عصر آذربایجان

گزارش خبر

به ورزش جانبازان و معلولان بانوان نگاه ويژه‌اي شود

به ورزش جانبازان و معلولان بانوان نگاه ويژه‌اي شود

1401/06/13

گروه خبر: رييس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولان گفت: افق خوبي در انتظار ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان است.

گروه خبر:  رييس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولان گفت: افق خوبي در انتظار ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان است.

محمدشروين اسبقيان در مجمع ساليانه هيئت ورزش‌هاي جانبازان و معلولان استان زنجان، با اشاره به اينکه نبايد در کارها عجله کنيم، اظهار کرد: براي موفقيت، يک نقشه راه و فرآيندي لازم است.
وي با بيان اينکه محدوديت و کمبود اعتبارات در ورزش معلولان تنها مختص به استان زنجان نيست، افزود: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري براي افزايش شور و نشاط در جامعه، ورزش جايگاه ويژه‌اي در کشور پيدا کرده است.
اين مسئول با اشاره به عملکرد خوب هيئت ورزش‌هاي جانبازان و معلولان زنجان، از آينده ورزشي استان ابراز اميدواري کرد و ادامه داد: اينکه بدانيم عالم محضر خدا است، نه تخلف خواهيم کرد و نه حق کسي ضايع مي‌شود. همان‌گونه که حاج قاسم با منش قهرماني، يک انسان خداشناس بود و در همه اعمال خود، خدا را مي‌ديد.
وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ابراز کرد: اين مصوبه بايد جدي گرفته شود. حفظ و ارتقاي سطح سلامت و توانمندي‌هاي جسمي، رواني، ورزشي و نشاط جانبازان و معلولان و نيز تقويت حضور آنان در جامعه، افتخارآفريني جانبازان و معلولان در رقابت‌هاي بين‌المللي و جهاني، نهادينه کردن اخلاق، معنويت و فرهنگ پهلواني در بستر فعاليت‌هاي ورزشي، تامين عدالت اجتماعي در بهره‌مندي جانبازان و معلولان از خدمات و امکانات ورزشي و ...، از اهداف اين مصوبه است.اسبقيان، اجراي اين مصوبه را توسط ارگان‌هاي ذي‌ربط مهم دانست و تصريح کرد: برنامه‌ريزي براي ترويج فرهنگ حضور، توانمندسازي و افتخارآفريني جانبازان و معلولان، ايجاد و فعال‌سازي انجمن يا هيئت ورزش‌هاي جانبازان و معلولان در ساختار ورزشي مربوط و رده‌هاي تابعه، همکاري و تعامل با متوليان ورزش جانبازان و معلولان در زمينه‌هاي مختلف، حمايت و مشارکت فعال در امر برگزاري هر چه باشکوه‌تر »روز ملي پارالمپيک«، تخصيص درصدي از ظرفيت اماکن و تجهيزات ورزشي دستگاه مربوطه به امر ورزش جانبازان و معلولان به صورت رايگان و متناسب با درصد جمعيتي و شرايط ويژه آنان، از وظايف ارگان‌ها است که اين مطالبات در هيئت بررسي، به اداره ورزش و جوانان ارجاع شده و سپس از طريق استاندار به دستگاه‌ها (16 دستگاه مربوطه) ابلاع خواهد شد.رئيس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولان طبق اين مصوبه، هزينه اياب و ذهاب رايگان و يک سالن ورزشي اختصاصي در استان يا شهرستان را وظيفه دستگاه‌هايي چون بنياد شهيد و بهزيستي بيان کرد.اسبقيان همچنين با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري، اذعان کرد: توجه‌ به‌ ورزش‌قهرماني، همگاني و افراد مسن معلول و جانبازان بايد مورد توجه ويژه باشد؛ چرا که رهبر معظم انقلاب تاکيد داشتند که ورزش براي جوانان لازم و براي افراد مسن واجب است.
وي با اشاره به موضوع ستاد استعداديابي پاراالمپيک، تاکيد کرد: موضوع استعداديابي بايد جدي گرفته شود. آيين‌نامه‌اي در اين خصوص به استان‌ها ارسال خواهد شد، از اين رو خواهان همکاري ويژه بهزيستي هستيم.
اين مسئول با تاکيد بر اهميت ورزش بانوان، اعلام کرد: برابري جنسيتي را بايد در اين ورزش داشته باشيم؛ چرا که بانوان ما در مسابقات پارالمپيک خوش درخشيدند.وي بيان اينکه از شهرستان‌ها حمايت مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: بحث آموزش، ارتقاي داوري و مربي‌گري وظيفه ما است. با توجه به ظرفيت و پتانسيل‌هاي استان زنجان، اعطاي ورزش معلولان در اين استان بايد مورد توجه باشد. همچنين بيان مطالبات، گزارش‌ها و پيگيري‌ها به طور شفاف با همه اعضاي هيئت بايد رصد شود.
مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان جواد بازرگان دراين مجمع برگزار شد، اظهار کرد: کار با ورزشکاران جانباز و معلول علاوه بر ارزش معنوي و لذت‌بخشي باعث ارتقاي حس نشاط و تندرستي در جامعه خواهد شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا،بازرگان با تاکيد بر ايجاد بستر لازم براي ورزش معلولان و جانبازان، ادامه داد: اگر اين امر تحقق يابد شاهد درخشش استعدادهاي ورزشي در رشته‌هاي مختلف خواهيم بود، از اين رو به صراحت مي‌توان گفت که معلوليت محدوديت نيست.مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان با قدرداني و درخشش ورزشکاران جانباز در مسابقات مختلف استاني و کشوري، توسعه و حمايت ورزش همگاني و قهرماني را براي معلولان و جانبازان حائز اهميت دانست و گفت: بايد با شناسايي استعدادهاي ورزشي و جذب آنان، از وجودشان در اعتلاي ورزش زنجان و کشور بهره گرفت.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها