عصر آذربایجان

گزارش خبر

سوءمديريت کرونا در اردبيل بيداد مي‌کند

سوءمديريت کرونا در اردبيل بيداد مي‌کند

1400/05/31

گروه گزارش: از زمان آغاز پيک پنجم کرونا مسئولان اعمال محدوديت‌ها دو برابر کرده‌اند تا از اين بحران عبور کنيم اما گوش کسي به اين محدوديت‌ها بدهکار نيست به روال عادي زندگي خود مي‌پردازند.

گروه گزارش: از زمان آغاز پيک پنجم کرونا مسئولان اعمال محدوديت‌ها دو برابر کرده‌اند تا از اين بحران عبور کنيم اما گوش کسي به اين محدوديت‌ها بدهکار نيست به روال عادي زندگي خود مي‌پردازند.
 پيک پنجم کرونا در حالي آغاز شده است که رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان به حداقل‌ترين حالت ممکن خود رسيده است و اين در حالي است که مسئولان هر روز جلسات مختلفي مديريت کرونا برگزار کرده و بيانيه‌هايي صادر مي‌کنند که گوش کسي به اين بيانيه‌ها بدهکار نيست.
با فرا رسيدن ايام محرم و شيوع ويروس دلتا در سطح استان، اردبيل نيز در رده استان‌هاي با وضعيت فوق بحراني قرار گرفته است.
بارها مسئولان نسبت به برگزاري مراسمات و برنامه‌ها در فضاي باز و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تاکيد کرده‌اند اما با حضور در خيابان‌ها و مراسمات مي توان به عينه مشاهده کرد که هيچ آثاري از نظارت بر رعايت موارد بهداشتي ديده نمي‌شود.
بنا به گفته مسئولين شرايط سني واکسيناسيون در استان نيز به زير 40 سال رسيده است و اين يعني تاکنون نيمي از شهروندان دز اول واکسن را دريافت کرده اند اما گلايه و شکايت‌هايي نيز در اين بابت وجود دارد.
ازدحام در مراکز واکسيناسيون محلي براي گسترش کرونا
رضا زارعي يکي از شهروندان اردبيلي با گلايه از وضعيت موجود در رابطه با انجام واکسيناسيون در اردبيل اظهار داشت: با وجود عدم رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشت در مقابل خانه‌هاي بهداشت جهت انجام واکسيناسيون مراکز تزريق واکسن به مراکز اصلي شيوع ويروس کرونا تبديل شده‌اند.وي با بيان اينکه استان اردبيل نسبت به  ميانگين کشوري و ساير استان‌ها از جهت واکسيناسيون عقب تر است، افزود: از مسئولان خواهشمنديم چاره اي بيانديشند تا از اين ازدحام در مراکز تزريق واکسن کم شود و سرعت واکسيناسيون براي بهبود وضيعت بحراني استان افزايش پيدا بکند.
کسي به شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي توجه نمي‌کند
يکي ديگر از همشهريان اردبيلي با بيان اينکه کسي به شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي توجه نمي‌کند، افزود: مردم در خيابان‌ها و مکان‌هاي عمومي بدون ماسک در حال رفت و آمد هستند و اين بحران کرونا را جدي نگرفته‌اند.
وي افزود: طبق اظهار مسئولان  راه هاي استان‌ها بسته است و هيچ گونه مسافر وارد استان نمي شود اما متاسفانه  از چند روز پيش روستاي آق بلاغ، آق جان و خان پر از مهمانان شده و براي خودشون مي چرخند.صادقي با بيان اينکه در عيد قربان اين روستا به دليل وجود ميهمان چندين خانواده عزادار شدند گفت:  از مسولان ذي ربط تقاضا دارم براي کنترل ورود مهمان در روزهاي آينده فکري کنند.
با اينکه وضعيت بيمارستان‌ها در اردبيل به شرايط بحراني رسيده همچنان عده‌اي به عدم رعايت پروتکل‌ها اصرار مي‌ورزند و با برگزاري دسته‌روي و مراسمات در اين ايام به تشديد اين بيماري دامن مي‌زنند.يکي از بانوان اردبيلي در رابطه با مراسمات اين روزهاي استان گفت: در شهرک کارشناسان مراسمي براي عزاداري سالار شهيدان برگزار مي‌کنند اما غافل از رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، مسئولي هم نيست جهت نظارت به اين مکان‌ها سر بزند.
صفري بيان کرد: هيات در نزديکي خانه ما است، انبوهي از جماعت بدون رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي دورهم جمع مي‌شوند که اگر فردي در بين انها ناقل بيماري باشد ممکن است در روزهاي آينده کار کادر درمان را دوچندان بکند.
هشدارهاي بسيار جدي
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل نيز در اين رابطه ضمن هشدار بسيار جدي گفت: کل وضعيت استان همزمان با سراسر کشور در وضعيت قرمز است و متاسفانه تعداد بيماران ويزيت شده در طول يک روز در کل استان، بالغ بر 10 هزار نفر است که با افراد خانواده حدود 30 هزار نفر مبتلا در سطح استان داريم که بصورت يک بمب متحرک مي توانند ويروس را در سراسر استان منتشر کنند.
وي با بيان اينکه بجز محدوديت تخت، محدوديت در اکسيژن رساني داريم، افزود: تمهيدات لازم براي افزايش دستگاه‌هاي اکسيژن ساز در طي دو روز آينده انجام خواهد شد. حبيب‌زاده بيان کرد: وضعيت استان از نظر انتشار بيماري، بحراني است و تقريبا ظرفيت تخت‌هاي کرونايي کاملا پر شده که  مجبور شديم براي خدمت رساني به بيماران بستري موقت از مدارس، سلف سرويس دانشگاه آزاد و غيره استفاده کنيم.
وي در رابطه با انجام واکسيناسيون نيز گفت: مراجعه کنندگان قبل از حضور در مراکز بهداشت در سامانه ثبت نام کرده و در زمان مقرر شده در مراکز حضور پيدا کنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل تصريح کرد: مجموع واکسن تزريق شده در استان اردبيل در دو نوبت اول و دوم نيز 307 هزار و 460 واکسن بوده است که از اين تعداد 251 هزار و 770 واکسن مربوط به نوبت اول و 55 هزار و 690 واکسن مربوط به نوبت دوم است.حبيب‌زده همچنين گفت: بنا به دستور آيت‌الله سيدحسن عاملي مکان مصلي اردبيل براي رفاه حال همشهريان در اختيار دانشگاه علوم پزشکي استان براي انجام تزريق واکسن کرونا قرار گرفت.
روزانه بيش از 300 بيمار کرونايي به اورژانس بيمارستان سبلان مراجعه مي‌کنند
رئيس بيمارستان سبلان اردبيل  در جلسه کميته بحران کرونا با حضور مدير درمان تامين اجتماعي استان اردبيل و برخي مسئولان اظهار داشت: روزانه بيش از 300 بيمار کرونائي به اورژانس بيمارستان مراجعه و در سه قسمت جداگانه مورد غربالگري و درمان قرار مي‌گيرند.وي افزود: لازم به ذکر است که 15 تخت بستري موقت در اورژانس بيمارستان به بيماران عادي اختصاص داده شده است.
رئيس بيمارستان سبلان در اين جلسه با اشاره به ارائه خدمات سرپايي و بستري براي بيماران کرونا در اين بيمارستان گفت: از ابتداي پيک پنجم کرونا و براساس مصوبه ستاد استاني مديريت کرونا و دستورالعمل سازمان، تعداد 90 تخت ( 10 تخت ويژه  و 80 تخت عادي ) به اين بيماران اختصاص داده که تمام بخش‌هاي مرتبط با تمام امکانات به بيماران کرونائي ارائه خدمات مي‌کند. نوجوان در ادامه با بيان تراکم بيماران تحت نظر موقت جهت دريافت آمپول رمدسيور در مراکز درماني دانشگاه علوم پزشکي استان اظهار داشت:  بيمارستان سبلان در جهت مشارکت، همکاري و تسهيل رسيدگي به بيماران کرونائي با اختصاص 30 تخت، روزانه حدود 200 بيمار تحت نظر جهت تزريق رمدسيور ارائه خدمات سرپايي انجام مي‌دهد.
 وي در پايان بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از جمله ماسک زدن، رعايت فاصله اجتماعي، عدم شرکت در تجمعات و غيره توسط شهروندان تاکيد کرد.
تکذيب  وجود نوع دلتا در مراسمات و دستجات عزاداري
مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل در جمع خبرنگاران با تکذيب وجود نوع دلتا در مراسمات و دستجات عزاداري افزود: شيوع بيماري کرونا از نوع دلتا در دستجات عزاداري در يک هفته اخير صحت ندارد و  تاکنون هيچ گزارشي از همه‌گيري و شيوع کرونا در دستجات عزاداري و يا محافل اقامه عزا در مناطق مختلف استان گزارش نشده است.
جعفرزاده ضمن تاکيد بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط عزاداران بيان کرد:  تمامي دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي ابلاغي از سوي ستاد کرونا را در آئين‌ها و مراسم‌هاي عزاداري ماه محرم رعايت  شده و در همه مناطق استان برپايي آئين‌هاي عزاداري در فضاي آزاد انجام مي‌شود.
طبق مشاهدات خبرنگار ما در سطح شهر تعداد بسيار محدودي از شهروندان در رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي اهتمام دارند، حتي در مراسماتي که در فضاي باز برگزار مي‌شود عدم رعايت فاصله اجتماعي مشهود است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،عبور از اين بحران تنها همت مردم را مي‌طلبد تا با رعايت موارد و دستورالعمل‌ها به ريشه کن شدن اين ويروس منحوس کمک کنند و باري از دوش مدافعان سلامت بردارند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها