گروه اقتصادي:با استعفاي هيئت مديره ماشينسازي تبريز در اعتراض به شرايط پيش آمده بود در اين کارخانه وارد فاز جديدي شده و مسئولان ارشد استان همچنان نظارهگر نابودي کارخانه صنعت مادر آذربايجانشرقي هستند. شايد روزي افشاگري کردم دستهايي وجود دارند که ميخواهند کرکره ماشينسازي را پايين بکشند دستهايي وجود دارند که ميخواهند ماشينسازي را نابود کنند، نميدانم براي اين خبر از عنوان مدير عامل استفاده کنم يا مديرعامل سابق از ديروز خبرهايي مبني بر برکناري مديرعامل ماشينسازي به گوش ميرسيد که با حال و روزي که ماشين سازي تبريز داشت کمي بعيد به نظر ميرسيد. صحت و سقم موضوع را از ميرعلياکبر خادمياصل به عنوان مديرعامل جويا شديم که وي در گفتوگويي از استعفاي خود و هيئت مديره ماشينسازي خبر داد و گفت: يک ماه پيش به سازمان گسترش اعلام کرديم «در صورتي که فکري به حال ماشينسازي نشود استعفاء خواهيم داد» و براي اين منظور پرسه زماني يک ماهه تعريف شد. خادمياصل افزود: متاسفانه توجهي از سوي سازمان گسترش به خواسته ما نشد و هيئت مديره در مقابل پيشنهاد من مبني بر استعفاء اقدام به استعفاي دسته جمعي هيئت مديره را صلاح دانست و اين اتفاق افتاد. وي اظهار داشت: متاسفانه در مقابل اين اقدام هيئت مديره که در اعتراض به شرايط کشنده موجود در ماشينسازي صورت گرفته بود 3 نفر از داخل مجموعه يک نفر خارج از ماشينسازي اقدام به تشکيل شوراي مشورتي کرد و شخصي را که هم عضو هيئت مديره و هم قائم مقام بود به عنوان سرپرست ماشينسازي معرفي کردند. خادمي با شعبدهبازي خواندن اقدام به تشکيل شوراي مشورتي و معرفي سرپرست در مقابل استعفاي هيئت مديره افزود: هيئت مديره و مدير عامل ماشينسازي خواستند کنار بروند تا شايد با آمدن فرد مورد تاييد کساني که تصميم به از بين بردن ماشينسازي گرفتهاند از تار و مار شدن اين سرمايه ملي جلوگيري کنند که متاسفانه در مقابل آن اين حرکت غيرعادي را ديديم. اين فعال عرصه صنعت با اشاره به فشارها و خواستههايي که از سوي برخي عوامل دريافت ميکرد، تصريح کرد: شايد روزي درباره اين خواستهها افشاگري کنم. وي در پاسخ به اينکه آيا احتمال بازگشت هيئت مديره ماشينسازي وجود دارد، گفت: دليلي براي بازگشت وجود ندارد مگر اينکه شرايط عوض شود. خادمياصل تاکيد کرد: دستهايي وجود دارد که ميخواهند ماشينسازي را نابود کنند که در راس آن سازمان خصوصيسازي و مديريت اين مجموعه آقاي پورحسيني قرار دارند. طرح ايجاد کارخانه ماشينسازي تبريز براساس موافقتنامه همکاريهاي فني و اقتصادي دولتي ايران و چک با هدف توليد انواع ماشينافزار، کمپرسورهاي صنعتي، پمپهاي آب، الکتروموتور، ليفت تراک، انواع موتورهاي ديزلي، ماشينآلات نساجي منعقد و به مرحله اجرا گذاشته شد و از سال 1351 بهرهبرداري از اين طرح عظيم آغاز شد. شرکت ماشينسازي تبريز به عنوان يکي از شرکتهاي صنعتي عمده تبريز در زمينه توليد و بازرگاني ماشينآلات صنعتي از جمله ماشينهاي تراشکاري، فرزکاري، مته، سنگزني، سنتر، CNC، ابزار تيزکني، فرز نيمهسنگين، ماشين سنتر عمودي، ماشين سنتر افقي، ماشينهاي سوراخکاري محسوب ميشود.ماشينسازي تبريز با افزون بر چهار دهه سابقه فعاليت، به عنوان يکي از محورهاي اصلي توليد و ايجاد اشتغال در آذربايجانشرقي در پيچ و خم واگذاري به شرط اهليت مالکان جديد به سر ميبرد. ماشينسازي از سال 83 در حال واگذاري به بخش خصوصي است ولي تا اين لحظه به نتيجه نرسيده اخيراً نيز وزير صنعت، معدن و تجارت طي بازديدي از اين مجموعه از سازمان خصوصيسازي خواست تا واگذاري ماشينسازي را 5 سال به تعويق بيندازد اما عکسالعمل سازمان خصوصيسازي در قبال اين درخواست تامل برانگيز بود چرا که دقيقا يک روز بعد از اين درخواست آگهي واگذاري ماشينسازي از روزنامهها سر در آورد. در حالي که وزير صنعت براي واگذاري ماشينسازي تبريز مهلتي 5 ساله از سازمان خصوصيسازي طلب کرده اما پورحسيني رئيس سازمان خصوصيسازي کشور از آگهي واگذاري اين دارايي اصرار دارد. به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس تصميمات و سياستهاي ناقص سازمان خصوصيسازي در پروژه واگذاري ماشينسازي تبريز نه تنها به وضعيت نابسامان اين کارخانه استراتژيک صنعتي کمکي نکرده بلکه آن را در لبه پرتگاه قرار داده است.
گروه اقتصادي:با استعفاي هيئت مديره ماشينسازي تبريز در اعتراض به شرايط پيش آمده بود در اين کارخانه وارد فاز جديدي شده و مسئولان ارشد استان همچنان نظارهگر نابودي کارخانه صنعت مادر آذربايجانشرقي هستند.