عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضریب واکسیناسیون دوز اول را تا مهر ماه امسال به 85درصد می‌رسانیم

ضریب واکسیناسیون دوز اول را تا مهر ماه امسال به 85درصد می‌رسانیم

1400/07/20

عصر آذربایجان- استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های مربوطه را موظف کرده‌ایم تا پایان مهر ماه ضریب واکسیناسیون دز اول را به 85درصد برسانیم تا ایمنی نسبی در کل استان ایجاد شود.

عصر آذربايجان-  استاندار اردبيل گفت: دستگاه‌هاي مربوطه را موظف کرده‌ايم تا پايان مهر ماه ضريب واکسيناسيون دز اول را به 85درصد برسانيم تا ايمني نسبي در کل استان ايجاد شود.

 سيد حامد عاملي  در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در اردبيل اظهار داشت: خوشبختانه در سايه تلاش‌هاي انجام يافته در حال حاضر تعداد مبتلايان و فوتي‌هاي ناشي از کرونا در استان اردبيل کاهش يافته که به همين منظور دستگاه‌هاي مربوطه را موظف کرده‌ايم تا پايان مهر ماه ضريب واکسيناسيون دز اول را به 85 درصد برسانيم تا ايمني نسبي در کل استان ايجاد شود.

وي افزود: پيک موج پنجم کرونا در استان اردبيل فروکش کرده که اين مسئله با اجراي طرح واکسيناسيون توانسته تا حد قابل توجهي موفق عمل کند که درصدد هستيم روند را به اين صورت ادامه داده و به اهداف خود در اين زمينه دست يابيم که اين مسئله به عنوان اولويت اساسي و مهم مطرح است.

 استاندار اردبيل گفت: با همکاري قرارگاه شهيد سليماني روند واکسيناسيون در استان اردبيل، روند خوبي را به خود گرفته و درصدد هستيم به اين هدف مهم دست يابيم که اين موضوع به عنوان اولويت اساسي و مهم مطرح است.

عاملي بيان کرد: هدفگذاري شده دز دوم واکسيناسيون 50 درصدي جامعه را تا پايان مهر محقق کنيم تا ايمني نسبي در استان رقم بخورد و با شروع فصل سرد سال نگراني در اين زمينه باقي نماند که اين مسئله به عنوان اولويت اساسي و مهم مطرح است.

وي تصريح کرد: براي دومين روز متوالي ميزان واکسيناسيون با کاهش موارد بستري بيماري کرونا، شمار فوت روزانه ناشي از اين بيماري در استان اردبيل به صفر رسيده است که اين موضوع نشانه خوبي بوده و اميدواريم بتوانيم با ادامه اين روند به اهداف خود در اين زمينه دست يابيم.

شهرام حبيب‌زاده، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل نيز در ادامه بيان کرد: بنا بر آمار اعلامي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان اردبيل، طي شبانه‌روز گذشته 25 بيمار جديد مبتلا به ويروس کرونا در مراکز درماني استان اردبيل بستري شدند و مورد فوتي ناشي از اين بيماري وجود نداشت.

وي افزود: طي همين مدت خوشبختانه تعداد بهبوديافتگان از بستري‌شدگان بيشتر بود و 38 بيمار مبتلا به کرونا با بهبودي نسبي از بيمارستان‌هاي استان اردبيل مرخص شدند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل ادامه داد: شمار کل بيماران بستري مبتلا به کرونا در استان اردبيل به 180 نفر رسيد که نسبت به ديروز کاهش 13 موردي داشته و از اين تعداد 51 بيمار بدحال در بخش آي‌سي‌يو تحت مراقبت ويژه قرار دارند و علاوه بر اين‌ها، 109 بيمار نيز تحت نظر هستند.

حبيب‌زاده اظهار کرد: با تزريق 26 هزار و 135 دُز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته، تاکنون يک ميليون و 76 هزار و 521 دُز واکسن در استان اردبيل تزريق شده که از اين مقدار 756 هزار و 18 دُز مربوط به نوبت اول و 320 هزار و 503 دُز مربوط به نوبت دوم واکسيناسون است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها