عصر آذربایجان

گزارش خبر

اعزام 6هزار از زنجان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور

اعزام 6هزار از زنجان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور

1402/03/23

عصر آذربایجان- معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان زنجان با بیان اینکه بیش از 6هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام می‌شوند گفت: امیدواریم مثل سنوات گذشته شاهد همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط در برگزاری این اردوها باشیم.

عصر آذربايجان- معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان زنجان با بيان اينکه بيش از 6هزار نفر به مناطق عملياتي جنوب و غرب اعزام مي‌شوند گفت: اميدواريم مثل سنوات گذشته شاهد همکاري خوب دستگاه‌هاي مرتبط در برگزاري اين اردوها باشيم.

محسن سهندي معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان صبح امروز در ستاد راهيان نور استان زنجان که در سالن جلسات استانداري زنجان برگزار شد اظهار داشت: اهميت راهيان نور بر همگان واضح و مبرهن است و به فرموده مقام معظم رهبري راهيان نور يک عمليات مهم فرهنگي است که تاثيرات زيادي روي قشر جوان و نوجوان دارد.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي اعزام 6 هزار و 293 نفر به اردوهاي راهيان نور غرب و جنوب گفت: در اين اردوها از يک منظر عمليات فرهنگي  و از منظري ديگر مصاديق گردشگري فرهنگي مورد توجه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان با بيان اينکه برنامه راهيان نور از ارديبهشت امسال آغاز شده است، اضافه کرد: اين يک برنامه متمرکز کشوري است و براي آن حضور آحاد مردم پيش‌بيني شده است.

وي با اشاره به اينکه سهميه اقشار مختلف براي اين اردوها پيش‌بيني شده است، گفت: اميدواريم مثل سنوات گذشته شاهد همکاري خوب دستگاه‌هاي مرتبط در برگزاري اين اردوها باشيم.

سيد شمس‌الدين موسوي مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان زنجان نيز در اين جلسه  با اشاره به اينکه برپايي کاروان‌هاي راهيان نور ادامه همان جنگ است، اما به شکل فرهنگي تصريح کرد: راهيان نور فرصتي براي تجديد پيمان با شهداست.

وي با بيان اينکه راهيان نور بهترين فرصت براي آشنايي جوانان و نوجوانان براي شناخت و الگوگيري از رزمندگان است، عنوان کرد: مديران و مسئولان استاني بايد از اين اقدام فرهنگي پشتيباني کنند و آن را يک سرمايه‌گذاري فرهنگي بدانند.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان زنجان به سهميه استان در حوزه اعزام راهيان نور اشاره کرد و گفت: در مجموع 6 هزار و 293 نفر در قالب راهيان نور غرب و جنوب به مناطق عملياتي اعزام مي‌شوند.

وي گفت: در قالب راهيان نور جنوب کشور 4 هزار و 634 نفر به مناطق عملياتي اعزام شدند و در ايام تابستان نيز در قالب اردوهاي عمومي خانوادگي، دانش‌آموزي و دانشجويي اعزام به اين مناطق را خواهيم داشت.

 

ابوالفضل رفيعي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان در اين جلسه اظهار کرد: در شرايطي که نوجوانان و جوانان ما در مواجه با فرهنگ‌هاي مختلف هستند توجه به راهيان نور جدي و ضروري است.

وي با تأکيد بر اينکه جنس اين اردوها اثرگذار بوده وسبک زندگي جديدي را پيش‌روي افراد مي‌گذارد، گفت: اردوي راهيان نور فرصتي براي مسئولان امر است تا از طريق آن بتوانند شرايطي سالم و مناسب براي افراد به‌ويژه دانش‌آموزان فراهم کنند. به عبارتي ديگر فرهنگ ايثار و شهادت بايد در جامعه زنده بماند.

اين مسئول با تاکيد بر اينکه همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد با سپاه استان در اين زمينه همکاري کنند گفت: اولويت نخست ما در اين اردوها ، آشنا کردن دانش آموزان و دانشجويان با مناطق عملياتي است که نسل نوجوان بايد از نزديک اين مناطق را لمس کنند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها