عصر آذربایجان

گزارش خبر

سال 97، سال خوب عمراني براي ورزش آذربايجان غربي با فعال شدن 26 پروژه

سال 97، سال خوب عمراني براي ورزش آذربايجان غربي با فعال شدن 26 پروژه

1396/11/05

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: اقدامات بسیار خوبی درسال‌های اخیر در ورزش استان صورت گرفته و سال 97، سال خوب عمرانی برای ورزش آذربایجان غربی محسوب می شود به طوري كه حدود 25 تا 26 پروژه ورزشي در سطح استان فعال خواهد شد.

به گزارش عصرآذربايجان، عبدالله چمن‌گلي در نشست خبري برنامه‌هاي دهه مبارک فجر کميته‌هاي ورزش و جوانان آذربايجان غربي اظهار كرد: امسال بيش از 600 عنوان برنامه مختلف فرهنگي، ورزشي و حوزه جوانان در دهه فجر امسال و همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران در سراسر استان برگزار مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه در برگزاري برنامه ها بيشترين توجه به سمت اماکن محروم معطوف شده، ادامه داد: ورزش مناطق محروم بايد بيشتر از هر مناطق ديگري مورد توجه قرار گيرد و اين مهم يکي از سياستهاي اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي است.

چمن‌گلي افزود: در دهه فجر امسال مسابقات فوتبال و فوتسال در بين مناطق شهري و روستايي در شهرهاي مختلف استان صورت مي گيرد كه در اين راستا به دنبال سهيم کردن مناطق محروم در ورزش بوده بنابراين ثبت نام در اين مسابقات براي همگان آزاد است.

اين مسوول به رتبه 26 آذربايجان غربي در سرانه فضاي ورزشي در کشور اشاره كرد و يادآور شد: طبق آخرين ارزيابي صورت گرفته در مجموع سرانه ورزشي براي مردم اين استان 57 سانتي متر مربع بوده كه 41 سانتي متر مربع آن مربوط به سالن هاي اداره كل ورزش و جوانان استان است.
وي از بهره برداري از 38 مکان ورزشي آذربايجان غربي در دولت تدبير و اميد خبر داد و اعلام كرد: هم اکنون 393 مکان ورزشي در اين استان وجود دارد که از اين تعداد 126 زيرساخت ورزشي در روستاها و 267 مکان ورزشي در مناطق شهري واقع است.

مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان غربي تصريح کرد: مکان هاي ورزشي مناسبي براي ورزشکاران در آذربايجان غربي اختصاص داده شده به طوري که 641 مکان ورزشي و 596 باشگاه ورزشي در سطح استان مشغول ارائه خدمت است.

*آذربايجان غربي ميزبان چندين رويداد ورزشي در سطوح بين المللي همزمان با دهه فجر

معاون ورزشي مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با بيان اينكه در دهه فجر امسال چندين رويداد مهم ورزشي در سطح بين المللي و کشوري به ميزباني اين استان برگزار مي شود، گفت: برگزاري رقابت هاي بين المللي بوکس فجر در خوي و مياندوآب، مسابقات بين المللي کشتي ' آشيرما ' در خوي و رقابت هاي المپياد ورزش همگاني قهرماني کشور در اروميه از جمله رويداد هاي مهم ورزشي در اين ايام به شمار مي رود.

وي تصريح كرد: نخستين المپياد ورزش همگاني نيز در 10 رشته برگزار مي‌شود و از ميان رشته‌هايي که بصورت المپياد برگزار خواهند شد مي‌توان به طناب‌زني، طناب کشي، واليبال سه نفره، بسکتبال سه نفره، دارت، روپايي،  داژبال،  لي‌لي،  هفت سنگ و  پنالتي اشاره کرد.

کيومرث پورايران‌دوست به آمار توفيقات هيئت‌هاي ورزشي استان اشاره كرد و ابراز داشت: 654 هيئت شهرستاني داشته که 49 هيئت استاني هستند و 596 باشگاه ورزشي فعال در رده‌هاي آقايان و بانوان در سطح استاني فعاليت دارند.

اين مسوول با اشاره به تعداد ورزشکاران سامانه يافته در آذربايجان غربي، خاطرنشان كرد: 82 هزار و34 ورزشکار سازمان يافته در در استان فعاليت داشته و 64 تيم مختلف از استان در ليگ‌هاي مختلف کشوري فعاليت دارند.

وي به مدال‌هاي کسب شده توسط ورزشکاران آذربايجان غربي اشاره و اعلام كرد: ورزشکاران استان تعداد 23 مدال جهاني، 37 مدال بين‌المللي، 15 مدال آسيايي و يک هزار و 164 مدال کشوري توانسته‌اند کسب کنند و 792 مسابقه استاني براي بانوان و آقايان برگزار شده است.

معاونت ورزشي اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با اشاره به نظارت‌هاي انجام شده در طول سال 97 در ورزش استان، متذكر شد: يک هزار و 465 نظارت در ورزش استان به عمل آمده است و در اين ميان باشگاه هاي سردار بوکان و ماد اروميه به‌عنوان باشگاه برتر به وزارت معرفي شده‌اند که از آنها تجليل نيز به عمل آمد.

*کتاب شهداي ورزشکار آذربايجان غربي رونمايي مي‌شود

معاون فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با اشاره به برنامه هاي فرهنگي پيش بيني شده همزمان با جشن‌هاي ايام الله دهه فجر، گفت: از کتاب شهداي ورزشکار آذربايجان غربي در پانزدهم بهمن ماه رونمايي مي‌شود.

محبوب محمودزاده در تشريح برنامه‌هاي کميته‌هاي ورزش و جوانان آذربايجان غربي در دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برنامه‌هاي دهه فجر هميشه و همه ساله بر اساس چارت وزارت ورزش و جوانان و اداره کل دنبال مي‌شود و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان کميته ورزش و کميته جوانان وظيفه خود را اين راستا انجام مي‌دهد.

وي تصريح كرد: اخلاق‌مداري، ايثار، شهادت و پهلواني در اين برنامه‌ها به‌عنوان پيوست‌هاي فرهنگي است و امسال بحث استفاده از ظرفيت جوانان مد نظر قرار دارد تا مشارکت عمومي را افزايش دهيم و بتوانيم از ظرفيت سالن‌هاي ورزشي و باشگاه‌هاي مردمنهاد استفاده کنيم.

محمودزاده برگزاري نمايشگاه دهه فجر از طريق سمن‌ها، برگزاري جشنواره‌هاي قرآني، اجراي برنامه‌هاي استند آپ و کمدي، در بخش کارآفريني برگزاري دوره‌هاي آموزشي در مناطق محروم اشنويه و برگزاري استعداديابي از مناطق محروم به عنوان سفير مهرباني را از جمله برنامه‌هاي مهم در دهه فجر امسال برشمرد.

وي افزود: برگزاري نمايشگاه فرصت‌هاي کارآفريني  در گردشگري کشاورزي، برگزاري نشست بررسي نقش جوانان در پيروزي انقلاب اسلامي، بررسي نقش انقلاب اسلامي در تحقق حقوق مقدني، برگزاري جشن انقلاب و روستا در روستاي صوماي برادوست اروميه، برگزاري نمايشگاه دهه فجر با حضور مجاهد نستوه آذربايجان شيخ غلامرضا حسني و جانبازان از ديگر برنامه‌هاي مهم اداره کل محسوب مي شود.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

سال 97، سال خوب عمراني براي ورزش آذربايجان غربي با فعال شدن 26 پروژه

سال 97، سال خوب عمراني براي ورزش آذربايجان غربي با فعال شدن 26 پروژه
خروج

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: اقدامات بسیار خوبی درسال‌های اخیر در ورزش استان صورت گرفته و سال 97، سال خوب عمرانی برای ورزش آذربایجان غربی محسوب می شود به طوري كه حدود 25 تا 26 پروژه ورزشي در سطح استان فعال خواهد شد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها