عصر آذربایجان

گزارش خبر

10 نکته براي آسيب نديدن در خانه‌تکاني عيد

1398/12/07

گروه گزارش: بدن ما ظرفيت و تواني دارد و گاهي اوقات فراموش مي‌کنيم که براي تميز شدن صفر تا صد خانه، قرار نيست از سلامتمان عبور کنيم. چه کار کنيم که در خانه‌تکاني شب عيد بدنمان را فرسوده و کم‌توان نکنيم؟ ما گاهي اوقات فراموش مي‌کنيم که به بدنمان براي يک عمر زندگي نياز داريم و نبايد براي برق انداختن خانه، سلامت بدنمان را ناديده بگيريم. نکاتي در اين زمينه وجود دارد که هر يک از ما اگر به آن ها توجه کنيم، پس از شروع سال نو، به علت دردکمر، مشکلات تنفسي و ... به پزشک مراجعه نخواهيم کرد.

1. اجسام سنگين را بلند نکنيد
متناسب با توان خود جسمي را بلند کنيد. بهتر است زانو در حالت خم‌شده باشد و از خم شدن بدن و فشار روي کمر جلوگيري شود. در بسياري از موارد اين بي‌توجهي‌ها باعث دردهاي اذيت‌کننده‌اي مي‌شود که افراد را درگير مي‌کند. به ياد داشته باشيم اگر کارهاي خانه تکاني تمام نشود، اتفاقي نمي‌افتد و سلامتي ما بدون شک اولويت دارد.
2. از ديگران کمک بگيريد
سعي کنيد براي کارهاي خانه‌تکاني از ديگران کمک بگيريد. خانواده، دوستان و حتي نيروهاي کمکي براي شب عيد مي‌توانند فشار را از روي شما بردارند و کار شما را ساده کنند.
3. خود را بيش از اندازه نکشيد
اگر قصد پاک کردن سطوح بالاي کمد و جاهايي که گرد و غبار دارد را داريد، خود را به سختي نکشيد. زانوهاي خودتان را خم کنيد. نردباني بگذاريد که بي علت خودتان را نکشيد.
4. از محصولات مناسب استفاده کنيد
 
محصولات تميزکننده خوب بايد علاوه بر تميز کردن مناسب، سلامتي شما را هم به خطر نيندازد. اطمينان داشته باشيد که از محصولاتي استفاده مي‌کنيد که براي مصارف خاص هستند و حافظ محيط زيست و سلامتي شما هستند. ما نمي‌خواهيم پس از خانه‌تکاني مسائل تنفسي گريبانگيرمان شود.
5. به طور منظم استراحت کنيد
براي خودتان وقت بگذاريد و ده دقيقه چاي بنوشيد و اندکي تن‌آسايي کنيد. کمي حتي کتاب بخوانيد و يا فيلم محبوبتان را تماشا کنيد. اين ده دقيقه‌هاي منظم به شما بسيار کمک مي‌کند؛ هم روحي و هم جسمي.
6. ماساژ
يکي از کارهايي که عضلات شما را آرام مي کند و در اين مدت زمان لازم است، ماساژ با روغن‌هاي درماني مانند سياهدانه است. لازم نيست حتما به بيرون از خانه برويد. مي‌توانيد از يکي از اعضاي خانواده کمک بگيريد.
7. ماهيچه‌هاي خود را ترميم کنيد
اين کار را مي‌توانيد با کمک خوراک يا تشک‌هاي برقي انجام دهيد. آناناس يکي از مواد طبيعي است که با خوردن آن مي‌توانيد ماهيچه‌هاي بدن خود را ترميم کنيد. پس از يک روز پر کار براي خانه‌تکاني تشک آب داغ يا تشک برقي گرم و يا حمام آب داغ و يا خوردن مواد طبيعي خستگي شما را تا حد خوبي برطرف مي‌کند.
8. به مدت طولاني در حالت نشسته نباشيد
خم شدن، ايستادن و نشستن هاي طولاني به علاوه حرکات چرخشي ناگهاني مي تواند به کمرتان در خانه تکاني آسيب هاي غيرقابل جبراني وارد کند. توجه داشته باشيد که کارهاي شما استاندارد باشد و بيش از حد توانتان کاري نکنيد.
9. راه ورود هوا را نبنديد
در بسياري از موارد با وجود رعايت موارد ايمني، گاز برخي از مواد شوينده مشکلاتي را براي افراد ايجاد مي‌کند. راه ورود هوا را نبنديد. بهترين راه براي حل اين مشکلات استنشاق هواي آزاد است. همچنين استفاده از ماسک و پيش‌بند در صورت تماس با مايعات و مواد شيميايي و سربند براي پيشگيري از آلودگي مو بسيار مفيد است.
10. مراقب کودکان باشيم
در بسياري از موارد در خانواده‌ها به علت خانه‌تکاني خطرهاي روحي و حتي جسمي براي کودکان ايجاد شده است. ترجيحاً در زماني خانه‌تکاني کنيم که کودکان حضور نداشته باشند. اگر هم به دلايلي مجبور هستيم با آن‌ها به خانه سر و سامان دهيم، مراقب اصول ايمني و رفتار خود باشيم و در ذهن کودکان مراسم رسيدن به سال نو را منفي و زجرآور نکنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها