عصر آذربایجان

گزارش خبر

اولین خانه رفاه کودک و خانواده راه‌اندازی شد

1398/04/26

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد.

بهزاد ستاري در مراسم افتتاح پروژه‌هاي شهرستان اردبيل اظهار کرد: در گراميداشت هفته بهزيستي در سطح استان 75 پروژه به بهره‌برداري مي‌رسد که 50 واحد مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار، 10 مرکز مشاوره عمومي و تخصصي، مرکز کودک ناشنوا و کم‌شنوا، خانه کوچک معلولان، مرکز مشاوره ژنتيکي در مشگين‌شهر، گروه هميار سپرست خانوار و ... از جمله اين طرح‌ها و پروژه‌هاست.

وي به فعاليت 75 مرکز مشاوره در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و ارتقاي سلامت اجتماعي اشاره و خاطرنشان کرد: سومين مرکز کودک ناشنوا و کم‌شنوا و خانواده در پارس‌آباد راه‌اندازي مي‌شود.

مدير کل بهزيستي استان اردبيل سياست ادغام و تلفيق معلولان را با ساير گروه‌هاي جامعه براي انجام يک زندگي ساده و عادي يادآور شد افزود: در همين راستا خانه‌هاي کوچک معلولان را ظرفيت پذيرش 10 نفر راه‌اندازي مي‌شود که در گروه سني بالاي 14 سال در اين مراکز پذيرش‌ها را شاهد هستيم.

ستاري بيان کرد: با راه‌اندازي اولين خانه کوچک معلولان ذهني اميدواريم تا پايان سال مراکز ديگري نيز در ساير مناطق استان راه‌اندازي شود تا به دور از مراکز تجمعي در اين خانه‌ها امکان زندگي عادي و راحت براي معلولان فراهم آيد تا در کنار انجام کارهاي روزانه و يادگيري آموزش‌هاي حرفه‌اي و شغلي بتوانند در زندگي خود شاداب و سرحال برنامه‌هاي خود را به پيش ببرند.

وي همچنين به راه‌اندازي مرکز رفاه کودک و خانواده اشاره کرد و گفت: اولين مرکز رفاه کودک و خانواده با نام خانه فيروزه‌اي در خيابان حافظ اردبيل راه‌اندازي شد که ابتکاري خوب در سطح کشور محسوب مي‌شود و اميدواريم به زودي در دو نقطه از شهر اردبيل اين مراکز فعاليت خود را آغاز کنند تا خانواده‌ها به صورت موقت و در شرايط نياز به صورت ساعتي فرزندان خود را به اين مجموعه‌ها بسپارند تا امکان آموزش و تربيت سالم آنها فراهم آيد.

مدير کل بهزيستي استان اردبيل تصريح کرد: با مشارکت نهاد کتابخانه‌هاي عمومي استان اردبيل کتابخانه مشارکتي بهزيستي نيز افتتاح شد تا ما بتوانيم در اين کتابخانه خدماتي را به همکاران و همچنين محققان، پژوهشگران، دانشجويان و اهالي مطالعه ارائه کنيم.

ستاري گفت: افتتاح مرکز مشاوره ژنتيکي در مشگين‌شهر به مناسبت هفته بهزيستي انجام مي‌شود به طوري که 21 هزار نفر در طول سال از اين مشاوره‌ها استفاده مي‌کنند.

وي راه‌اندازي نمايشگاه توانمندي‌هاي سمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد را در پياده راه اسفريس به همراه راه‌اندازي گروه هميار سرپرست خانوار به مناسبت هفته بهزيستي يادآور شد و اظهار کرد: در مجموع امروز در شهرستان اردبيل شاهد افتتاح و راه‌اندازي 25 پروژه بوديم که مهمترين آن 6 مرکز مشاوره، 19 مسکن مددجوئي و پروژه‌هاي ديگر مرتبط با فعاليت سازمان بهزيستي بوده است.

مدير دفتر مشاوره بهزيستي استان اردبيل نيز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره عمومي و خدمات روانشناختي هستي‌بخش اظهار کرد: از 75 مرکز مشاوره عمومي و تخصصي 37 مرکز مشاوره سلامت روان، 13 دفتر مشاوره عمومي، 6 دفتر مشاوره تخصصي و ... است که در اردبيل با نظارت و همراهي بهزيستي فعاليت مي‌کنند.

مينا نجف‌نژاد مدير مرکز مشاوره هستي‌بخش نيز از ارائه تخفيف 30 درصد به خانواده‌هاي نيازمند در ارائه مشاوره و همچنين ارائه مشاوره رايگان براي بهبوديافتگان از دام اعتياد و خانواده‌هاي آنها را يادآور شد و تصريح کرد: ما در مدارس ابتدائي درصدد اجراي طرح «بايد بدانيم» هستيم تا کودکان و نوجوانان ما با مسايل و موضوعات روانشناسي آشنايي پيدا کنند.

وي افزود: در پارک بانوان برنامه‌هايي در راستاي شاد زيستن اين قشر در حال اجراست و ما طرح ازدواج بدون شکست در دانشگاه‌ها را نيز به جد دنبال مي‌کنيم.

در ادامه معاون اجتماعي بهزيستي استان اردبيل نيز به زندگي دغدغه‌مند خانواده‌ها و کم تحرکي کودکان اشاره کرد و گفت: با صدور مجوز براي راه‌اندازي مراکز رفاه کودک و خانواده سعي داريم تا در يک محيط مناسب نسل آينده را با مهارت‌ها و توانمندي‌هاي بيشتر در ورود به زندگي اجتماعي آشنا کنيم.

خسرو اميدوار بيان کرد: اين مراکز خدماتي بالاتر از مهدهاي کودک ارائه مي‌کنند و خانواده‌ها نبايد دغدغه‌اي از بابت استانداردسازي فضاي آموزشي، بکارگيري تجهيزات و يا سلامت فرزندان خود داشته باشند چرا که اين مراکز به دوربين‌هاي مناسب مجهز شدند.

وي فعاليت 385 مهد کودک را در استان با پذيرش 11 هزار و 800 کودک يادآور شد و اظهار کرد: استان اردبيل از نظر توسعه مهدهاي کودک و سلامت و ايمني در اين مجموعه‌ها جزو استان‌هاي پيشرو در کشور است که در اين مجموعه‌ها سعي بر ارائه آموزش‌هاي مستمر، کيفي و قابل قبول براي کودکان است.

جعفرزاده مدير اولين مرکز رفاه کودک و خانواده نيز بيان کرد: با اشتغالزايي 6 نفر اين مجموعه به خانواده‌ها در شيفت صبح و عصر ارائه خدمات مي‌کند که ما حتي در شيفت شب نيز براي پزشکان، پرستاران و ماماها آمادگي ارائه خدمات به صورت تئوري و عملي را به همراه ارائه آموزش‌هاي عملي مدنظر قرار داديم.

همچنين در گراميداشت هفته بهزيستي خانه کوچک معلولان ذهني آواي رضوان افتتاح شد که در اين خانه 11 معلول به صورت معمولي و عادي زندگي مي‌کنند و در کنار کارهاي روزانه در رشته‌هاي مختلف حرفه‌آموزي و برپايي اردوهاي زيارتي و تفريحي براي آنها در نظر گرفته شده است.

يعقوبي معاون بهزيستي استان اردبيل گفت: اين خانه‌ها به دور از مجموعه‌هاي تجمعي و مراکز نگهداري شبانه و روزانه معلولان منطبق بر الگوي کشور آلمان خدمات ارائه مي‌کنند تا اين معلولان در کنار ساير خانواده‌ها حس زندگي و ارتقاي مهارت را تجربه کنند.

وي افزود: تا پايان سال دو تا سه خانه ديگر معلولان در مناطق مختلف استان اردبيل راه‌اندازي خواهد شد تا امکان ارائه خدمات به اين اقشار فراهم آيد.  

منبع : ایسنا

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها