عصر آذربایجان

گزارش خبر

هيچ توطئه‌اي نمي‌تواند بين آذربايجان ايران و جمهوري آذربايجان جدايي بيندازد

رئيس جمهور در تبريز:

1402/03/21

گروه خبر: رئيس جمهور گفت: مردم آذربايجان، نه فقط آذربايجان ايران، بلکه مردم کل آذربايجان، حتي آذربايجاني که در همسايگي ماست، عشق‌شان و ارادت‌ و دلبستگي‌شان به گونه‌اي نيست که با توطئه‌ها و فتنه‌ها بشود بين اين مردم جدايي انداخت.

گروه خبر: رئيس جمهور گفت: مردم آذربايجان، نه فقط آذربايجان ايران، بلکه مردم کل آذربايجان، حتي آذربايجاني که در همسايگي ماست، عشق‌شان و ارادت‌ و دلبستگي‌شان به گونه‌اي نيست که با توطئه‌ها و فتنه‌ها بشود بين اين مردم جدايي انداخت.
 به گزارش  عصر آذربايجان،  آيت‌الله سيد‌ابراهيم رئيسي در ادامه برنامه‌هاي دومين سفر استاني دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي با تشکر از استقبال گرم مردم گفت: اميدوارم خداوند اين محبت و حضور شما را به عنوان تجليل از مقام شهيدان و نيز تکريم نسبت به جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بپذيرد.
رئيس جمهور با بيان اينکه منطقه چاراويماق و هشترود به لحاظ برخورداري از منابع زيرزميني و اراضي حاصلخيز زراعي از موقعيتي کم‌نظير برخوردار بوده و مستعد رشد و پيشرفت است، افزود: مردم و جوانان اين منطقه بايد قدر اين ظرفيت‌ها را بدانند و براي بالفعل کردن آنها همت و تلاش کنند.
رئيسي با طرح اين سوال که چرا با وجود چنين ظرفيت‌ها و استعدادهايي بخش قابل توجهي از جمعيت اين شهرستان مهاجرت کرده‌اند، اظهار داشت: قطعا اگر مردم نسبت به فعال شدن اين ظرفيت‌ها اميدوار باشند، اقدام به مهاجرت از اين منطقه نمي‌کنند.
تشکيل کميته‌اي براي احصاي راهکارهاي عملياتي کردن ظرفيت‌هاي منطقه
رئيس جمهور مسئولان استاني را مکلف کرد کميته‌اي با حضور مسئولان و صاحب‌نظران منطقه و استان تشکيل دهند تا در مدت حداکثر 2 ماه راهکارهاي فعال کردن ظرفيت‌هاي چاراويماق و هشترود را بررسي و تدوين کنند و تصريح کرد: محروميت‌هايي که در اين منطقه مشاهده مي‌شود به دليل عدم بهره‌مندي از ثروت‌ها و منابع طبيعي نيست، بلکه به دليل عدم استفاده بهينه از اين منابع است.
آيت‌الله رئيسي اضافه کرد: نتايج کار اين کميته بايد به گونه‌اي باشد که مردم و جوانان منطقه اطمينان پيدا کنند که ظرف امسال و سال آينده با اقدامات جهادي، وضعيت اينجا به شکل جهشي تغيير کرده و بهبود خواهد يافت تا نسبت به ماندن در منطقه اميدوار شوند.
مشکلات آبي منطقه نه به دليل کم‌آبي بلکه ناشي از عدم مديريت صحيح است
رئيسي با بيان اينکه با وجود اراضي وسيع در شهرستان‌هايي چون چاراويماق نبايد شاهد مشکل مسکن در اين مناطق باشيم، گفت: مشکلات مربوط به آب در مناطقي مثل چاراويماق نيز نه به دليل کم‌آبي بلکه به دليل عدم توزيع مناسب منابع آبي است که اين مسئله با مديريت صحيح توزيع قابل رفع است.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به تصميم اتخاذ شده براي اعطاي تسهيلات به کشاورزان براي خريد تراکتور افزود: با اعطاي اين تسهيلات مشکل دسترسي کشاورزان منطقه به تراکتور رفع شده و حداقل هزار تراکتور در اينجا فعال خواهد شد.
مردم در اغتشاشات اخير نشان دادند که دوست و دشمن را به خوبي از هم تشخيص مي‌دهند
آيت‌الله رئيسي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه معناي اين حضور و استقبال شما از خادمان خودتان، ارتباط قلبي با نظام، ولايت و انقلاب اسلامي است، اظهار داشت: ما به عنوان خدمتگزاران، بايد به خدمتگزاري به اين مردم ولايي افتخار کنيم.
رئيس جمهور ادامه داد: اين مردم هر جا که لازم بوده براي دفاع از انقلاب و نظام اسلامي خود به ميدان آمده‌اند. در اغتشاشات اخير نيز مردم نشان دادند که آگاه و با بصيرت هستند و در توطئه‌ها و فتنه‌ها دوست و دشمن را به خوبي از هم تشخيص مي‌دهند و فتنه‌ها و شايعه‌پراکني‌ها و صحنه‌سازي‌ها در دل مردم تأثير ندارد.
مردم آذربايجان ما و آذربايجان همسايه نشان دادند به هيچ وجه نمي‌توان بين آنها جدايي انداخت
رئيسي با بيان اينکه مردم نشان دادند که عشق‌شان به نظام، ولايت و خون شهدا هميشگي است، تصريح کرد: مردم آذربايجان، نه فقط آذربايجان ايران بلکه حتي آذربايجاني که در همسايگي ماست، نشان دادند که عشق و ارادت و دلبستگي‌شان به شکلي نيست که بشود با توطئه‌ها و فتنه‌ها در بين آنها جدايي انداخت و به هيچ وجه نمي‌توان بين اين مردم و آن مردم جدايي‌ قرار داد.
رئيس جمهور اضافه کرد: پيوستگي اين مردم به اسلام و پيوستگي آن مردم با دين و اسلام امري جدا نشدني است، چرا که عشق به دين و ارزش‌ها در تمام وجودشان قرار دارد. لذا پيام مردم آذربايجان، پيام وحدت، انسجام و ايستادگي در مقابل دشمنان و ساختن کشور به دست تواناي جوانان عزيز است.
رفع مشکلات و تامين مطالبات مردم منطقه در مصوبات سفر لحاظ شده است
رئيس جمهور گفت: به هيچ وجه اجازه ندهيد روابط ناسالم جاي روابط سالم را بگيرد و يا عملکرد اداره‌اي مردم را ناراضي کند. تلاش کنيد احساس مردم اين باشد که دستگاه‌ها و کارکنان آنها به دنبال حل مشکلات مردم هستند. جايگاه بنده و شما مسئولين بايد خدمتگزاري به مردم باشد و به اين جايگاه و گره‌گشايي از کار مردم افتخار کنيم.
رئيسي با اشاره به مطالبات مردم که از زبان امام جمعه شهرستان بيان شد از جمله ساخت مراکز ورزشي، رفع مشکلات جاده‌هاي مواصلاتي شهرستان و احداث شهرک صنعتي در منطقه و موارد ديگر تاکيد کرد که همه اين درخواست‌ها در مصوبات دور دوم سفر دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي لحاظ شده و ان‌شاالله تامين خواهد شد.
احياي درياچه اروميه به قوت دنبال مي‌شود
 ‌رئيس جمهور با بيان اينکه طرح جامع احياي درياچه تهيه شده است و اجراي تونل کاني سيب بخشي از طرح بود، گفت: بايد کارهاي ديگري انجام شود و احياي آن به قوت دنبال مي‌شود. آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي  همچنين در نشست خبري پايان سفر خود به آذربايجان شرقي به کار شبانه روزي احياي درياچه اشاره کرد و گفت: اين طرح فازهاي بعدي دارد و اميدوارم سال آينده شاهد بهره برداري از فاز بعدي باشيم. کار احياي درياچه رها نمي شود، زنده نگه داشتن اميد اصل است و حرکت دولت بايد ايجا اميد و رفع مشکلات مردم باشد.رئيس جمهور سفر به آذربايجان شرقي متفاوت دانست و گفت: اميدوارم در سفرهاي بعدي به شهرستان هاي بيشتري سفر کنم در دور اول سفرهاي استاني نيازهاي فوري را بررسي کرديم و نيمي از مصوبات سفر به اذربايجان شرقي اجرا شده و بقيه در حال اجراست .
آيت اله رئسي با اشاره به اينکه مسير جديد راه اهن تبريز - تهران بهره برداري شد و خانواده شهدا عازم مشهد شدند، آبرساني به ميانه را يکي ديگر طرح هاي مهم اين استان عنوان کرد و گفت: اين طرح پس از 20 سال بهره برداري شد و آب گوارا با اجراي 49 کيلومتر خط و تصفيه خانه به ميانه رسيد .وي با اعلام اينکه بيش از 200 روستاي استان آبرساني شد، گفت: تلاش در بخش هاي مختلف استان ادامه دارد و کار به سامان رسيدن طرح هاي نيمه تمام براي مردم منطقه از جمله درياچه اروميه اميد بخش است.
وي رفع بيکاري را از اولايت هاي دولت عنوان کرد و گفت: هر چند برخي واحدهاي توليدي استان نياز به کارگر دارند ولي در حوزه اشتغال تحصيل کرده ها نياز به کار بيشتري است .
رئيس جمهور با بيان اينکه در اجتماعات استان نشانه هاي اميدواري مردم را شاهد بودم، از اصحاب رسانه خواست در تبيين شرايط موجود و ايجاد اميد و همچنان بيان تاخير در اجراي طرح ها نقش خود را ايفا کنند و کمک حال دولت باشند.
رئيس جمهور با بيان اينکه از ابتداي شروع کار دولت با ناترازي برق مواجه بوديم و در اين مدت هفت هزار مگاوات برق توليد و به شبکه تزريق شد، گفت: همچنان 15 هزار مگاوات کم داريم و بايد توليد برق تا 35 هزار مگاوات افزايش يابد.
وي با اشاره به اينکه در آذربايجان شرقي توليد 1500 مگاوات برق در حال اقدام است، اظهارکرد: تامين زيرساخت براي توليد از اولويت هاي دولت است و در اين استان هم بايد نياز برق واحدهاي توليدي تامين شود .
رئيس جمهور در خصوص فرسوده بودن کارخانه ماشين سازي و اقدامت قابل اجرا براي نوسازي اين واحد گفت: ماشين سازي تبريز مادر صنايع کشور است و من در زماني که در قوه قضائيه بودم در اين واحد حضور يافتم و در 2 سال گذشته تغييراتي صورت گرفت و اکنون تحولاتي خوبي مشاهده مي شود و مهمترين نقطه روحيه خوب کارکنان اين شرکت است .
وي اظهارکرد: اين شرکت از بحران خارج شده است اما تجهيزات اين واحد بايد نوسازي شود و چه دولت اداره کند چه بخش خصوصي ديگر دچار بحران نخواهد شد .
دنبال ايجاد ثبات در اقتصاد هستيم
 رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما راه مقابله با دسيسه‌ها و فتنه‌هاي دشمنان را تسليم و عقب‌نشيني نمي‌دانيم و براي رفع مشکلات مصمم شده‌ايم، گفت: فقط با قوي شدن و ساختن ايراني قوي مي‌توان از اين چالش‌ها عبور کرد.  آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي  درادامه برنامه‌هاي دور دوم سفرهاي استاني دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي در ديدار با جمعي از علما، روحانيون و ائمه جمعه و جماعت اين استان، تبيين معارف ديني از طريق ارتباط با مردم و تلاش براي اجراي عدالت را دو رسالت سنگين عالمان ديني برشمرد و‌ شرط موفقيت در انجام اين رسالت را خشيت الهي عنوان کرد.رئيس جمهور با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان در طول 44 سال گذشته براي تضعيف نظام جمهوري اسلامي، تحليل رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات پاييز سال گذشته که اين توطئه‌ها را ناشي از عصبانيت دشمن از پيشرفت کشور دانسته بودند، يادآور شد و تاکيد کرد: به‌رغم همه سختي‌هاي تحميل شده به مردم در اين دوران، ملت ايران اين تهديدها و تحريم‌ها را به فرصت تبديل کرد.رئيسي با بيان اينکه ما راه مقابله با دسيسه‌ها و فتنه‌هاي دشمنان را تسليم و عقب‌نشيني نمي‌دانيم، تصريح کرد: فقط با قوي شدن و ساختن ايراني قوي مي‌توان از اين چالش‌ها عبور کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها