عصر آذربایجان

گزارش خبر

تشریفات بیش از حد ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است

تشریفات بیش از حد ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است

1400/04/19

عصر آذربایجان- امام جمعه زنجان با ابراز تاسف از بالا رفتن میانگین سنی جوانان گفت: تشریفات بیش از حد ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است.

عصر آذربايجان- امام جمعه زنجان با ابراز تاسف از بالا رفتن ميانگين سني جوانان گفت: تشريفات بيش از حد ازدواج جوانان را به تاخير انداخته است.

 آيت‌الله علي خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن شهادت امام نهم، به معصوميت امام جواد (ع) اشاره و اظهار داشت: اين امام باوفا و متعهد در 25 سالگي به شهادت رسيد؛ دشمنان کوردل نتوانستند در مقابل عظمت اين امام معصوم دوام بيارند و سرانجام تصميم گرفتند اين امام را به شکل ناجوانمردانه به شهادت برسانند.

وي در ادامه با بيان اينکه جوانان بايد از الگوي زندگي ائمه اطهار (ع) درس بگيرند، گفت: متاسفانه امروزه جوانان بعد از خطبه عقد با يکديگر مشکل پيدا مي‌کنند و برخي از نوعروسان بلافاصله مهريه خود را به اجرا مي‌گذارند؛ چند روز بعد سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه (س) است و بايد از الگوهاي زندگي آن دو بزرگوار درس بگيريم و نبايد از فرهنگ‌هاي غلط غربي تبعيت کنيم.

امام جمعه زنجان توصيه‌اي به والدين کرد و افزود: پدران و مادران اجازه ندهيد تشريفات سبب تاخير در امر ازدواج فرزندانتان شود؛ متاسفانه ميانگين سن ازدواج بالا رفته و رغبت جوانان به امر حسنه ازدواج کاهش يافته و يکي از مسائلي که در اين موضوع تاثير گذاشته تشريفات بيش از حد است.

وي تاکيد کرد: از والدين گرامي تقاضا دارم نسبت به ازدواج فرزندانشان حساس باشند و زمينه‌هاي ازدواج آسان را براي آنان فراهم کنند.

خاتمي در ادامه به توطئه سنگين پايگاه هوايي نوژه در 18 تير سال 59 اشاره کرد و گفت: آن توطئه يک توطئه سنگين، حساب شده و دقيق از سوي آمريکاي جنايت‌کار بود که طبق نظر کارشناسان نظير آن در دنيا پيدا نمي‌شود ولي به لطف خدا و امدادهاي غيبي اين توطئه خنثي شد.

وي با بيان اينکه سال 59 سال بسيار سختي براي انقلاب و مردم بود، خاطرنشان کرد: از يک سو دشمنان در حال تدارک توطئه نوژه بودند، از يک سو در حال تقويت گروهک‌هاي تروريستي و از يک سو در حال تحريک صدام براي آغاز جنگ تحميلي بودند که به لطف خدا انقلاب اسلامي ايران در برابر اين توطئه‌هاي دشمنان پيروز شد و امروزه به قدرت نخست منطقه تبديل شده‌ايم.

امام جمعه زنجان تشريح کرد: در 42 سال گذشته لطف خدا شامل حال ملت ايران شده و اين کشور که صاحب اصلي آن آقا امام زمان(عج) است با اقتدار به راه خود ادامه مي‌دهد.

وي تصريح کرد: خون‌هاي شهدا، دردهاي جانبازان، گريه‌هاي والدين شهدا و رهبري امامين انقلاب اجازه نداده‌اند که دشمن به اين کشور مسلط شود.

خاتمي در ادامه به وضعيت کرونايي کشور و استان زنجان گريزي زد و افزود: ورود پيک پنجم جدي است و اگر نسبت به رعايت مسائل بهداشتي حساس نباشيم بازهم دچار روزهاي سخت کرونايي خواهيم بود. از مردم و شهروندان خوب زنجاني درخواست دارم نسبت به رعايت مسائل بهداشتي حساس باشند.

وي در پايان اشاره‌‌ مختصري به وضعيت سخت آب و برق در کشور کرد و گفت: در شرايط فعلي نبايد دنبال مقصر کمبود آب و برق در کشور باشيم. شرايط بسيار سخت است و آن هم به خاطر کاهش 50 درصدي بارندگي‌ها است و از مردم مومن و انقلابي زنجان درخواست دارم کمي در مصرف آب و برق صرفه‌جويي کنند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها