عصر آذربایجان

گزارش خبر

پارالمپيکي‌هاي زنجان نيازمند حمايت و تامين زيرساخت‌ها

پارالمپيکي‌هاي زنجان نيازمند حمايت و تامين زيرساخت‌ها

1403/07/29

گروه ورزشي: استان زنجان ظرفيت‌هاي قابل توجهي در رشته‌هاي جانبازان و توان يابان دارد و اين ورزشکاران براي درخشش در سطح ملي، جهاني و پارالمپيک نيازمند حمايت‌هاي بيشتر مسوولان و تامين زيرساخت‌هاي لازم هستند. بازي‌هاي پارالمپيک شامل رويداد چند ورزشي است که براي ورزشکاران جانباز و با معلوليت‌هاي جسمي و ذهني برگزار مي‌شود.

گروه ورزشي:  استان زنجان ظرفيت‌هاي قابل توجهي در رشته‌هاي جانبازان و توان يابان دارد و اين ورزشکاران براي درخشش در سطح ملي، جهاني و پارالمپيک نيازمند حمايت‌هاي بيشتر مسوولان و تامين زيرساخت‌هاي لازم هستند. بازي‌هاي پارالمپيک شامل رويداد چند ورزشي است که براي ورزشکاران جانباز و با معلوليت‌هاي جسمي و ذهني برگزار مي‌شود.
مسابقات پارالمپيک که مهم‌ترين و مورد توجه‌ترين مسابقات ورزشي جهان براي افراد کم‌توان است از سال 1960 تاکنون هر چهار سال يک‌بار به‌طور منظم برگزار مي شود.
کميته بين‌المللي پارالمپيک هم اکنون با 174 نماينده از کميته هاي ملي پارالمپيک، چهار نماينده از سازمان هاي بين المللي ورزشي براي معلولان و پنج نماينده از سازمان هاي منطقه اي تشکيل شده و يک نهاد بين‌المللي غيرانتفاعي و بدون حاکم جهاني براي مسابقات پارالمپيک است.کميته بين‌المللي پارالمپيک به عنوان فدراسيون بين‌المللي عهده‌دار سازماندهي بازي‌هاي پارالمپيک در 9 رشته ورزشي است.
ورزشکاران جانباز و توان ياب ملي پوش ايران نيز تاکنون در 19 رشته ورزشي شامل 16 رشته تابستاني و سه رشته زمستاني به رقابت پرداخته اند که حاصل اين رقابت ها دستيابي به 185 مدال شامل 75 طلا، 58 نقره و 52 برنز بوده است.در آخرين رقابت هاي پارالمپيکي که مربوط به 2024 پاريس بود، کاروان ورزش جانبازان و توان‌يابان، نابينايان و کم بينايان ايران با 66 ورزشکار در 10 رشته ورزشي ورزشکار داشت که از اين تعداد 45 ورزشکار اعزامي از فدراسيون جانبازان و توان يابان بودند.
از استان زنجان نيز در رشته هاي تيراندازي و قايقراني سه بانوي ورزشکار به رقابت‌هاي المپيک و پارالمپيک 2024 پاريس اعزام شدند که رقيه شجاعي به عنوان تنها نماينده ورزشکار اعزامي هيات جانبازان و توان يابان از استان زنجان بود که در پارالمپيک 2024 پاريس حاضر شد.
پاراتيرانداز زنجاني در رقابت هاي 2024 پاريس
رييس هيات ورزش هاي جانبازان و توان يابان استان زنجان گفت: رقيه شجاعي در رقابت هاي تيراندازي پارالمپيک به عنوان تنها نماينده اعزامي اين هيات از استان زنجان بود و در مسابقات تفنگ 50 متر سه وضعيت زنان که با حضور 11 تيرانداز ديگر از کشورهاي مختلف برگزار شد و ورزشکاران در هر بخش 40 تير شليک مي‌کردند، با هزار و 151 امتياز در رده يازدهم قرار گرفت.طيب يوسف اميري با بيان اينکه هشت ورزشکار برتر دور مقدماتي اين رقابت ها به مرحله نهايي راه پيدا مي‌کردند، افزود: شجاعي که براي دومين بار حضور در مسابقات تيراندازي پارالمپيک را تجربه مي کرد با قرار گرفتن در رده يازدهم از رسيدن به فينال مسابقات بازماند.
وي اظهار داشت: اين ورزشکار در مسابقات تيراندازي پارالمپيک 2020 توکيو در ماده تفنگ بادي 10 متر آر 2 شرکت کرده بود که در نهايت پس از کسب 624.1 امتياز و مقام پنجمي در بين 20 تيرانداز، جواز حضور در مرحله نهايي مسابقات را کسب کرد، اما در نهايت با امتياز 163 ششم شد.
اميري يادآور شد: هم اکنون 13 رشته ورزشي جانبازان و توان‌يابان در کشور فعال است که از اين تعداد در استان زنجان ورزشکاران در 9 رشته فعاليت دارند.وي با بيان اينکه زيرساختهاي لازم براي فعاليت ورزشکاران توان ياب در استان مطلوب نيست، تصريح کرد:‌ معلولان علاقه مند به ورزش بايد از سوي مسوولان ورزشي و شهري براي مناسب سازي محيط و تسهيل در تردد به سالن هاي ورزشي حمايت شوند تا عنوان دارها نيز بتوانند با آرامش خاطر فعاليت هاي مداوم ورزشي داشته باشند درحاليکه هم اکنون رقيه شجاعي به عنوان تنها نماينده ثابت پارالمپيک و تيم هاي ملي دغدغه شغل ثابت را دارد.
اعزام 20 توان ياب زنجاني به مسابقات قهرماني کشور
 مدير کل ورزش و جوانان استان زنجان نيز با اشاره به اهمت کسب سهميه ورزشکاران توان ياب و جانباز براي شرکت در رقابت هاي پارالمپيک، گفت: ورزشکاران توانخواه با همت، پشتکار و زحمت فراوان فرياد توانمندي خود را به گوش همگان مي رسانند و بر شعار راستين "معلوليت محدوديت نيست" مهر تاييد مي زنند.جواد بازرگان افزود:‌ اين ورزشکاران از جنس استقامت هستند که با تکيه بر همت عالي و اعتماد به نفس خود به خوبي نشان داده اند که در مسير موفقيت و سرافرازي هيچ مانعي سد راه آنها نخواهد شد.
وي با بيان اينکه شکست در قاموس اين ورزشکاران جايي ندارد، تاکيد کرد:‌ اين افراد همواره به جاي اينکه حسرت کاستي هاي خود را بخورند به آنجا مي رسند که ديگران را به حسرت موفقيتهاي خود مي اندازند و الگوهاي راستيني براي صرف فعل خواستن هستند.بازرگان همچنين با اشاره به اعزام 20 ورزشکار توان ياب در رشته هاي مختلف ورزشي به مسابقات قهرمان کشوري،‌ گفت: اين ورزشکاران توان ياب به مسابقات قهرمان کشوري در رشته هاي دووميداني و بسکتبال با ويلچر اعزام شدند که به ميزباني تهران برگزار خواهد شد.
برآيند:
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا،‌ جانبازان و توان يابان که حدود 10 درصد جمعيت کشور را تشکيل مي دهند،‌ از جمله افرادي هستند که ثابت کرده اند با شناسايي استعدادهاي خود و همت و پشتکار در رشته هاي ورزشي همواره به عناوين ارزشمندي دست يافته اند.اين ورزشکاران نه تنها کمتر از ورزشکاران عادي نيستند بلکه گاهي موفق‌تر از آنان عمل کرده اند.همانطور که درخشش در هر رشته و مسيري علاوه بر تلاش فردي نيازمند تامين زيرساختهاي لازم است، موفقيت ورزشکاران توان ياب نيز به يقين مستلزم تامين بسترها، تسهيلگري و حمايت از آنان است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها