عصر آذربایجان

گزارش خبر

دانش‌آموزان اردبيلي، دوري از درس و اسير در بازي‌هاي اينترنتي

دانش‌آموزان اردبيلي، دوري از درس و اسير در بازي‌هاي اينترنتي

1400/06/27

گروه فرهنگي: دلش براي يک گپ و دردل مادرانه با فرزندانش حسابي تنگ شده است مي‌گويد: در اين 2 سال به اندازه تمام سال‌هاي گذشته آنها از من دور شده‌اند، زير يک سقف خانه‌ايم اما فرصتي براي گفت وگو نيست فرزندانم غرق در اينترنت و بازي‌هاي رايانه‌اي شده‌اند و هر روز از من دورتر مي‌شوند.

گروه فرهنگي: دلش براي يک گپ و دردل مادرانه با فرزندانش حسابي تنگ شده است مي‌گويد: در اين 2 سال به اندازه تمام سال‌هاي گذشته آنها از من دور شده‌اند، زير يک سقف خانه‌ايم اما فرصتي براي گفت وگو نيست  فرزندانم غرق در اينترنت و بازي‌هاي رايانه‌اي شده‌اند و هر روز از من دورتر مي‌شوند.
 فاطمه، حسابي اين روزها دلنگران فرزندانش است؛ مي‌گويد: خود را در اتاق‌هايشان حبس کرده‌اند و از سپيده دم تا دير وقت  غرق دنياي اينترنت و بازي‌هاي کامپيوتري و چت و اين چيزها هستند، حتي به زور سر ميز غذا حاضر مي‌شوند، ديگر ترجيح مي‌دهند که در اتاقهايشان غذا صرف کنند و بيشتر اوقات پشت ميز کامپيوتر به خواب مي‌روند، پرخاشگر شده‌اند و اگر شارژ اينترنت و تجهيزات رايانه‌اي‌شان رو به راه نباشد دعوا و جدال خانه را  فرا مي‌گيرد.اين روزها بسياري از والدين مشکلات مشابهي دارند، اختلاف سليقه و دعواهاي فرزندان با والدين در حال گسترش است، اينترنت که با تعطيلي مدارس جزوي از زندگي  دانش‌آموزان شده است آنها را مسخ کرده و آسيب‌هاي فيزيکي و انواع بيماري‌هاي روحي در بين آنها در حال گسترش است.
بر اساس يک مطالعه انجام شده علاوه بر آسيب هاي رواني ، بيش از 30 درصد دانش‌آموزان استان اردبيل گرفتار عارضه چاقي و اضافه وزن هستند که عدم تحرک دانش‌آموزان در ايام کرونا در تشديد اين وضعيت تاثيرگذار بوده است.معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پروش اردبيل گفت: با توجه به شرايط کرونايي و سبک تغذيه ناسالم  دانش آموزان با فقر حرکتي و وضعيت ناخوشايندي مواجه بوده و اغلب آنها گرفتار چاقي و اضافه وزن هستند.
 کارشناسان و اولياي دانش آموزان مي‌گويند که تعطيلي کلاس‌هاي درس در نزديک به 2 سال گذشته همچنين ضربات جبران ناپذيري به دانش آموزان بويژه در روند تحصيل و آموخته‌هاي علمي زده و بسياري از آنها در ايام خانه‌نشيني به نوعي گرفتار اعتياد اينترنتي شده‌اند، تحصيل مجازي به بهانه‌اي براي دانش آموزان تبديل شده است تا آنها  از همان دوران کودکي صاحب موبايل و تبلت و رايانه شده و از اين طريق اسير دنياي جذاب و پيچيده و کنترل نشدني اينترنت شوند.
بسياري از والدين با اينکه هنوز  از کرونا و سلامت فرزندان  و خانواده خود بيمناک هستند اما چندان هم بي‌ميل به بازگشايي مدارس و حضور فرزندانشان در کلاس‌هاي درس نيستند خيلي از آنها اميدوارند که با واکسيناسيون عمومي فرصت بازگشايي مدارس فراهم شده و فرزندانشان از  گرفتاري کنوني رها شوند. خانواده هاي بسياري معتقدند که  جدا از گرفتاري و مسخ  فرزندانشان در دنياي اينترنت و موبايل، تجربه تحصيل به صورت مجازي در نزديک به دو سال گذشته  چندان موفق نبوده و  دانش آموزان بشدت از کسب علم و تحصيل عقب مانده و از درس و آموزش فاصله گرفته‌اند.
تعدادي از والدين دانش آموزان بازگشايي مدارس به شرط رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و دست‌کم ترکيبي بودن سال تحصيلي جديد را خواستارند."رحيم" پدر يک دانش‌آموز دبيرستاني مي‌گويد: دو سال تحصيلي گذشته فرزندم چيز خاصي از دروس مدرسه‌اي نياموخت، شبکه شاد و فعاليت معلمان در آن چندان رضايت بخش نبود و احساس مي‌کنم که فرزندم با اينکه موفق به قبولي در امتحانات شده است اما چندان چيزي  از دروس نياموخته و فقط نمره گرفته است.
وي معتقد است که در صورتي که سلامت خانواده‌ها و د انش‌آموزان به نوعي تضمين شود بهتر است که کلاس‌ها حضوري برگزار شود و در غير اين صورت بايد يک بازنگري در شيوه تدريس و تحصيل مجازي صورت گيرد."ندا " مادر يک دانش آموز دوره راهنمايي نيز گفت: اگر بواسطه کرونا امکان بازگشايي مدارس نيست  دستکم زمان‌هايي براي برگزاري محدود کلاس‌ها بويژه در دروس مشکل براي دانش‌آموزان در مدارس فراهم شود تا اشکالات آنها رفع شده و به صورت حضوري از راهنمايي معلمان استفاده کنند.وي افزود: کلاس‌هاي تقويتي و رفع ايراد و اشکالات درسي مي‌بايست از سوي مدارس داير شود  تا دانش آموزاني که نياز دارند با مراجعه به دبيران خود به رفع اشکلات درسي خود اقدام کنند.معاون پرورشي و فرهنگي اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل نيز معقتد است که  شيوع کرونا و تحصيل در فضاي مجازي، موجب خسته شدن روح و جسم قشر بزرگي از جامعه شده و آستانه صبر گروه سني نوجوان و جوان را بشدت پايين آورده است.به گفته ،سيد غلامحسين خليلي موسوي،  براي رفع اين مشکل بايد برنامه‌هاي درسي و تربيتي ويژه‌اي براي دانش‌آموزان  تدارک ديده شود و  استفاده از ظرفيت اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي مي‌تواند براي ايجاد نشاط و تقويت روحيه دانش آموزان مفيد واقع شود.
معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل  هم  گفت: آموزش غيرحضوري برخي آسيب‌ها، نگراني‌ها و دغدغه‌ها را براي همه خانواده ها و مسئولان داشته است و ضرورت دارد براي جلوگيري از افت آموزشي و  فعاليت بدني دانش‌آموزان، به سمت آموزش‌ حضوري حرکت کنيم.بهروز ندايي اظهار کرد: انتظار مي رود با همکاري اولياي دانش‌آموزان و اعتماد آنها به مدرسه و واکسيناسيون جامع معلمان و خانواه دانش آموزان سال تحصيلي جديد به شکل حضوري برگزار شود.وي با بيان اينکه  شروع سال تحصيلي جديد به شکل ترکيبي اعم از حضوري و غيرحضوري پيش‌بيني شده است، بيان کرد:  پيش‌بيني‌ها حکايت از رسيدن کشور به سطح بالاي ايمني تا بهمن ماه دارد و در دو سه ماه اول شروع سال تحصيلي کلاس‌ها به صورت ترکيبي حضوري و غيرحضوري تشکيل شده و رفته رفته فضا براي حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم مي‌شود.
مديرکل آموزش و پرورش اردبيل هم  با اولويت دانستن ايمني و سلامت دانش‌آموزان، فرهنگيان و اولياي دانش‌آموزان، واکسيناسيون عمومي را يکي از شروط لازم براي شروع آموزش حضوري در مدارس ذکر کرد. احمد ناصري بيان کرد : برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي بازگشايي مدارس در حالت‌هاي حضوري، ترکيبي و غيرحضوري در پروژه مهر امسال انجام شده و الگوي آموزش به صورت الگوي ترکيبي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي شبکه شاد و مدرسه تلويزيوني خواهد بود. معاون سلامت و تربيت بدني آموزش و پرورش استان اردبيل گفت:  بر اساس اطلاعات موجود 75 هزار نفر از دانش‌آموز استان گرفتار عارضه چاقي و اضافه وزن هستند و بايد در زمينه فعاليت‌ بدني، تحرک و  سلامت آنها برنامه‌ريزي انجام شده و به حال خود رها نشوند.
"صاحب" در اين رابطه ضرورت استفاده از سالن‌هاي ورزشي اموزش و پرورش و ادارات براي انجام فعاليت بدني دانش‌آموزان با رعايت دقيق پروتکل هاي بهداشتي و نيز توجه والدين به فعاليت بدني آنها در منازل مسکوني در ايام کرونايي را  ضروري خواند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،آموزش ترکيبي و در صورت واکسيناسيون و تامين سلامت دانش آموزان تحصيل حضوري، تجديد نظر و نظارت بر فعاليت مطلوب معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد،  برگزاري جلسات فوق برنامه حضوري براي رفع اشکالات درسي دانش آموزان، انجام فعاليت‌هاي بدني دانش آموزان با برگزاري برنامه‌هاي ويژه از جمله پيشنهادات و ترجيع خانواده ها و مسئولان استان اردبيل براي سال تحصيلي جديد مي‌باشد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها