عصر آذربایجان

گزارش خبر

امام جمعه تبريز:

بسيج در همه فتنه‌ها کارآمدي خود را نشان داده است

1396/09/05

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: بسيج در همه فتنه‌ها از جمله 78 و 88 کارآمدي خود را نشان داده و پاسخ کوبنده‌اي به دشمنان و بيگانگان جمهوري اسلامي داده است.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي عبادي و سياسي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلاي اعظم امام خميني(ره) اظهار داشت: زلزله غرب کشور دل همه را به درد آورد ولي حضور ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه‌اي در منطقه زلزله‌زده دل مصيبت‌زدگان را آرام کرد. وي با بيان اينکه رهبر فرزانه انقلاب با تمام مشکلات کشور خود به منطقه رفته و از نزديک با مردم گفت‌وگو کردند، افزود:کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي و امدادي استان و ساير استان‌ها به  قدري چشمگير بود که بايد قدردان خادمان هلال احمر و ساير نهادها باشيم که وحدت و يکدلي کشور را به نمايش گذاشتند.
امام جمعه تبريز با اشاره به اينکه منطقه‌اي از غرب براي بازسازي و احياء به دست بسيج و سپاه عاشورا سپرده شده،گفت: در اين راستا حساب ويژه نماينده ولي فقيه در استان و سپاه افتتاح شده تا کمک‌هاي مربوطه جمع‌آوري شود.
وي خاطرنشان کرد: بايد مسؤولان در راستاي مقاوم‌سازي مدارس، دانشگاه‌ها، بيمارستان و حاشيه‌نشين‌ها اقدام کنند زيرا در بازديد از مناطق حاشيه‌نشينان متوجه شده‌ام که با يک زلزله خسارات جبران‌ناپذيري خواهيم داشت و از اين رو بايد دست در دست هم دهيم و رفاه آن مناطق را ايجاد کنيم. امام جمعه تبريز با اشاره به اينکه در اين هفته سالگرد از دست دادن جان‌باختگان حادثه قطار را نيز داريم، بيان کرد: اين عزيزان مهاجران زيارت امام رضا(ع) بوده‌اند که با اشتباه و قصور افرادي که بالاخره معلوم نشد چه کساني هستند، جان خود را از دست دادند. وي با تاکيد به اينکه گرچه متوجه نشديم که مقصر اصلي حادثه قطار کي است، افزود: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد عنايت ويژه نسبت به اين موضوع داشته باشند و تا به نتيجه رساندن اصلي اين حادثه دست از پيگيري برندارند. امام جمعه تبريز تاکيد کرد: بايد بدانيم که آيا مقصران حادثه قطار شناسايي شده‌اند و اگر شناسايي شده‌اند چه برخوردي با آنها شده است.
نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه در روزهاي گذشته با مقاومت مدافعان حرم  و جبهه مقاومت زحماتشان به بار نشست و کار تکفيري‌ها در عراق و سوريه به پايان رسيد،گفت: بيش از چهار سال از اعلام خلافت خودخوانده و شرارت‌ها و جنايت بي‌سابقه تکفيري‌ها و خسارت سنگين وارده بر پيکره جهان اسلام مي‌گذرد، در نهايت اين روزها شاهديم که تمام پايگاه‌هاي شهري خود را از دست داد و آخرين ميخ‌ها بر تابوت اين گروهک تکفيري زده شد.
وي افزود: اين پيروزي بزرگ و درخشان بيش از هرکسي متعلق به مجاهداني است که از ايران  سوريه، لبنان عراق، پاکستان و افغانستان به دفاع از حرمين شريفه رفته بودند و با تقديم صدها شهيد و جانباز اجازه ندادند توطئه غربي‌ها در خصوص جهان اسلام و تشيع به نتيجه برسد.
امام جمعه تبريز با تشکر از مدافعان حرم و سردار سليماني ابراز کرد: با وجود اين پيروزي که با لطف خداوند متعال و اتحاد و انسجام همه نيروي مدافعان حرم از سراسر جغرافياي اسلام و با هدايت و فرماندهي حضرت امام خامنه‌اي اتفاق افتاد ولي همانطوري که ايشان در پاسخ نامه سردار سليماني اشاره کرده‌اند، لازم است هوشياري در مقابل توطئه‌هاي نظام سلطه در منطقه حفظ شود و ما نيز بايد آمادگي خود را حفظ کنيم زيرا داعش يک مرحله و يک ابزار براي مقابله با جبهه مقاومت بوده و با سرکوبي اين ابزار،دشمن حتماً ابزار ديگري به کار خواهند گرفت. وي متذکر شد: دشمن هيچ‌گاه ما را راحت نمي‌گذارد و بايد در هر حال آمادگي خود را حفظ کنيم. خطيب جمعه تبريز خاطرنشان کرد:اين پيروزي بزرگ و شيرين را به محضر حضرت وليعصر، مقام معظم رهبري،خانواده شهداي مدافعان حرم و ملت مسلمان تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي در تشريح مناسبت‌هاي هفته با قدرداني از دست‌اندرکاران همايش بررسي انديشه‌هاي علامه جعفري بيان کرد: به خاطر اين همايش ديداري با مقام معظم رهبري را داشته‌ايم که نکات ارزنده‌اي را خاطرنشان کردند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها