني دانش‌آموزان اولويت اساسي است.
در هر حال همان گونه که ساير حوزه‌ها با ورود ويروس منحوس کرونا نياز به ساماندهي دارند، وضعيت دانش‌آموزان و بازار مسکوت لوازم‌التحريرفروشي نيز به همين اندازه نيازمند حمايت‌هاي همه‌جانبه و رسيدگي‌هاي جدي به موضوع است.
ارتقاي کيفيت تحصيلي دانش‌آموزان نيازمند برنامه‌ريزي است
يوسف قاسمي، معاون آموزشي آموزش و پروش استان اردبيل در اين باره اظهار داشت: براي جلوگيري از افت تحصيلي دانش‌آموزان کيفيت‌بخشي به وضعيت مدارس نيازمند اتخاذ تصميمات لازم و اساسي با ارائه راهکارهاي مناسب است.
وي بيان کرد: در کنار آموزش حضوري براي مدارسي که دانش‌آموزان کم‌تري دارد، تهيه بسته‌هاي کمک آموزشي و لوح فشرده لازم و اساسي است که بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين راستا مورد توجه واقع شود.قاسمي گفت: در شرايط کنوني دانش‌آموزان نيازمند مشاوره‌هاي تحصيلي همچون موارد رواني هستند که در اين زمينه بايد مورد توجه واقع شود و در کنار اين مسئله درصدد هستيم حمايت‌هاي لازم از دانش آموزان در معرض آسيب‌هاي اجتماعي را مورد توجه واقع دهيم.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم، اين روزها بيشترين انتظار و دغدغه مردم، حمايت مسئولان از کسبه‌ها و فعالان اقتصادي استان اردبيل است بلکه بتوانند خسران دو سال گذشته را جبران کنند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها