عصر آذربایجان

گزارش خبر

بهترين تمرينات ورزشي براي مديريت استرس

بهترين تمرينات ورزشي براي مديريت استرس

1396/05/08

گروه ورزشي: هر ورزشي مي تواند از فوايد جسمي- روحي برخوردار باشد، اما فعاليت هاي توام با تنفس، تعمق و حرکت بهترين گزينه ها براي مديريت استرس به شمار مي روند.

احتمالا اطلاع داريد که ورزش منظم مي تواند به شما در کنترل وزنتان کمک و از شما در مقابل بيماريهاي گوناگون محافظت کند، اما ورزش مي تواند در مديريت استرس نيز مفيد واقع شود. تمرينات ورزشي باعث ترشح اندورفين مي شود و اندورفين ها نوعي پروتئين انرژي زا هستند که احساس بهتري را در ما ايجاد مي کنند و حالات روحي مان را بهبود مي دهند. هر ورزشي مي_تواند استرس و تنش را کاهش دهد، از اين رو سعي کنيد ورزش هايي را انتخاب کنيد که از آن لذت مي بريد. برخي از مردم از صخره نوردي لذت مي برند؛زيرا آنها احساس مي کنند صخره نوردي نوعي تحرک توام با تعمق بر روي ديواره_هاي صخره ها است. با انجام اين ورزش هرگونه افکار تنش زا از ميان مي رود. اين ورزش مي تواند يک ورزش بشدت کاهش دهنده استرس باشد. اما اگر فردي از ارتفاعات بترسد، همين ورزش استرس زا مي شود. شما بايد يک فعاليت کاهش دهنده استرسي را انتخاب کنيد که مناسبتان باشد. جادوي ورزش هاي جسمي- ذهني و تمرينات جسمي-ذهني نوعي فعاليت_هاي فيزيکي هستند که بر تنفس، تمرکز ذهن و آگاهي اعلاء از حرکات متمرکز است. اين گزارش مي افزايد، از جمله ورزش هايي که در مديريت استرس بسيار موثر است شامل موارد ذيل است:
* يوگا
يوگا از جمله ورزش هايي است که به تمرکز بر تنفس نياز دارد که آن را به ورزش مديريت استرس تبديل مي کند. اين ورزش از نظر قدرت و تمرکز، داراي کلاس هايي در سطوح مختلف است.
* تاي کاي
تاکي کاي، مانند ورزش يوگا ترکيبي از حرکات روان بدني و تعمق است. از آنجايي که تاي کاي نياز به تمرکز و تمدد اعصاب و شل کردن عضلات نياز دارد،به نوعي ورزش فيزيکي آرامش بخش ذهن نيز محسوب مي شود . تاي کاي مانند يوگا، از نظر شدت و تمرکز متفاوت است و شما بايد سطحي را انتخاب کنيد که برايتان مناسب است.
*پيلاتس
پيلاتس شامل يک سري حرکات و کشش_هايي است که عضلات را تقويت و سفت  انعطاف پذيري و تعادل را بهتر و ذهن و بدن را با هم متحد مي کند. نتيجه حاصل: شما هنگام فراگرفتن تمدد اعصاب و شل کردن عضلات کالري مي سوزانيد و اين خود بهترين تمرينات جهت رفع تنش وا سترس است. اگر تمرينات جسمي-ذهني براي شما مناسب نيست، مي_توانيد از طريق تمرينات آمادگي جسماني استرس خود را مديريت کنيد. هر نوع تمرينات آمادگي جسماني مي تواند انرژي و استرس افزايش يافته را آزاد کند. در ادامه چند تمرين آمادگي جسماني براي مديريت استرس ارائه مي_شود: کيک بوکسينگ: شما مي توانيد با اين تمرينات ناراحتي و اضطراب خود را تخليه کنيد که باعث مي شود اين ورزش روشي فوق العاده براي مديريت استرس باشد. شما هنگام فراگرفتن کيک بوکسينگ، تنفس درست را نيز مي آموزيد که به شما در آزاد کردن استرس دروني تان کمک مي کند. پياده روي و دويدن: بسياري از مردم معتقدند که پياده روي و يا دويدن بهترين راه براي افزايش آمادگي جسماني است؛زيرا پياده روي و دو، استرس و تنش را از ذهنتان پاک مي کند . خارج شدن از منزل براي انجام کار براي شما مفيد است؛ زيرا نورخورشيد و طبيعت مي توانند روحيه را نيز بالا ببرند. ورزش هاي دسته جمعي: يک تمرين ورزشي ديگر که مي تواند در رفع استرس موثر واقع شود، ورزش در کنار دوستان است. در حين ورزش شما با يکديگر گفت و گو و درد و دل مي_کنيد. اگر اين درد و دل دوستانه در مورد موضوعي باشد که بر شما فشار رواني وارد کرده است، شما مي توانيد به اين وسيله ايده هايي را براي حل مشکلاتان به دست بياوريد، اما اگراين گفت و گو در مورد موضوع ديگري باشد ، باعث مي شود که ذهنتان از آن مشکلات منحرف شود و آرامش پيدا کنيد. به منظور کاهش سطح استرس تان بايد دست کم 20 دقيقه تمرينات ايروبيک يا هوازي انجام دهيد. براي کسب نتيجه بهتر حداقل 30 دقيقه و 5 تا 6 بار در هفته اين تمرينات را انجام دهيد. با اين حال، حتي يک تمرين ورزشي بسيار کوتاه نيز مي تواند به شما در بهتر شدن روحيه تان کمک کند. زمان انجام تمرينات ورزشي به شما بستگي دارد. براي برخي از مردم بهترين زمان ورزش صبح زود و قبل از شروع شلوغي روز اس؛ و براي بعضي ديگر انجام تمرينات ورزشي در پايان روز به آنها آرامش مي دهد و باعث نشاط شان مي شود. مهمترين نکته براي مديريت استرس و سلامت عمومي شما بسادگي ورزش است و اگر شما بتوانيد ورزشي را که از آن لذت مي بريد( يک دوست ورزشي براي حفظ انگيزه تان) و زماني مناسب با برنامه هايتان را بيابيد، مي توانيد براي مدت طولاني تري آن را ادامه دهيد و در نتيجه استرس را از خود دور و سلامت عمومي تان را حفظ کنيد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بهترين تمرينات ورزشي براي مديريت استرس

بهترين تمرينات ورزشي براي مديريت استرس
خروج

گروه ورزشي: هر ورزشي مي تواند از فوايد جسمي- روحي برخوردار باشد، اما فعاليت هاي توام با تنفس، تعمق و حرکت بهترين گزينه ها براي مديريت استرس به شمار مي روند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها