عصر آذربایجان

گزارش خبر

درمان مشکلات مالیاتی، نسخه واحد ندارد

1398/10/26

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی گفت: هر پرونده‌ای ممکن است مشکلات خاص به خود را داشته باشد ولی نمی‌توان نسخه واحدی برای پرونده‌ها مطرح شود.

نادر جنتي در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان زنجان، اظهار کرد: در ماليات اصالت فروش در اولويت است و ايرادات عنوان شده در رابطه با معامله با شرکت‌هايي که وارد ليست سياه در بحث اعتبار و فاکتور فروش هستند، قابليت بررسي دارد.

وي ادامه داد: در بحث ضرايب در صحفه نخست اگر هر مرجع دولتي ضريب پايين‌تر باشد، مرجع دولتي مورد توجه است و اين موضوعات از طريق تعاملات دستگاهي رفع مي‌شود.

وي افزود: هر پرونده‌اي ممکن است مشکلات خاص به خود را داشته باشد ولي نمي‌توان نسخه واحدي براي پرونده‌ها مطرح شود.

اين مسئول تصريح کرد: بر اساس قانون ماليات‌هاي مستقيم نمي‌توان تراکنش مالي قبل سال ?? را بررسي کنيم که البته مواردي براي استثنا وجود دارد که احتمالا فرار مالياتي بزرگ و پول‌شويي وجود داشته باشد. بررسي حساب‌هاي قبل از سال ?? بايد با انعطاف برخورد شود و بر بخشودگي جرائم براي اين سال‌ها کمک مي‌شود.

جنتي يادآور شد: بعد از سال ?? درآمدها بايد ثبت شود و شفاف باشد؛ چراکه همه موارد به طور کامل در سيستم‌ها ثبت‌ شده و به طور کامل قابل دسترسي است، به همين دليل بايد واحدهاي توليدي با صداقت اطلاعات را به طور دقيق وارد کند.

معاون توسعه مديريت و منابع سازماني امور مالياتي با اشاره به دلايل معافيت فعاليت‌هاي کشاورزي از پرداخت ماليات، خاطرنشان کرد: کشاورزي پايه و اساس اقتصاد است و معافيت کشاورزان به دليل تشويق مردم به کشاورزي و براي رشد توليد ناخالص ملي است.

استاندار زنجان در ادامه اين جلسه، اظهار کرد: بخش خصوصي در ايجاد آرامش در استان، به بخش دولتي کمک کرده است. در حال حاضر با افتخار مي‌گوييم از ابتداي ?? واحد تعطيلي نداشتيم و بالاي ???? ميليارد تومان سرمايه‌گذاري داريم به خاطر همکاري با بخش خصوصي است.

فتح‌الله حقيقي تصريح کرد: اگر به دنبال بهبود شرايط هستيم، مدير بايد خود وارد فرآيند عملياتي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نيز در اين جلسه، اظهار کرد: بخش خصوصي وقتي فروشي را انجام مي‌دهد بيش از ? ماه براي وصول آن صبر مي‌کند ولي بايد حداکثر در ? ماه پس از فروش ارزش‌افزوده بپردازد و اين موضوع موجب مي‌شود که اين واحدها با زيان متوجه ‌شوند و بايد تدبيري ديده شود که ارزش‌افزوده را همزمان با زمان وصول مبلغ کالا پرداخت کنند و حداقل بايد اين مهم براي فروش به بخش دولتي در نظر گرفته شود.

ناصر فغفوري ادامه داد: بخشي از واحد صنعتي و معدني وقتي معامله با شرکتي انجام مي‌دهند داراي اعتبار هستند و وقتي پس از مدتي از اعتبار فاقد مي‌شوند همه خريدهايي که در گذشته از اين شرکت انجام‌ مي‌شود در دفاتر با مشکل مواجه مي‌شود، به همين دليل در پرداخت ماليات بايد تدبير شود که ملاک زمان ورود شرکت به بلک‌ليست باشد.

وي با بيان اينکه در برخي از واحدهاي توليدي در خريد مواد اوليه امکان صدور فاکتور رسمي وجود ندارد، ادامه داد: به همين دليل پيشنهاد مي‌شود قيمت‌گذاري کميته به عنوان فاکتور رسمي تلقي شود. همچنين برخي کالاهاي خود را به افرادي مي‌فروشند که معاف هستند و فرد نمي‌تواند ارزش‌افزوده را از مصرف‌کننده دريافت کند که مثال اين امر فروش سبد پلاستيکي به باغداران است که در اين بين باغداران از پرداخت ماليات معاف هستند.

اين مسئول با بيان اينکه در استرداد ماليات بر ارزش‌افزوده واحدهاي صادراتي در استان تا حدودي زمان تعيين‌ شده دو ماهه را رعايت مي‌کنند، تصريح کرد: وقتي اسناد صادراتي تامين مي‌شود، فرد از طرفي به دنبال اسناد صادراتي است ولي مدت زمان تعيين‌ شده از زمان صدور مدارک است که واحدها با مشکل برخورد مي‌کنند.

فغفوري ادامه داد: درخواست مي‌شود براي ?? واحد صادراتي که ?? درصد صادرات استان را انجام مي‌دهند، مشوق‌هايي مانند تعيين مدت‌ زمان از هنگام صدور اسناد در نظر گرفته شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: در اين شرايط نياز به همکاري اتحاديه‌ها و مباشران در توزيع کالا داريم و به اتحاديه‌ها تکليف مي‌شود که کالايي را توزيع کنند بدون اينکه سود در نظر گرفته شود ولي اتحاديه‌ها رغبت نشان نمي‌دهند؛ چراکه فعاليت اين واحدها در سال‌هاي آتي به عنوان خريد و فروش محسوب شده و مجبور به پرداخت ماليات براي اين نوع توزيع مي‌شوند که مشکلاتي را گاهي در امر توزيع به وجود آورده است.

رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان نيز در اين جلسه با بيان اينکه بحث فرآيندهاي اختصاص مالياتي بايد اصلاح شود، گفت: فشار بر روي واحدهاي فعال در حوزه ماليات بيشتر از بخش‌هايي است که فرار مالياتي دارند.

علي يگانه‌فرد با بيان اينکه بحث ماليات يک دغدغه براي واحدهاي توليدي است، ادامه داد: نبايد به جاي واحدهاي حقوقي افراد حقيقي مورد بررسي قرار گيرد.

وي با بيان اينکه حجم ورودي پرونده‌هاي مالياتي به هيئت حل اختلاف بسيار زياد است و فرصت‌هاي رسيدگي به اين پرونده‌ها چند ماهه شده است، گفت: اميد است با تسريع به رسيدگي، پرونده‌ها به‌روز شود.

رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان، با اشاره به بخشودگي‌هاي مالياتي، تصريح کرد: اميد است بخشودگي صد درصدي جرايم مالياتي در استان اجرايي شود و کمکي به واحدها در اين زمينه اتفاق افتد.

رئيس اتاق اصناف استان زنجان نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه بر اساس قانون به اتحاديه‌هاي صنفي تکليف‌ شده همه اتحاديه‌ها دفاتر داشته باشند، اظهار کرد: چون اتحاديه‌ها درآمد پاييني دارند، داير کردن اين دفاتر هزينه‌بر است.

سيدمحمود موسوي با بيان اين اداره مالياتي در مورد اتحاديه‌ها با اصناف همکاري کنند، ادامه داد: درخواست مي‌شود براي اتحاديه‌هاي زير ??? عضو معاف مالياتي در نظر گرفته شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها