عصر آذربایجان

گزارش خبر

وقتي آرامش اردبيلي‌ها زير چرخ وانت‌بارها از بين مي‌رود

وقتي آرامش اردبيلي‌ها زير چرخ وانت‌بارها از بين مي‌رود

1399/12/10

گروه اجتماعي: موضوعي که هسته مرکزي شهر اردبيل و مناطق و خيابان‌هاي پرتردد شهر را با مشکل اساسي بوبه‌رو کرده تجمع وانت‌بارها و سد معبرهايي است که اين روزها پررنگ‌تر به چشم‌ مي‌خورد.

زهرا رضازاده

گروه اجتماعي: موضوعي که هسته مرکزي شهر اردبيل و مناطق و خيابان‌هاي پرتردد شهر را با مشکل اساسي بوبه‌رو کرده تجمع وانت‌بارها و سد معبرهايي است که اين روزها پررنگ‌تر به چشم‌ مي‌خورد.  اين روزها در حالي که استان اردبيل کم‌کم  حال و هواي عيد به خود گرفته، توجه به زيباسازي  شهري بيش از هر زمان اهميت  پيدا مي‌کند چرا که استاني همانند اردبيل که هر سال ميزبان خيل عظيمي از گردشگران و مسافران است بايد در اين حوزه نيز مورد توجه ويژه و اساسي قرار بگيرد.
اما موضوعي که در هسته مرکزي شهر اردبيل و مناطق و خيابان‌هاي پرتردد شهر را با مشکل اساسي روبه‌رو کرده و نيازمند ساماندهي اساسي است، تجمع وانت‌بارها و سد معبرهايي است که اين روزها هم پررنگ‌تر و بيشتر از گذشته به چشم‌ مي‌خورد و با مخدوش کردن چهره شهري سبب نارضايتي شهروندان شده است.
اين در حالي است که گاهي اوقات در طول سال تصميماتي در ارتباط با ساماندهي وانت‌بارها اتخاذ مي‌شود اما اين مسئله همچنان به يک سريال بي‌پايان تبديل شده البته در حالي شرايط غيرقابل قبول مي‌شود که مغازه‌داران و ميوه‌فروشان وانت‌هايي در خيابان جلوي مغازه خود نگه مي‌دارند و مشکلات را پيچيده‌تر مي‌کنند.
اين که مشکل بيکاري و نداشتن شغل مناسب سبب بروز اين مشکلات و ايجاد ترافيک در هسته مرکزي شهر شده منطقي است اما اين که اشتغال برخي سبب نارضايتي برخي ديگر از شهروندان شود وضعيت را براي همه سخت مي‌کند، در حالي که ابزاري به نام وانت و نيسان مي‌تواند براي ايجاد اشتغال‌ با درآمد بسيار مناسب نقش حائز اهميتي ايفا کند.
در حالي که در کلانشهري همانند اردبيل که داراي اين همه ظرفيت و پتانسيل است، مي‌توان به وفور شاهد اشتغال‌ تاکسي و وانت‌بار بود، نشان از لزوم حمايت همه‌ جانبه براي سامان بخشيدن به وانت‌بارها است تا هم چهره شهر را مخدوش نکنند هم شغل خود را حفظ کنند.
خريداران ميوه از وانت‌بارها خودروي خود را وسط خيابان پارک مي‌کنند در اين باره يکي از شهروندان اردبيلي با اظهار تأسف از شرايط کنوني اظهار داشت: متأسفانه در بسياري از خيابان‌هاي شهر وانت‌بارهاي ميوه‌فروش متعددي سبب ايجاد ترافيک بسيار مي‌شوند و خريداران هم براي خريد ميوه با خودروي خود در وسط خيابان وسيله نقليه را پارک کرده و به اين ترافيک مي‌افزايند.
وي ادامه داد: گاهي اوقات ترافيک آنقدر زياد مي‌شود که شاهد راهبندان در مناطقي همانند علي‌آباد هستيم و بدون شک در اين زمينه اقدامات مناسبي انجام نيابد وضعيت بدتر هم خواهد شد و معضلات بيشتر دامن‌گير شهروندان خواهد شد.اين شهروند مي‌گويد: اميدواريم براي ساماندهي وضعيت وانت‌بارها و فراهم کردن شرايط مناسب براي بساط کردن آنان اقدامات خوبي انجا شود تا مشکلات آن‌ها بيش از اين ادامه نيابد.
 مجبور به ميوه‌فروشي در نقاط مختلف شهر هستيم يکي ازميوه‌فروشان وانت‌بارهاي سطح شهر نيز در اين باره مي‌گويد: به دليل وضعيت نامناسب اقتصادي مجبور هستيم در نقاط مختلف شهر اقدام به ميوه‌فروشي کنيم و اگر مکان و محل مناسبي براي ما در نظر بگيرند حتما بساط ميوه‌فروشي خود را در آن قسمت انجام مي‌دهيم.وي ادامه مي‌دهد: اميدواريم حمايت‌هاي لازم از ميوه‌فروشان مبناي کار قرار گيرد و بيش از اين در تنگنا و مشکلات قرار نگيريم البته اين را هم قبول داريم که سد معبر و پارک وانت‌بارها در کنار خيابان‌ها سبب نارضايتي مردم مي‌شود اما با اين حال به اين وضعيت تن داده‌ايم.
اين ميوه‌فروش مي‌گويد: شرايط را ميوه‌فروشاني سخت کرده‌اند که مغازه هم دارند و براي فروش ميوه وانت هم در جلوي مغازه قرار مي‌دهند و اين موضوع سبب شده که ترافيک وانت‌بارها چندين برابر شود که اميدواريم در اين زمينه ساماندهي‌هاي لازم و اتخاذ تصميمات مناسب مبناي کار باشد.
 وانت‌بارها هر چه سريع‌تر ساماندهي مي‌شود سيد عبدالله طباطبايي دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان اردبيل نيز در اين باره اظهار داشت: نياز است برخورد جدي با وانت‌بارها و نيسان که در مناطق مختلف شهر سد معبر مي‌کنند در دستور کار باشد چرا که درصدد هستيم وانت بارهاي سطح شهر را ساماندهي کرده و مشکلات موجود در اين زمينه را برطرف کنيم.وي بيان کرد: رونق خريد و فروش در سطح بازار يک اولويت اساسي است که در اين زمينه درصدد هستيم با کساني که نسبت به راه‌اندازي بساط فروش ميوه اقدام کرده‌اند برخورد کرده و نسبت به ساماندهي خودروها و بهبود فعاليت آنان اقدامات موثر و اساسي انجام دهيم.
دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان اردبيل گفت: با توجه به اين که سد معبر سبب افزايش ترافيک و نارضايتي شهروندان مي‌شود نياز است از فعاليت آنان در اماکن پرتردد و شلوغ جلوگيري شود چرا که از لحاظ سيماي شهري نيز اين فعاليت‌ها سبب مخدوش شدن چهره شهر مي‌شود.طباطبايي ادامه داد: برخي مغازه‌داران هم از شرايط استفاده کرده و نسبت به نگهداشتن چندين وانت‌بار در جلوي مغازه اقدام کرده‌اند که اين موضوع نيز تخلف محسوب مي‌شود و درصدد هستيم برخورد جدي براي جلوگيري از شلوغي‌ها و تراکم فعاليت وانت‌بارها داشته باشيم.وي اظهار کرد: برخورد با اخلالگران نظم و امنيت عمومي بدون هيچ اغماض و چشم‌پوشي انجام مي‌شود و هيچ کوتاهي و اغماضي در اين ارتباط در کار نخواهد بود چرا که به هم‌ريختگي و هرج و مرج در شأن مردم دارالارشاد اردبيل نيست و نياز است در اين زمينه تمام سعي و تلاش خود را به کارگيريم.
فروش ميوه با وانت توسط مغازه‌داران تخلف است حسن شاهي معاون دادستان اردبيل نيز با اشاره به نارضايتي شهروندان از وانت بار‌هاي ميوه فروشي و اختلال در تردد آنها اظهار داشت: انتظار ما از پليس راهور و شهرداري اين است که نسبت به ساماندهي دستفروش‌ها و وانت‌بارها تمهيدات لازم را به کار بگيرند و در مکان‌هاي بلامانع اقدام به ميوه‌فروشي کنند.
وي ضمن هشدار به ميوه‌فروشاني که وانت خود را در جلوي مغازه نگه‌ مي‌دارند گفت: کسب سود بيشتر يکي از دلايل اصلي است که ميوه‌فروشان نسبت به انجام آن اقدام مي‌کنند که در اين زمينه تذکرات و هشدارهاي لازم را به مغازه‌داران مي‌دهيم چرا که اين اقدام جرم و تخلف محسوب مي‌شود.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم، اميدواريم مسئولان ذي‌ربط و دستگاه‌هاي مربوطه هر چه سريع‌تر در راستاي ساماندهي وانت‌بارها تصميمات لازم و اساسي را اتخاذ کرده و براي حمايت از حفظ اشتغال اين قشر گام‌هاي لازم و مهم را بردارند و از طرفي ديگر رضايت شهروندان را نيز در نظر بگيرند که به خاطر مشکلات روزمره زندگي نياز به آرامش دارند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها