عصر آذربایجان

گزارش خبر

جام يا جان؟ مسئله اين است

جام يا جان؟ مسئله اين است

1399/03/18

گروه ورزشي:تقريباً همه با کرونا به‌نوعي کنار آمده‌اند جز فوتبال؛ هنوز در فوتبال اين مسئله حل و فصل نشده و هر روز داستاني جديد داريم. پس از کش و قوس‌هاي فراوان بالاخره مسئولان تصميم به از سرگيري ليگ گرفتند و زمان‌هايي براي تست‌هاي پزشکي و البته آزمايش‌هاي مخصوص کرونا در نظر گرفته شد، اما هنوز چند روزي که چه عرض کنيم ساعتي سپري نشده بود که صداي اعتراض‌ها بلند شد و فرياد تظلم‌خواهي، آسمان فوتبال را تيره و تار کرد.

امين صانعي

گروه ورزشي:تقريباً همه با کرونا به‌نوعي کنار آمده‌اند جز فوتبال؛ هنوز در فوتبال اين مسئله حل و فصل نشده و هر روز داستاني جديد داريم. پس از کش و قوس‌هاي فراوان بالاخره مسئولان تصميم به از سرگيري ليگ گرفتند و زمان‌هايي براي تست‌هاي پزشکي و البته آزمايش‌هاي مخصوص کرونا در نظر گرفته شد، اما هنوز چند روزي که چه عرض کنيم ساعتي سپري نشده بود که صداي اعتراض‌ها بلند شد و فرياد تظلم‌خواهي، آسمان فوتبال را تيره و تار کرد.
کمي عجيب بود در فوتبالي که همه به دنبال منافع خود هستند، اتحاد و يکدلي ببينيم. ديگر داشتيم شک مي‌کرديم، مگر مي‌شود همه چيز تا اين حد آرام و منطقي باشد؟ کجاي کار ايراد دارد که خبري از حاشيه‌ها و جنجال نيست.
از مصاحبه گرفته تا انتشار مطالب در فضاي مجازي، از استوري‌هاي اينستاگرامي گرفته تا کامنت گذاشتن زير پست و اين و آن و ... حالا جنجال جديد چند باشگاه و تهديد مسئولان ورزش ايران که اگر چنين کنيد، چنان کنيم.
قبلاً بررسي کرديم که قيمت برگزاري ليگ برتر براي فوتبال ما چقدر است و چه بهايي به همراه دارد. از سخن کارشناسان گفتيم و نوشتيم و نظ‌رها را به گوش مخاطبان رسانديم اما همان زمان خيلي‌ها اعتقاد به ادامه کار داشتند و عجيب است که امروز صداي موافقان ديروز و مخالفان امروز را آن هم با شدت بسيار مي‌شنويم.
در مهم‌ترين اقدام صورت گرفته از سوي مخالفان ادامه ليگ، مديران چند باشگاه ليگ برتري در نامه‌اي از وزارت ورزش و جوانان و شخص وزير، خواسته‌اند با توجه به شرايط فعلي و شيوع بيماري کرونا در بين برخي از فوتباليست‌ها، از ادامه ليگ خودداري کرده و آن را تعطيل کنند.البته اين تمام ماجرا نيست، چراکه همين دوستان تأکيد کرده‌اند در غير اين صورت از حضور در رقابت‌ها، انصراف خواهند داد. يک نکته ديگر هم وجود دارد؛ در همين نامه قيد شده اگر به نظر اين باشگاه‌ها توجه نشود، آنها با نهادهاي بالادستي يعني اي‌اف‌سي و فيفا مکاتبه کرده و گزارش خواهند داد. يعني به عبارتي ساده‌تر، پيشنهاد ما اين است که ليگ تعطيل شود، شد که شد در غير اين صورت اگر پيشنهاد ما عملي نشود، پاي فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا را به ميان مي‌کشيم و ادامه ماجرا ...
ليگ برتر ما فقط نام حرفه‌اي را يدک مي‌کشد. اين مسئله در زمان بروز حوادث و اتفاق‌هاي اين‌چنيني بيشتر نمود پيدا مي‌کند. استفاده از کيت‌هاي مختلف، بهره‌مندي از پروتکل‌هاي متعدد و جداگانه و عدم رعايت بسياري از موارد ديگر، در نهايت منجر به آن شد که کرونا در فوتبال هم ظهور کند.در چنين شرايطي بايد پيش‌بيني‌هايي مي‌شد که به نظر مي‌رسد، اين مسئله آن‌چنان که بايد، تمام و کمال صورت نگرفت. بهترين حالت اين بود که همه اهالي فوتبال با يک کيت و تحت نظر يک منبع علمي مشخص، اين کار را انجام مي‌دادند تا نمونه‌گيري‌ها مشابه و جامعه آماري مشخص باشد.اگر مروري به اخبار کرونا از آغاز تا امروز داشته باشيم، خواهيم ديد که به دفعات اين حريف ناشناخته حرکت خود و مسيري را که آغاز کرده است، تغيير داده و هنوز هم نمي‌توان مطمئن گفت اين ويروس ناشناخته در روزهاي آينده براي ما چه خوابي ديده است؟
در فوتبال حرفه‌اي دنيا شاهد برگزاري و آغاز برخي ليگ‌ها هستيم. در اين ليگ‌ها به کوچک‌ترين موارد دقت و اشاره شده اما آيا در فوتبال ما واقعاً چنين دقت عملي صورت گرفته است؟اگر سري به بوندس‌ليگا بزنيم يا جي‌ليگ را بررسي کنيم خواهيم ديد تفاوت در برنامه‌ريزي و اجرا، از زمين تا آسمان است. در ورزش ما تا دلتان بخواهد مدير داريم، اما کارشناس، متخصص و نيروي فکر کارآمد متأسفانه بسيار کم! البته نه اين که نداشته باشيم، داريم اما به بازي گرفته نمي‌شوند.
به همه اين‌ها خطر مصدوميت و آسيب‌ديدگي و البته کيفيت پايين ليگ بعد از اين وقفه طولاني را هم بايد اضافه کرد. اين مسئله را نبايد فراموش کرد که ورزش جهان و البته ورزش ما از کرونا لطمات بسياري در حوزه اقتصاد خورده و هر چه زودتر اين ورزش به چرخه طبيعي خود باز گردد اين مسئله زودتر تمام مي‌شود، اما مسئله همان‌طور که در ابتدا گفتيم يک چيز مهم است، جان يا جام؟به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،طبق آنچه محسن فرهادي گفته، انجام ماساژ براي فوتباليست‌ها ممنوع است و گرفتن دوش نيز بايد در خانه و فضايي دور از محل تمرين باشد. برنامه مسابقات سه تا چهار هفته پس از تمرينات و بدون تماشاگر خواهد بود و ... حال بايد پرسيد چرا اصرار به کاري داريم که مي‌دانيم در انجام آن بسياري از موارد را ناديده گرفته يا توان اجراي صحيح آن را نداريم. چرا مي‌خواهيم به هر قيمت، ليگ را ادامه دهيم؟ جان انسان‌ها به چه بهايي، ارزش خطر کردن دارد؟ آن هم در شرايطي که ساير تيم‌ها نيز به جمع مخالفان اضافه مي‌شوند و حس خوبي براي حضور بازيکنان در مستطيل سبز وجود ندارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها