عصر آذربایجان

گزارش خبر

ساخت 79هزار و 123واحد مسکن ملی در استان اردبیل

ساخت 79هزار و 123واحد مسکن ملی در استان اردبیل

1402/10/09

عصر آذربایجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: کمبود زمین برای احداث چهار هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرهای مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اردبیل وجود دارد.

محبوب حيدري صبح امروز در جريان بازديد وزير راه و شهرسازي از شهرک شهيد سليماني اردبيل اظهار داشت: در استان اردبيل و در چهار سايت بايد 79 هزار و 123 واحد مسکن احداث و تحويل متقاضيان شود.

وي تصريح کرد: 120 هزار نفر در طرح نهضت ملي مسکن در استان اردبيل ثبت نام کرده بودند که از اين تعداد 41 هزار نفر تأييد نهايي شدند و تاکنون 28 هزار و 857 متقاضي نهضت ملي مسکن اقدام به واريز 40 ميليون تومان مبلغ اوليه کردند و براي اين تعداد متقاضي تأمين زمين انجام شده است؛ 24 هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسيده و از اين تعداد 16 هزار واحد در مرحله فنداسيون قرار دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع 28 هزار واحد مسکن احداثي در اين طرح، براي 24 هزار واحد تأمين زمين انجام شده ولي همچنان با کمبود زمين براي ساخت چهار هزار واحد در اردبيل، مشگين‌شهر و پارس‌آباد روبه‌رو هستيم.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل به سايت شهيد سليماني به عنوان بزرگترين شهرک احداث مسکن نهضت ملي اشاره کرد و ادامه داد: در اين شهرک و در مساحت 645 هکتار ساخت 16 هزار واحد در حال انجام است؛ تمام تلاش ما بر اين است تا در اين شهرک که با پيشرفت 18 درصد آماده‌‌سازي در مرحله اجرا است، پروژه‌ها هر چه سريعتر به اتمام رسيده و تحويل متقاضيان شود.

وي بيان کرد: 12 پيمانکار در اين شهرک در حال فعاليت هستند و ساخت 14 هزار و 960 واحد شروع شده و مابقي نيز به سرعت اجرايي مي‌شود تا در مدت 2 سال شاهد بهره‌‌‌برداري از اين طرح باشيم.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل در ادامه سخنان خود يادآور شد: پيشرفت اجراي اين پروژه مطلوب و مناسب است و اميدواريم در قطعات پانزده‌گانه هر چه سريعتر شاهد بهره‌برداري از اين طرح در قالب 655 بلوک با زيربناي يک ميليون و 647 هزار و 277 متر مربع با سازه سنتي و صنعتي باشيم.

وزير راه و شهرسازي علاوه بر بازديد از شهرک شهيد سليماني به عنوان بزرگترين سايت نهضت ملي مسکن، دقايقي ديگر طرح‌هاي مسکن را به تعداد 6 هزار و 600 واحد در استان اردبيل به بهره‌برداري مي‌رساند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها