عصر آذربایجان

گزارش خبر

ورزشي به وسعت يک شهر

ورزشي به وسعت يک شهر

1402/08/14

گروه ورزشي: شور و هيجاني مضاعف همه وجودم را فرامي‌گيرد، حتي تصورش را نمي‌کردم اينقدر انرژي خوب و مثبتي سراسر وجودم را پر کند، هميشه يک حس غير قابل درکي نسبت به آدمهايي که صبح زود در عرض خيابان يا داخل پارک مشغول ورزش بودند داشتم اما چند صباحي است که وقتي نسيم صبح صورتم را نوازش مي‌دهد، انگار نيرويي مضاعف را از لابه لاي انگشتانش به وجودم تزريق مي کند و باعث شده هرقدر هم روز پر مشغله اي داشته باشم، ورزش صبحگاهي را از دست ندهم.

گروه ورزشي: شور و هيجاني مضاعف همه وجودم را فرامي‌گيرد، حتي تصورش را نمي‌کردم اينقدر انرژي خوب و مثبتي سراسر وجودم را پر کند، هميشه يک حس غير قابل درکي نسبت به آدمهايي که صبح زود در عرض خيابان يا داخل پارک مشغول ورزش بودند  داشتم اما چند صباحي است که وقتي نسيم صبح صورتم را نوازش مي‌دهد، انگار نيرويي مضاعف را از لابه لاي انگشتانش به وجودم تزريق مي کند و باعث شده هرقدر هم روز پر مشغله اي داشته باشم، ورزش صبحگاهي را از دست ندهم.
 اين جملات بخشي از احساسات و توصيفات بانويي ميانسال بود که ورزش را جزو اولويت ها و برنامه روزانه خود قرار داده است.
پابه پاي مردي در حال دويدن از  وصف حالش مي‌پرسم و مي‌گويد، 20 سال است که هرروز براي ورزش يا پياده روي به پارک مي‌روم و هر روز قدرت و انرژي بيشتري سراسر وجودم را پر مي‌کند.او ورزش را به همه توصيه کرد و گفت: فشار خون بالا و ديابتم بعد از اينکه ورزش را در برنامه روزانه ام قرار دادم کنترل شده است.
مردي جوان که از دور با لبخندي به لب و شوقي که از ديدن مردم در پارک نمايان بود گفت: آخرين ورزشي که به صورت روتين انجام مي‌دادم ورزش هاي صبحگاهي سر صف مدرسه بود، بعد هم که دانشگاه و بعد کار و مشغله...وي ادامه داد: هر بار با شنيدن يا مطالعه مطلبي از تاثير مثبت ورزش بر زندگي، تلنگري همان لحظه براي شروع ورزشي هر چند سبک و غير حرفه اي بر من زده شدو بعد تمام.. امروز در مسير سر کار وقتي مردان و زناني را ديدم که با وجود سن بالا ورزش را به کاهلي ترجيح دادند، غبطه خوردم...
به واقع جاي ورزش در زندگي ما ايراني ها کجاست!؟  با وجود اينکه مزاياي ورزش بر هيچ کسي پوشيده نيست پس چرا همچنان کاهلي براي سلامت جسم و حتي روحمان در راس امور قرار دارد!!
شايد اگر ورزش هاي تخصصي در همه پارکهاي شهر برقرار باشد خواه، ناخواه مردم محل هم براي انجام حرکات ورزشي و نرمش صبحگاهي تشويق شوند.
رييس سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اروميه در خصوص برپايي ورزش هاي صبحگاهي در سطح پارکها گفت: ورزش هاي صبحگاهي، اکثرا در پارک ها به صورت خودجوش و عمدتا پارک هاي الغدير، گوللر، ائللر و ساحلي و بوستان هاي مجاور فرهنگسراها برگزار مي‌شود.
محمد نقي پور در خصوص ورود دستگاه ها در برپايي ورزشهاي صبحگاهي براي مشارکت همگاني افزود: متاسفانه در بيشتر موارد ورود دستگاههاي حاکميتي به هر عنواني با استقبال مردم مواجه نمي‌شود و باعث به هم خوردن گروه هاي خودجوش مي شود، بهتر است دستگاه هاي متولي هدايت کنندگان و پشتيبانان پشت پرده اين همايش ها باشند.
وي ادامه داد: شهرداري ها با برگزاري همايش هاي مختلف در طول سال و اهداي جوايز، با احداث و ايجاد مکان هاي مناسب براي بانوان و افزايش سرانه مکان هاي ورزشي در بوستان ها، ايجاد مسيرهاي جذاب پياده روي، برگزاري کارگاه هاي آموزشي در فرهنگسراها مي توانند در توسعه ورزش همگاني در پارک ها موثر باشند.
افزايش سرانه ورزش هاي همگاني در اروميه پيگيري مي‌شود
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان اروميه گفت: از همه امکانات براي توسعه و افزايش سرانه ورزش هاي همگاني در شهرستان استفاده مي کنيم.خوبدل با بيان اينکه يکي از سياست هاي اداره کل ورزش و جوانان مبتني بر ابلاغيه ها و سياست هاي وزارت ورزش و جوانان و دولت سيزدهم، توسعه شادابي و نشاط فردي و اجتماعي، سلامت روحي و جسمي براي آحاد مختلف جامعه است، افزود: در کنار ورزش هاي عمومي محور که در مکان هاي مختلف برگزار مي‌شود، کميته همگاني در قالب هيات هاي ورزشي براي عمومي کردن رشته هاي تخصصي در پارک ها و سالن ها، اقدام مي کند.
وي ادامه داد: ورزش هاي همگاني، در قالب رشته هايي به صورت خاص از جمله پياده روي همگاني، دوچرخه سواري عمومي، کوهپيمايي و کوه روي به شکل مدون، توسط هيات هاي مدنظر در حال انجام است.
خوبدل گفت: در کنار اين برنامه ها، همايشهاي پياده روي خانوادگي نيز در زمان هاي مشخص براساس فراخوان هايي که اداره ورزش و جوانان داده مي شود، برگزار مي شود که در اين راستا، در آذربايجان غربي به لحاظ توسعه ورزش هاي همگاني، پياده روي عمومي گام هاي بزرگي برداشته شده است.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان اروميه خاطر نشان کرد: از تابستان سال گذشته تاکنون بيش از 8 همايش پياده روي در شهرهاي مختلف برپا شده و در هفته تربيت بدني نيز نزديک به 15 پياده روي برگزار شد که نشان مي دهد عزم عمومي براي توسعه ورزش هاي همگاني، جدي است.
وي با بيان اينکه توسعه و نظارت بر ورزش‌هاي صبحگاهي پارکي در اروميه پيگيري مي شود، اظهار کرد: کميته ورزش‌هاي عمومي هيات همگاني اروميه عزم دارد در پارک‌هاي مختلف با استفاده از ظرفيت آحاد مردم در گروه‌هاي سني مختلف تحت نظر مربيان متخصص، با نظارت هيات همگاني، هرروز ورزش‌هاي صبحگاهي را به صورت منظم و برنامه‌ريزي شده اجرايي شود.
خوبدل افزود: بيست و هشتم مهرماه امسال ايستگاه ورزش صبحگاهي پارک الغدير اروميه با همکاري شهرداري و هيئت ورزش‌هاي همگاني ساماندهي شد و ايستگاه هاي ورزش در ساير پارک‌هاي شهر نيز به مرور برپا مي‌شود.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان اروميه با بيان اينکه در تلاشيم از ظرفيت سالن‌ها، فضاي سبز و پارک‌ها براي توسعه ورزش‌هاي عمومي استفاده شود، تصريح کرد: ورزش‌هاي صبحگاهي پارکي تا پيش از شروع بارش‌ها و سرما به صورت منظم و مدون انجام مي‌شود اما با شروع فصل سرما در نظر داريم، بخش از سالن‌هاي ورزشي اداره کل ورزش و جوانان را در ساعت اوليه صبح در اختيار ورزش‌ عمومي صبحگاهي تحت نظر مربيان متخصص هيات ورزش هاي همگاني قرار دهيم تا ورزشکاران در داخل سالن به ورزش‌هاي خود در فصل سرد ادامه دهند.خوبدل اظهار کرد: همچنين برگزاري همايش‌هاي کوه روي عمومي نيز در مسيرها و کوه‌هاي اطراف شهر همواره توسط،دستگاهاي مختلف انجام مي‌شود و نشاط و شادابي عمومي را براي جامعه به همراه دارد.
وي خاطر نشان کرد: تلاش داريم سرانه ورزش همگاني را در اروميه افزايش دهيم و يکي از برنامه‌هاي اصلي و جدي اداره کل ورزش و جوانان اين است که از کليه امکانات و سالن هاي اداره کل براي توسعه ورزش‌هاي عمومي استفاده کنيم و چنانچه نياز باشد از امکانات و فضاهاي ساير دستگاه‌ها نيز که واجد امکانات هستند، در جهت ارتقاء سلامت جامعه بهره بگيريم.
وي گفت: همچنين پيشنهاد مي شود در قالب مصوبه اي در شوراي ورزش شهرستان، تصويب شود ادارات و دستگاه هايي که داراي سالن هاي ورزشي هستند سالن ها را در ساعات اوليه به ورزش اختصاص دهند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا؛ پيشگيري هميشه مقدم بر درمان است کم تحرکي ما در همه حال باعث بيماري و کسالت مي شود و بدون شک جسم و روان از هم جدا نيستند، با ورود ورزش به زندگي علاوه بر تندرستي جسم، روح و روان نيز از شادابي لبريز مي شود.
ورزش به عنوان پديده اي اجتماعي براي دوام جامعه لازم است و اميد است که ورزش در جامعه  ما به يک عادت دائمي مثل غذا خوردن تبديل شود که با آن جلوي بسياري از امراض گرفته شود و از آنجا که عقل سالم در بدن سالم است جامعه اي سالم را نيز داشته باشيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها