عصر آذربایجان

گزارش خبر

پيگيري راه اندازي هاب لجستيکي با هدف بهره گيري از ظرفيت هاي مرزي استان

پيگيري راه اندازي هاب لجستيکي با هدف بهره گيري از ظرفيت هاي مرزي استان

1397/04/24

گروه گزارش: سيد رضا حسيني در مراسم روز ملي اصناف هدف دشمنان را نظام نابودي نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان و اظهار کرد: مردم و مسئولين بايستي با موقعيت شناسي و اتحاد و وحدت ملي در مقابل دشمنان بايستند.

وي با تاکيد بر اينکه کشور ايران از نظر منابع بسيار غني بوده که مي توان با مديريت مناسب منابع اقتصاد کشور را تقويت کرد، يادآور شد: دشمنان در تلاش هستند تا جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار اقتصادي قرار دهند و از اين طريق به نظام ضربه بزنند. حسيني در خصوص تغييرات در بخش توليد و توزيع کالا و بهره گيري از روش هاي نوين تاکيد کرد: اصناف بايد خود را با زمان مطابقت دهند چرا که روش هاي توليد و توزيع کالا تغيير کرده و مسئولين نيز بايد آموزش هاي لازم را برگزار کرده تا روش هاي نوين به اصناف منتقل شوند. معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي بيان کرد: بايد با توسعه آموزش ها روش هاي سنتي به روش هاي نوين تبديل شود زيرا روش هاي نوين قسمت خفته اشتغال زايي در کشور هستند که درصورت استفاده درست، در توسعه اشتغال و اقتصاد استان تاثير مثبتي مي گذارد. وي با بيان اينکه آذربايجان غربي با سه کشور خارجي مرز مشترک دارد و بايد از ظرفيت هاي منطقه اي استفاده شود که با صادرات و واردات مي توان به درآمد منطقه را افزايش داد، تصريح کرد: آذربايجان غربي به لحاظ هم مرز بودن با سه کشور خارجي ظرفيت مناسبي براي توسعه اقتصادي استان و افزايش واردات و صادرات و راه اندازي هاب لجستيک کالا دارد.
حسيني با تاکيد بر اينکه بايد ظرفيت هاي ترانزيتي و حمل و نقل براي توسعه آذربايجان غربي را به درستي شناخت و از آن بهره برد و استان را به محلي براي هاب کالا تبديل کرد، ادامه داد:  توسعه تجارت فرامرزي و بهبود فضاي کسب و کار در استان از اولويت هاي اساسي براي توسعه اقتصادي بوده و اين امر نيازمند همکاري همه جانبه است.
* خريد کالاي داخلي بايد در دستور کار جدي مردم و مسوولان قرار گيرد
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي، نادر قاضي پور در اين همايش با تاکيد بر اينکه نظام جمهوري اسلامي با وجود تمامي مشکلات با قدرت به حرکت خود ادامه مي دهد، اظهار کرد: اوضاع کشور مناسب است چرا که نظام جمهوري اسلامي ايران از برهه هاي دشوار تر نيز سربلند خارج شده است و با وجود تمام مشکلات نظام جمهوري اسلامي با قدرت به حرکت خود ادامه مي دهد.
وي تصريح کرد: بايد از بيانات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت کالاي ايراني تبعيت کرده تا اقتصاد کشور تقويت شود و دشمن بداند ما شرايط سخت تر از اين اوضاع را نيز تحمل کرده و با سربلندي مشکلات را پشت سرگذاشته ايم و با يک تحريم اقتصادي نمي توانند پشت مردم را بلرزانند.
قاضي پور با تاکيد بر اينکه خريد کالاي داخلي بايد در دستور کار جدي مردم و مسوولان قرار گيرد و کالاهايي مورد نياز از واحدهاي توليدي داخل تهيه شود، ادامه داد: اگر مسوولان خلاف اين امر انجام دهند، ديگر انتظار از مردم براي رونق مصرف داخلي امري بيهوده است.
وي يادآور شد: : توليدکنندگان بايد با اصناف همراه شوند و اجناسي را توليد و روانه بازار کنند که بازار فروش داشته باشند زيرا در غير اين صورت دچار رکود و کاهش فروش توليد مي شوند. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: همانطور که اين مردم با اتحاد و همدلي در جنگ تحميلي سربلند شدند در شرايط کنوني نيز با اتحاد و همدلي به پيش مي روند تا مشت محکمي بر دهان استکبار جهاني بزنند.
* افزايش کيفيت محصولات و خدمات مدنظر توليد کنندگان ايراني باشد
رئيس اتاق اصناف اروميه، اصغر طاهري پور نيز در اين مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبري امسال را سال حمايت از کالاي ايراني نامگذاري کرده اند که نقش اصناف در تحقق اين شعار غير قابل انکار است که برنامه هاي بسياري براي حمايت از کالاي ايراني از طرف اتاق اصناف و اصناف در نظر گرفته شده اند. 
طاهري پور در خصوص مشکلات موجود در حوزه اصناف تاکيد کرد: اصناف هميشه حامي نظام جمهوري اسلامي بوده ولي با توجه به مشکلات موجود مطالبات بسياري دارند و از مطالبات خود عقب نشيني نخواهند کرد. رئيس اتاق اصناف اروميه در خصوص ماليات بر ارزش افزوده خاطر نشان کرد: زير ساخت هاي کشور براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده از اصناف آماده نيست و بايد قوانين اين حوزه اصلاح شوند.
وي با تاکيد بر اينکه افزايش کيفيت محصولات و خدمات مدنظر توليد کنندگان ايراني باشد، ادامه داد: توليد کنندگان ايراني بايد خدمات و کيفيت محصولات خود را افزايش دهند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کرده و رونق فروش را براي کالاي ايراني افزايش دهند.
*افزايش 1.5 برابري فعاليت واحد هاي صنفي داراي پروانه کسب در استان
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي، جعفر صادق اسکندري در اين جلسه گفت: در حال حاضر 130 هزار واحد صنفي داراي پروانه کسب در استان فعاليت مي کند که اين رقم نسبت به سال گذشته رشد 1.5برابري داشته است.
وي با بيان اينکه اصناف با بخش توليد، خدمات و ساير بخش‌هاي مربوطه يک زنجيره اقتصادي تشکيل داده است، يادآور شد: 300 هزار نفر در اين زنجيره در آذربايجان غربي اشتغال دارند.
وي بر توسعه مجتمع هاي صنفي تاکيد و تصريح کرد: اين استان در اين رابطه پيشرو بوده و در حال حاضر 241 اتحاديه صنفي و 12 اتاق اصناف نيز در اين استان وجود دارد که در حال ارايه خدمات است و 350 نفر کارمند در اين اتحاديه هاي و اصناف در آذربايجان غربي مشغول فعاليت هستند. 
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آرازخبر، اسکندري با بيان اينکه تنظيم بازار، تامين کالا، تعيين شبکه هاي توزيع و فروش، بازرسي و نظارت بر عرضه از وظايف اين سازمان است که با همراهي اصناف انجام مي شود، افزود: اين استان در بحث آموزش صنف ها نيز جزو استان هاي پيشرو بوده و اصناف بايد پيش از کسب پروانه صنفي، آموزش هاي لازم را فرا بگيرند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

پيگيري راه اندازي هاب لجستيکي با هدف بهره گيري از ظرفيت هاي مرزي استان

پيگيري راه اندازي هاب لجستيکي با هدف بهره گيري از ظرفيت هاي مرزي استان
خروج

گروه گزارش: سيد رضا حسيني در مراسم روز ملي اصناف هدف دشمنان را نظام نابودي نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان و اظهار کرد: مردم و مسئولين بايستي با موقعيت شناسي و اتحاد و وحدت ملي در مقابل دشمنان بايستند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها