عصر آذربایجان

گزارش خبر

ممنوعيت تردد اتوبوس‌ها در جاده گردشگري قينرجه

ممنوعيت تردد اتوبوس‌ها در جاده گردشگري قينرجه

1401/05/23

گروه گزارش: تصميم شوراي ترافيک شهرستان مشگين شهر مبني بر ممنوعيت تردد اتوبوس‌هاي مسافربري از جاده گردشگري »قينرجه« نگراني فعالان حوزه گردشگري اين شهرستان را برانگيخت.

گروه گزارش: تصميم شوراي ترافيک شهرستان مشگين شهر مبني بر ممنوعيت تردد اتوبوس‌هاي مسافربري از جاده گردشگري »قينرجه« نگراني فعالان حوزه گردشگري اين شهرستان را برانگيخت.
طي چند روز گذشته بعد از تصميم شوراي ترافيک شهرستان مشگين‌شهر مبني بر ممنوع کردن تردد اتوبوس‌هاي مسافربري از جاده گردشگري آبدرماني »قينرجه« و انتشار گسترده اين خبر اين موضوع مردم شهرستان مشگين‌شهر از جمله فعالان حوزه گردشگري و سرمايه‌گذاران اين بخش را نگران کرده است.
ايرج بيگدلو، فرماندار شهرستان مشگين‌شهر در اين باره گفت: با توجه به اجراي عمليات راهسازي در اين جاده با هدف حفظ جان مسافران و گردشگران تا زمان اتمام عمليات راه‌سازي تردد هرگونه اتوبوس مسافربري در اين مسير ممنوع خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه مشگين‌شهر علي‌رغم دارا بودن قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي کم‌نظير و منحصربفرد گردشگري فاقد زيرساخت‌هاي لازم است، ادامه داد: امسال براي تکميل جاده گردشگري »موئيل«، »قينرجه« و تعيين تکليف حمام تاريخي عدل هدف‌گذاري شده است.
خسران گردشگري در پي تصميم عجولانه
اکنون بعد از اعلام خبر ممنوعيت تردد اتوبوس‌هاي مسافربري در مسير گردشگري قينرجهف اين موضوع موجب اعتراض مردم به خصوص فعالان حوزه گردشگري، سرمايه گذاران و مسافران، در فضاي مجازي شده است، تصميمي که به عقيده بسياري از مردم عجولانه و نامعقول بوده و ضربه بزرگي به اقتصاد و گردشگري شهرستان مشگين‌شهر هر چند در مدت کوتاه خواهد زد.
سرهنگ سيد محمد صفوي، فرمانده پليس راه استان اردبيل نيز در اين خصوص گفت: تصميم‌گيري در خصوص ممنوعيت و محدوديت‌هاي تردد به صورت جزيره‌اي نيست و ممنوعيت تردد اتوبوس در مسير گردشگري قينرجه بعد از پيشنهاد و طرح در جلسه شوراي ترافيک شهرستان مشگين‌شهر در کميسيون ايمني راه و شوراي ترافيک استان نيز به صورت کلي مطرح و بررسي مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر تصميم اعضا مبني بر ممنوعيت و محدوديت باشد اين محدوديت مطلق نخواهد بود و به صورت ويژه در مقاطعي از مسير براي اتوبوس‌ها خواهد بود تا مسافران خود را پياده کرده و مسافران سوار بر وسيله نقليه ديگر که مشکل خاصي از بابت ايمني ندارند، مسير را ادامه دهند و به مقصد برسند.
به گفته فرمانده پليس راه استان اين در حالي است که اگر اين موضوع در استان تصميم‌گيري شود به اين شکل خواهد بود اما فعلاً در سطح کلان مطرح نشده است.
صفوي ادامه داد: اگر در استان هر تصميمي در اين خصوص گرفته شود مطمئناً در جلسه مطرح و نقاط قوت و ضعف اين مسئله به صورت دقيق بررسي خواهد شد و اين تصميم به صورت جزيره‌اي ربطي به يک شخص و مسئول ندارد و هر تصميمي که در شوراي ترافيک استان گرفته شود براي راحتي، امنيت و خدمات رساني بهتر به هم وطنان و گردشگراني است که مشگين‌شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.
حمايت از صنعت گردشگري مشگين‌شهر الزامي است
مردم شهرستان مشگين‌شهر از اين موضوع نگران هستند، به طوري‌که نسرين غفاراوغلي، عضو شوراي شهر مشگين‌شهر و يکي از فعالان حوزه گردشگري، جاده گردشگري قينرجه را يکي از زيباترين جاده‌هاي کشور مي‌داند و اعتقاد دارد، رونق شهرستان از همين جاده است که اکثر تأسيسات گردشگري در اين مسير قرار داشته و از اين پس با ممنوعيت تردد اتوبوس در اين مسير، گردشگران با مشکل مواجه خواهند شد.
وي در گفتگو با احترام به تصميم شوراي ترافيک مبني بر ممنوعيت تردد اتوبوس ادامه داد: اگر هدف از اجراي اين طرح حفظ جان مسافران است چرا به جاي ممنوع کردن تردد اتوبوس‌هاي گردشگري آن هم در زمان اوج تردد گردشگران و فصل گردشگري در اين مسير به فکر ممنوع کردن تردد کاميون‌هاي معدن هماتيت که روزانه با تردد در اين مسير گردشگري، جان مردم را نيز به خطر مي‌اندازند نيستند؟
غفاراوغلي عنوان کرد: با قبول اين فرض که اين مسير در حال حاضر ايمني مناسبي براي تردد اتوبوس‌ها ندارد، چرا در زمان اوج اپيدمي کرونا که مسافرت‌ها کاهش يافته و اکثر مراکز گردشگري اين منطقه تعطيل بود فکري به حال وضعيت اين مسير نشد؟ و اکنون که بعد از رکود طولاني صنعت گردشگري مشگين‌شهر دوباره در حال احيا خود است با تصميم ممنوعيت تردد اتوبوس در مسير گردشگري باز هم زمينه را براي رکود صنعت گردشگري شهرستان مشگين‌شهر فراهم مي‌کنيم؟
عضو شوراي شهر مشگين‌شهر گفت: مي‌شود در فصل گردشگري تا شهريور ماه موضوع تردد اتوبوس‌هاي گردشگري را با در نظر گرفتن محدوديت زماني براي عبور و مرور حل کرد يعني با تشخيص پليس راه و حضور مداوم نيروهاي آن و همچنين با ترميم علائم و نشانه‌هاي هشدار دهنده در شرايط جوي مناسب ممنوعيت تردد در اين مسير لحاظ نشود.
شهرستان مشگين‌شهر يکي از شهرهاي گردشگرپذير استان اردبيل بوده که چند سالي است گردشگري به يکي از شاخه‌هاي اصلي توسعه اين شهر تبديل شده و فعالان و سرمايه‌گذاران زيادي را از نقاط مختلف کشور به خود جذب کرده است و لازمه تداوم مسير اين توسعه حمايت از فعالان صنعت گردشگري و بسترسازي احيا و مهياي برخي امکانات است..
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،جاده گردشگري قينرجه شهرستان مشگين‌شهر هم يکي از راه‌هايي است که با حفظ شکل طبيعي و زيباي خود يکي از معابر اصلي براي گردشگراني است که مشگين‌شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي‌کنند و ممنوعيت تردد اتوبوس‌هاي مسافربري از اين جاده مي‌تواند در کنار آسيب به گردشگري شهرستان و تداوم اين وضعيت مسبب فراموشي اين جاده در گذر زمان شود و نبايد با تصميمي عجولانه به چنين احتمالي دامن زد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها