عصر آذربایجان

گزارش خبر

دوچرخه سواري بانوان يک تير و چند نشان

دوچرخه سواري بانوان يک تير و چند نشان

1395/06/07

گروه ورزشي: حكايت دوچرخه سواري بانوان مسئله اي شده دست آويز برخي از افراد كه به هر طريق ممکن چنگ مي اندازند تا دوچرخه سواري بانوان را در جامعه رواج دهند.

گروه ورزشي: حكايت دوچرخه سواري بانوان مسئله اي شده دست آويز برخي از افراد كه به هر طريق ممکن چنگ مي اندازند تا دوچرخه سواري بانوان را در جامعه رواج دهند.
به دوچرخه سواري بانوان ورزشي که يک تير است وچند نشان است هم وسيله اي براي تردد و هم تفريح و هم ورزش اما انجام اين ورزش براي بانوان در سطح شهر با اما و اگرهايي روبروست!
استفاده اين وسيله براي نيمي از افراد جامعه صرفا به دليل جنسيتشان محدود شده است در رابطه با دوچرخه سواري بانوان در سطح اجتماع بارها مسائل جنجال برانگيزي در رسانه¬ ها و محافل فرهنگي مطرح گرديده و حرف و حديث و سخنان ضد و نقيض پيرامون آن زياد زده شده است و نظرات گوناگون و ضد و نقيضي اندر حكايت دوچرخه سواي بانوان مطرح شده است.
در اين ميان حتي برخي به ظاهر دلسوزان به اين فکر افتادند که براي جا انداختن اين ورزش در جامعه لباس¬هايي مناسب! براي خانم¬هاي دوچرخه سوار طراحي کنند و به گمان خود راه را براي گسترش فرهنگ دوچرخه سواري هموار نمايند!
گروهي هم بر اين مسأله مهم فرهنگي! پيشگام شدند و اقدام به دوچرخه سواري در اماکن عمومي مثل پارک¬ها و خيابان¬ها نمودند و کار به جايي رسيد که برخي آقايان و پسران بافرهنگ! در استقبال و حمايت از اين تلاش دختران و بانوان فداکار! دوش به دوش آنان در اين کار فرهنگي! مشارکت نمودند. مدتي از اين داستان گذشت، به تدريج سر و صداها خوابيد و حمايت¬ها و اعتراض¬ها فروکش کرد و گويا مشکل حل شد اما متأسفانه مشکل حل نشده بود، يک عدّه مصلحت را در سکوت ديدند و عده¬ اي هم خسته و نااميد شدند و يا کم آوردند ولي حکايت همچنان باقي ماند... تا اينکه دوباره برخي دلسوزان زمزمه هايي را براي ورود خزنده اين ورزش در سطح جامعه آغاز کردند و از تدارک مسابقه دوچرخه سواري بانوان در شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر دادند و... حال ممکن است بپرسيد که آيا دوچرخه سواري دختران ايراد و اشکالي دارد که به طرح چينين مسأله اي مي پردازيد؟ اصلا آيا در اسلام و فرهنگ غنيّ اهل بيت(عليهم السلام)به اين امر توجهي مبذول شده است؟ آيا دوچرخه سواري دختران تأثير منفي در رشد شخصيتي و رواني آنان مي-گذارد؟ و پرسش¬هاي ديگري از اين دست.
پاسخ به اين پرسش¬ها نيازمند فهم نگاه اسلام به جايگاه زن، نقش تربيتي زن در خانواده و جامعه، مسأله عفت و حياي زن، پوشش زن، تفاوت¬هايي که در تربيت دختران با پسران بايد لحاظ شود و ... دارد .علاوه بر پيامدهاي فردي دوچرخه سواري دختران، نبايد از پيامدهاي زيانبار آن در عرصه اجتماع و تهديد امنيت اخلاقي و عفت عمومي جامعه هم غافل ماند. اين رفتار بخصوص از سوي دختران نوجوان و جوان در پارک¬ها¬ و کوچه و خيابان¬ها ، نوعا موجب روي دادن برخي بي اخلاقي ها ،آزارهاي کلامي ،تحريك جوانان و نهايتا فساد در جامعه مي¬شود بطوريكه مي توان گفت دوچرخه سواري دختران کپسول شهوت در جامعه را  آماده انفجار مي كند. ديگر وقت آن رسيده تا پرده از روي بسياري مسائل برداشت و در مورد برخي مسائل اجتماعي كه آثار و تبعات ويرانگري بر جوانان و نهايتا پيكره اجتماع دارد رك سخن گفت آقايان و خانمهاي مسئول، دست روي دست نگذاريد تا برخي آداب و رسوم غلط که ريشه فساد دارند درجامعه رواج يابند.
مگر نه آن است كه زنان و دختران ما بايد حضرت زينب(س) و فاطمه (س) را الگوي خود قرار دهند و بر اساس سيره آنان زندگي كنند آيا آنان اين گونه زندگي مي كردند؟آيا عفت فاطمي براي زنان اين راهبرد را توصيه مي كند؟
* آيت الله خامنه اي (مد ظلّه العالي):
س: با توجه به موقعيت كنونى كشورمان، لزوم صرفه‌جويى در مصرف بنزين و سهميه‌بندى شدن آن، كمك به پاكيزگى هواى محيط زيست و سلامتى افراد جامعه، نظر خود را در مورد دوچرخه‌سوارى بانوان جهت رفت و آمد به محل كار و... البته با رعايت حجاب اسلامى اعلام فرماييد.
ج) خانم‌ها بايد از هر كارى كه موجب جلب توجه نامحرم مى‌شود، اجتناب نمايند
اين پاسخي است كه مقام معظم رهبري در رابطه با دوچرخه سواري بانوان در اجتماع داده است. علاوه بر دوچرخه سواري بانوان در ملأعام برگزاري مسابقات ورزشي بانوان و ورزشهايي كه صرفاً جنبه نمايشي و سنت‌شكني دارد غير از ابتذال براي زنان نتيجه‌اي ندارد و اين سبكي را كه بعضي به تقليد از اجانب و كفار و هم‌آهنگي با آنها و حتي شركت در مسابقات با آنها ترويج مي‌نمايند همه فتنه‌زا و فسادانگيز است و مظهر جالب غرب‌زدگي، همين تبليغات و ترويجات و تشويقاتي است كه از زنان به اصطلاح ورزشكار مي‌شود كه از آنها هم قهرمان بسازند.
اين ترويجها مطالب ديگر و مطالب فسادانگيز دارند و شخصيت اسلامي زن و التزام و پاي‌بندي او را به چادر و عفت و حجاب و پارسايي  و پاكدامني و ترك اختلاط با مردان اجنبي را هدف قرار داده‌اند.
به هر حال بايد زن و مرد مسلمان بهوش باشند كه در دامها و شبكاتي كه با نامهاي جالب و فريبنده در راهشان مي‌اندازند  گرفتار نشوند. بعضي از اينها كه از ورزش ترويج مي‌كنند همانند اينكه از موسيقي و نوازندگي و رقص و اختلاط زن و مرد و دوچرخه‌سواري بانوان و پوشيدن لباسهاي تنگ و ترك التزام  به پوشش چادر ترويج مي‌كنند هدف آنها مطلب ديگر و وارد كردن بانوان در مفاسد ديگر است.به هر حال بايد زنان مسلمان به هوش باشند كه در دامهايي كه برخي افراد با نظريات غيرمنطبق با مباني اسلام با نامهاي جالب و فريبنده كه توجيه برخي بي اخلاقي ها را مي كند گرفتار نشوند و طوري رفتار كنند كه نام زن ايراني خدشه دار نكنند.اگر بانوان با ايمان و مردان مؤمن، هشيار و بيدار نباشند و خداي نخواسته به اين صداهاي ناهنجار جواب مثبت بدهند، در حالي كه همه عزتهاي اسلامي و استقلال اسلامي و هويت اسلامي خود را از دست داده و از سعادت دنيا و عقبي، محروم شده اند اكه البته با غيرت و استقامت و آگاهي و بصيرتي كه الحمدلله زن و مرد مسلمان ما از خود نشان داده‌اند، بحول و قوه الهي شاهد چنين روزهاي ذلّت‌بار نخواهيم بود.
 به گزارش عصرآذربايجان به نقل از اروم نيوز سخن پاياني اينکه، براساس آموزه¬هاي اسلامي که سبک تربيت و شکل آموزش فرزندان دختر با پسر را متفاوت مي¬داند و با توجه به ساختار فيزيکي و ويژگي¬هاي رواني و شخصيتي خاصي که دختران دارند، در برنامه¬ريزي¬هاي تربيتي، آموزشي، اوقات فراغت، سرگرمي، تفريح و ورزش آنان شايسته است متناسب با فرهنگ ديني خودمان عمل کنيم، نه بر اساس فرهنگ تحميلي بيگانگان و آموزه¬هاي پر اشتباه و آسيب¬ زاي آنان.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دوچرخه سواري بانوان يک تير و چند نشان

دوچرخه سواري بانوان يک تير و چند نشان
خروج

گروه ورزشي: حكايت دوچرخه سواري بانوان مسئله اي شده دست آويز برخي از افراد كه به هر طريق ممکن چنگ مي اندازند تا دوچرخه سواري بانوان را در جامعه رواج دهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها