عصر آذربایجان

گزارش خبر

وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند

وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند

1403/02/08

عصرآذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وزارت راه وشهرسازی بدون توقف تکلیف بزرگراه ها و جاده های ترانزیتی اردبیل را با تامین اعتبار مناسب مشخص کند.

 آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر اردبيل با اشاره به تاخير عملياتي پروژه راهسازي در جاده گرمي بيله سوار اظهار کرد: جاي تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسير گرمي - بيله سوار به دليل عدم تامين اعتبار دوباره تعطيل شده است.

وي خاطرنشان کرد: اين جاده اولاً جاده ترانزيتي و مورد رجوع رانندگان خارجي است از اين حيث بي‌آبرويي بزرگي براي کشور درست مي‌شود ثانياً اين جاده ايمني ندارد چون پيچ‌ها و نقاط حادثه خيز دارد اهالي هر دو شهر هم به شدت ناراحت هستند کل مسير 55 کيلومتر است.يعني محتاج به هزينه عمده اي نيست و بي اعتنايي کاملاً محل تامل است.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: در اين خصوص براي بار دوم از وزير راه و شهرسازي مي‌خواهم خود را در اين پروژه بدنام نکنند هر ايراني که از اين جاده بين المللي بازديد کند از شکسته شدن غرور ايراني خجالت مي‌کشد تنها بعضي از مسئولين مربوط هستند که ابايي از تاراج و غارت شدن حيثيت کشور در برابر خارجي‌ها ندارند.

عاملي بيان کرد: جاده کلور – درام در جنوب استان نيز همين وضعيت را داراست يعني پيمان کار دوباره پروژه را تعطيل کرده است.

وي افزود: با تشخيص دولت و با دستور مقام معظم رهبري دو هزار و 500 ميليارد تومان براي جاده آقبند در آذربايجان شرقي بودجه گذاشته اند اگر آنجا اهميت بين المللي دارد قطعاً جاده گرمي بيله سوار نيز بين المللي است ما از دولت مصراً مي خواهيم با لحاظ اهميت راه هاي استان و تامين بودجه لازم گره هاي ذهني اهالي را باز کند.

امام جمعه اردبيل با تبريک روز معلم و روز کارگر تصريح کرد: روز معلم در پيش است نعمت تعليم اساس تمام موفقيت‌ها و کليد تمام خوش بختي هاست و يک جامعه در تمام پيشرفت‌هاي خود مرهون عنايات معلم است معلم دين خود را با اخلاص به جامعه اداء مي‌کند.

آيت الله عاملي اضافه کرد: اما جامعه نيز بايد عملاً قدردان باشد با يک تقديرنامه و کيک و آبميوه نمي‌توان حق معلم را اداء کرد بلکه با ماديات کلان هم نمي‌توان حق معلم را اداء کرد در حال حاضر بهترين عنايت به معلمان حل مشکلات آنهاست در اين باب عنايت به معلمين بازنشسته بايد کمتر از شاغلين نباشد.

وي ادامه داد: يک ماه و نيم است بيمه تکميلي بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمديد نشده است و حالا مي خواهيم آنها را به جلسه دعوت و براي آنها سخنراني و لوح تقدير بدهيم اين قطعاً تکريم نيست ضد تکريم است.

امام جمعه اردبيل اظهار کرد: گردش چرخ اقتصادي کشور بر دوش کارگران است هيچ کس ترديدي ندارد در اينکه استقلال اقتصادي کشور مرهون تلاش مبارک آنهاست هم دولت و هم کارفرماها نگاه هر دو به اين عزيزان بايد اين گونه باشد که آنها ولي نعمت کل کشور و کل ملت هستند يعني نقش آنها نقش استثنايي است پس عنايت به آنها هم بايد استثنايي باشد.

عاملي با اشاره به رويکرد مسلمانان جهان نسبت به عمليات وعده صادق تصريح کرد: عکس العمل ملت‌هاي مسلمان و غير مسلمان در برابر عمليات وعده صادق رفته رفته در حد حيرت آوري خود را نشان مي‌دهد از آنجا که تمام ملت‌ها نفرت عظيمي به اسرائيل دارند قدرت ايران و جرات ايران در انتقام از اسرائيل را در حد وسيعي تحسين مي‌کنند همه ملت ها با نگاه بسيار فاخر توأم با غبطه به ملت ايران نگاه مي‌کنند اين عمليات ظهور قدرت، تثبيت قدرت، و قبولاندن فائقيت قدرت ايران در غرب آسياست.

وي گفت: بعد از اين حمله نداي لبيک يا خامنه‌اي در بعضي از کشورهاي اسلامي بلند شد من شخصاً با ديدن آن گريه کردم حجم جشن در کشورهاي اسلامي نشان مي‌دهد که غرور امت کاملاً شکسته بود، حمله ايران پيام مهمي داشت و آن اين بود که خاورميانه امروز خاورميانه ديروز نيست توازن قوي قبلاً برقرار نبود و حالا توازن به طور کامل حاصل است و هر روز طرف غالب قوي‌تر مي شود.

امام جمعه اردبيل افزود: وقتي جنگ اوکراين شروع شد ايران قبلاً به روسيه پهباد داده بود و غربي‌ها همه جا را پر کردند که پهپادهاي ايراني مسير جنگ را عوض کرد حالا که ايران با همان پهبادها به اسرائيل جواب داده است تبليغات راه انداخته اند که اين پهبادها تاثير جزئي داشت اين سخنان براي پوشاندن ضعف نظامي آنهاست.

 آيت الله عاملي تصريح کرد: جنايت اسرائيل در مجتمع پزشکي ناصر در خان يونس يک جنايت بسيار بسيار هولناک است اولين سوال افکار عمومي دنيا اين است که چه کسي به اين‌ها جرات اين جنايت هولناک را داده است 2000 نفر را قتل عام و آنها را در قبرهاي دسته جمعي دفن کرده اند بسياري از اين‌ها زنده به گور شده‌اند بعضي‌ها سر در بدن و پوست در بدن ندارند بعضي از اين‌ها ابزار علاج(مثل سوند) در بدن دارند و معلوم مي‌شود که بيمار بوده است اعضاء بسياري از آنها دزديده شده است.آنها را در داخل پلاستيک آشغال و با زباله دفن کرده اند بسياري از اين‌ها دست بسته و جمع زيادي از آنها طفل و کودک هستند تمام کادر بيمارستاني قتل عام شدند تا حال حدود 400 جنازه پيدا شده و از بقيه خبري نيست اگر مسلماني از اين جنايت دق مرگ شود جاي هيچ ملامتي نيست.

وي اضافه کرد: عجيب است که در برابر اين جنايت بزرگ خبري از محکوميت و اقدام عملي اروپا آمريکا و دولت‌هاي عربي و اسلامي نيست. ما يقين داريم که اين جنايت قبلاً به آمريکا و اروپا اطلاع داده شده است از عجائب امور اين است که ارتش اسرائيل انکار مي‌کند که چنين کاري را کرده باشد.

امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها با بيان اينکه آمريکا چند جنايت بزرگ در حق فلسطين در اين 200 روز طوفان الاقصي مرتکب شده است، اظهار کرد: اول اينکه هر پيش نويس آتش بس را که به شوراي امنيت رفته وتو کرده است يعني هر چقدر بيشتر از زنان و کودکان فلسطيني کشته شود بهتر است بايدن در سخنراني اين هفته، پشت سر خود يک شاخه زيتون قرار داده بود تا به دنيا بگويد دنبال صلح است! معلوم نيست اين پيرمرد چه صلحي را دنبال مي‌کند وقتي چندين بار آتش بس در غزه را وتو مي‌کند؟

عاملي افزود: دوم اينکه چندين بار پيش نويس عضويت فلسطين در سازمان ملل به عنوان يک کشور مستقل را وتو کرده است با اينکه با بي‌حيايي تمام، هم آمريکا هم اروپا به طور مکرر اعلام مي‌کنند که راه حل دائمي مشکل فلسطين تشکيل دو دولت است که به آن "حل الدولتين" مي‌گويند در بدو تشکيل اسرائيل هم در سازمان ملل براي اخذ راي براي عضويت اسرائيل به عنوان يک کشور، دولت‌هاي دنيا را گول زدند اينگونه که گفتند فلسطين را هم عضو سازمان ملل مي‌کنيم اما 75 سال است که اين بند را اجرا نکرده اند و حالا که طوفان اقصي شروع شده تازه يادشان افتاده که چنين شرطي در بدو تاسيس اسرائيل بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: وتو کردن آمريکا عضويت فلسطين در سازمان ملل معناي خيلي بدي داشت معناي آن اين است که غاصب عضو است ولي صاحب خانه حتي حق مالکيت يک وجب کشور خود را براي تشکيل يک دولت مستقل ندارد اين اقدام آمريکا بازتاب منفي سنگيني عليه دولت آمريکا در داخل و خارج آمريکا داشت و حالا آمريکا و هکذا اروپا براي ترميم چهره خود اقدام به کاري کرده‌اند که چهره آنها را بدتر مي‌کند و آن وضع عقوبات عليه شهرک نشينان تندرو و جنايتکار است اين شهرک نشين‌ها هر روز به فلسطيني‌ها حمله مي‌کنند خانه‌ها ، اموال  و زراعت‌هاي آنها را آتش مي‌زنند و خودشان را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار مي‌دهند هم چنين براي يک تيپ جنايت کار اسرائيلي مي خواهند تحريم وضع کنند.

عاملي خاطر نشان کرد: وقتي اسرائيل دو هزار نفر را در مجتمع پزشکي ناصر قتل عام و در گورهاي دسته جمعي دفن مي‌کند معنايش قطعاً نسل کشي است محاصره نان و دارو قطعاً نسل کشي است و طبق قوانين بين‌المللي حمايت نظامي و مالي از مرتکب نسل کشي جرم است کنگره آمريکا با حمايت مالي از اسرائيل قطعاً مرتکب جرم شده است.

وي افزود: آمريکا در ارسال سلاح به اسرائيل هيچ آرزويي نگذاشت حتي چندين بار آن قدر عجله داشت که بدون تصويب کنگره ارسال کرد و بلينکن مجبور شد در کنگره حاضر و نمايندگان جنگ طلب کنگره را توجيه نمايد. چهارم اينکه پشتيباني دفاعي تمام عيار از اسرائيل در باب المندب و در اردن در برابر موشک‌ها و پهبادهاي ايراني و در خود غزه در برابر ضربات حماس داشت و دارد.

عاملي اضافه کرد: بايدن اين هفته از کنگره آمريکا که ميلياردها دلار مساعدت به اوکراين، اسرائيل و تايوان را تصويب کرد تشکر کرد و گفت اين پول امنيت آمريکا را تامين مي‌کند چون هم پيمانان ما را قوي مي‌کند معناي سخن اين پيرمرد اين است که آمريکا در امنيت خود به اسرائيل، اوکراين و تايوان احتياج دارد هيچ سياست مدار نمي‌تواند اين معادله را حل کند.

وي تصريح کرد: بايدن از اين گونه حرف‌هاي نامفهوم زياد دارد از جمله اينکه در سخنراني اين هفته خود گفت امروز دموکرات‌ها و جمهوري‌خواها هر دو اتفاق دارند بر اينکه آمريکا در غائله خاورميانه بايد کنار حق بايستد يعني اگر به اسرائيل پول داديم و در کنار اسرائيل ايستاديم براي اين است که اسرائيل حق است يعني کشتن 34هزار بي‌گناه حق است اين‌ها حتي کلمه حق را نيز تحريف کرده اند.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: تصويب شدن ميلياردها دلار مساعدت در کنگره آمريکا براي اسرائيل از يک حقيقت بسيار تلخ حکايت مي‌کند و آن اينکه آمريکا با آيپک يعني لابي صهيونيسم بين الملل اداره مي‌شود اين مسئله را اسرائيلي‌ها با صراحت اعلام کرده اند آنها تمام نمايندگان آمريکا را به راحتي خريده اند.

وي افزود: شارون نخست وزير بسيار شرور اسرائيل در سال 2001 گفت ما ملت يهود بر آمريکا سيطره داريم و آمريکايي‌ها اين را خوب مي‌دانند يهوديان آمريکا از طريق وسايل ارتباط جمعي و از طريق اعضاء کنگره سرنوشت آمريکا را در دست خود دارند من اين را به خوبي مي‌دانم که تنفيذ سياست‌هاي خارجي آمريکا در منطقه خاورميانه بدون موافقت يهودي‌هاي آمريکا ممکن نيست ما به شکل عجيبي بر وسائل ارتباط جمعي آمريکا مسلط هستيم و حتي بر اعضاء کنگره حکومت مي‌کنيم چون تا حال به اعضاي کنگره اجازه نداديم حتي يک تصميم عليه اسرائيل بگيرند سفارت ما در واشنگتن عملاً برنامه‌هاي خود را بر کنگره ديکته مي‌کند و اين از طريق يهوديان بسيار ثروتمند آمريکايي صورت مي‌گيرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها