عصر آذربایجان

گزارش خبر

ارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است

ارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است

1399/08/22

عصر آذربایجان- مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ارس در زمینه صنعت و سرمایه گذاری از امن‌ترین و موفق‌ترین مناطق آزاد کشور بوده و تراز تجاری مثبت 425 میلیون دلاری در دوازده ماهه سال گذشته گواه آشکار بر این ادعا است.

عصر آذربايجان- مديرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ارس در زمينه صنعت و سرمايه گذاري از امن‌ترين و موفق‌ترين مناطق آزاد کشور بوده و تراز تجاري مثبت 425 ميليون دلاري در دوازده ماهه سال گذشته گواه آشکار بر اين ادعا است.

 محسن نريمان در نشست اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس با صاحبان صنايع منطقه آزاد ارس، با اشاره به فعاليت شرکت هاي مختلف صنعتي، توليدي و کشاورزي در اين منطقه اظهار داشت : اکنون با استقبال خوب سرمايه گذاران ترکيه و جمهوري آذربايجان در ارس مواجه هستيم و فعاليت 513 واحد صنعتي و کشاورزي در ارس در شرايط ناشي از تحريم ها و بيماري کرونا، و تاثير اين فعاليت ها و تلاش مسئولين در شاخص هاي صادرات، توليد، سرمايه گذاري و اشتغال، نمود واقعي تحقق اقتصاد مقاومتي در منطقه آزاد ارس است.

وي رونق توليد و صنعت و حمايت از سرمايه گذاران را از اولويت هاي اصلي ارس عنوان کرد و افزود: در سال گذشته افزون بر يکهزار و 729 گواهي توليد براي شرکت هاي فعال منطقه آزاد ارس صادر شده است و تمام شرکت ها به رغم موانع پيش رو با جديت به فعاليت خود ادامه مي دهند و ضروري است تمامي مسئولان و دولت به منظور تسهيل مشکلات پيش روي واحدهاي توليدي و توسعه چرخه اقتصادي کشور حمايت ويژه اي از بخش توليد و صنعت ارس داشته باشند.  

مديرعامل منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس، عمده ترين مشکلات فعالان اقتصادي را صدور بخش نامه ها و آئين نامه هاي مختلف، عدم تخصيص متناسب تامين مواد اوليه، اجرا نشدن کامل قانوني چگونگي اداره مناطق آزاد برشمرد و گفت: اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با هدف بررسي مشکلات واحدهاي صنعتي و توليدي ارس و پيگيري رفع موانع حمايت از آنان، ضمن حضور در ارس از برخي شرکت هاي مستقر در ارس بازديد کردند.

معصومه پاشايي نماينده  مردم مرند و جلفا  در مجلس شوراي اسلامي هم در  اين نشست اظهار داشت: نمايندگان مجلس در رابطه با لايحه دولت براي اصلاح قوانين ماليات و ثبت سفارش مناطق آزاد، از منطقه آزاد ارس بازديد کردند.

وي با اشاره به اينکه ديدگاه منفي ايجاد شده در اذهان نمايندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد موجب ترديد در تصميم و حمايت از اين مناطق شده است، افزود: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتي و دستور مقام معظم رهبري بايد از توان اين مناطق براي کمک به توليد و اقتصاد ملي استفاده کنيم.

وي از نگاه ها و تفسيرهاي مغرضانه و تبليغات منفي برخي رسانه ها بر عليه مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: مناطق آزاد چوب اجرا نشدن قانون را مي خورند و از سوي ديگر جريان سازي هاي منفي رسانه اي، بسياري از سرمايه گذاران اين مناطق را با مشکل روبرو کرده است.

نماينده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي، بي توجهي و اجرا نشدن قوانين مترقي مناطق آزاد را يکي از اصلي ترين مشکلات مناطق آزاد دانست و اظهار داشت: در دو دهه اخير  30 درصد قانون مناطق آزاد را هم اجرا نکرده ايم؛ درحاليکه قوانين مناطق آزاد براي افزايش توليد و اشتغال و محروميت زدايي است.

پاشايي اصلاح قوانين داراي ضعف را ضروري دانست و افزود: حضور اعضاي کميسيون صنايع مجلس در ارس براي شفافيت توان اين مناطق در توليد است که اميدوارم برکات خوبي در پي داشته باشد.

وي با اشاره به وضعيت سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: از ابتداي تاسيس اين منطقه، اقدامات مناسبي به ويژه در حوزه توليد انجام شده است که در سال‌هاي اخير روند روبه رشد خوبي داشته و موفق به جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در حوزه‌هاي کشاورزي، پتروشيمي، صنايع سنگين، صنايع تبديلي و صنعت پوشاک شده است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها