عصر آذربایجان

گزارش خبر

صف‌هاي طويل و طاقت‌فرساي کپسول گاز در آذربايجان غربي

صف‌هاي طويل و طاقت‌فرساي کپسول گاز در آذربايجان غربي

1400/09/28

گروه گزارش: گاز مايع يکي از منابع اصلي سوخت روستاها در فصل سرما به شمار مي‌رود که نبود نظارت زمينه‌ساز بروز برخي مشکلات براي هموطنان شده که با ورود دستگاه‌هاي متولي مي‌توان تا حدودي اين مشکل را برطرف ساخت.

گروه گزارش: گاز مايع يکي از منابع اصلي سوخت روستاها در فصل سرما به شمار مي‌رود که نبود نظارت زمينه‌ساز بروز برخي مشکلات براي هموطنان شده که با ورود دستگاه‌هاي متولي مي‌توان تا حدودي اين مشکل را برطرف ساخت. 

طرح توزيع الکترونيک گاز مايع از سال گذشته به منظور ساماندهي در توزيع کپسول‌هاي خانگي در آذربايجان‌غربي آغاز شد.اين طرح به دنبال شناسايي مصرف‌کنندگان واقعي بود اما متاسفانه از همان ابتدا داراي مشکلاتي از قبيل کمبود گاز، تاخير در تحويل سيلندرها و همچنين تفاوت قيمت با مبلغ واقعي سيلندرهاي گاز بود.
با آغاز فصل سرما شاهد صف‌هاي پر‌ترافيک دريافت سيلندر گاز در مناطق مختلف آذربايجان‌غربي هستيم، صف‌هاي طاقت‌فرسايي که براي دريافت سهميه 4 کپسول در ماه آن هم براي هر خانوار در نظر گرفته شده و تنها مي‌تواند کفاف 2 هفته براي هر خانوار را داشته باشد، اين معضل صداي مردم روستاها به خصوص اهالي بخش سيلوانا در اروميه را درآورده است.
براي دريافت يک عدد کپسول گاز بايد هزينه حمل و نقل آن را نيز پرداخت کنيم‌
«عثمان» يکي از ساکنان بخش سيلواناي اروميه، در اين خصوص بيان کرد: اوايل فصل پاييز توزيع نامناسب گاز مايع در منطقه سيوانا باعث ايجاد صف‌هاي طولاني در بحبوبه شيوع ويروس کرونا در محل‌هاي توزيع گاز شده بود که اين موضوع گلايه روستاييان را در پي داشت اما اکنون تا حدودي اين مشکل برطرف شده است.
وي گفت: اکنون مشکل اصلي که با آن مواجه هستيم، خراب بودن پوزهاي سيار به دليل قطع بودن سامانه و يا نبود اينترنت است.عثمان ابراز داشت: مشکل ديگري که با آن مواجه هستيم دريافت هزينه اضافي از سوي توزيع کنندگان گاز مايع است که در ازاي هر کپسول علاوه بر مبلغ تعيين شده، 5 هزار تومان نيز به عنوان حق الزحمه انتقال از اروميه به بخش سيلوانا از مردم گرفته مي‌شود!
وي گفت: نظارت بر نحوه توزيع گاز مايع ضعيف است به طوري‌که هر زمان در صف دريافت آن هستيم، شاهد حضور افرادي مي‌شويم که براي تامين سوخت خودروهاي خود در صف قرار گرفته‌اند.
هزينه حمل و نقل کپسول گاز مايع از مردم دريافت مي‌شود
محمدي يکي از عاملان توزيع گاز مايع در استان در خصوص دريافت حق‌الزحمه انتقال از اروميه به روستاها، گفت: به دليل عدم پرداخت کرايه از سوي شرکت نفت، رانندگان مجبورند کرايه حمل و نقل را از مردم بگيرند و اين موضوع تنها مختص استان ما نبوده و در سراسر کشور توزيع‌کنندگان حق‌الزحمه انتقال کپسول گاز مايع از شهر به روستاها را دريافت مي‌کنند.
وي در خصوص خراب بودن پوزهاي سيار، خاطرنشان کرد: خرابي دستگاه‌هاي پوز در استان به صورت سراسري بود که طي دو روز اخير اين مشکل کاملا برطرف شده و کپسول به راحتي در اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌گيرد.
عاملان توزيع‌ کننده کپسول گاز مايع حق دريافت هيچ‌گونه مبلغ اضافي از مردم را ندارند
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه اروميه، در اين زمينه با بيان اينکه مشکلي در تامين گاز مايع در استان وجود ندارد، اظهار داشت: ميزان تامين گاز مايع در حال حاضر در اروميه بيش از نياز مصرف کنندگان است و مشکلي نيز در اين رابطه وجود ندارد.
احمد مجرد تصريح کرد: طرح توزيع الکترونيکي گاز مايع به منظور ساماندهي توزيع اين فرآورده، شفاف‌سازي مصرف کنندگان مجاز آن و تخصيص سهميه همراه با ساير استان‌ها در آذربايجان‌غربي کليد خورده است.
وي بيان کرد: 4 عدد کپسول 11 کيلويي به صورت ماهانه و مستمر در کارت بانکي سرپرستان خانوار که نفت سفيد مصرف مي‌کنند شارژ مي‌شود که قيمت مصوب آن 16 هزار و 700 تومان است و فروش سيلندر گاز مايع بالاتر از اين قيمت خلاف محسوب مي‌شود.
مجرد در خصوص دريافت حق‌الزحمه انتقال گاز مايع از اروميه به روستاها توسط عاملان توزيع‌کننده، گفت: عاملان توزيع‌ کننده کپسول گاز مايع حق دريافت هيچ‌گونه مبلغ اضافي از مردم را نداشته و هموطنان در صورت مشاهده گرانفروشي با شماره 124 بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تماس حاصل کنند.
وي خاطرنشان کرد: وظيفه تامين گاز بر عهده شرکت نفت بوده و نظارت بر قيمت‌ها، نحوه توزيع، کميت و کيفيت بر عهده سازمان صمت است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،موضوع نظارت يکي از مهم‌ترين ارکان چرخه توليد و توزيع محصولات به شمار مي‌رود که فقدان آن مشکلاتي را براي مصرف‌کنندگان در پي دارد، اين موضوع در توزيع گاز مايع نيز حائز اهميت است و به نظر مي‌رسد نبود اين نظارت زمينه‌ساز بروز آشفتگي‌ها شده و ورود دستگاه‌هاي متولي مي‌تواند تا حدودي اين معضل را برطرف سازد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها