عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسئولان استان اردبیل کار جهادی را مبنای کار خود قرار دهند

مسئولان استان اردبیل کار جهادی را مبنای کار خود قرار دهند

1401/01/15

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان استانی را به کار جهادی سفارش می‌کنیم و سفارش ما این است که کار کردن به صورت وظیفی کفاف نمی‌دهد.

 آيت الله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در ديدار جمعي از مسئولان استاني به مناسبت سال جديد ضمن گرامي داشت ورود به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند را شاکريم که ما را به ضيافت خود پذيرفت و مهمان خود قرار داد نه تنها به ضيافت الهي دعوت شده ايم بلکه اهل کرامت هم قرار گرفته ايم ذره کجا و ذات لا يتناهي کجا؟ عقل انسان از اين همه اهتمام و تکريم خداوند متعال به انسان حيران است.

آيت الله عاملي ادامه داد: اميدوارم ماه پر برکتي داشته باشيم و توشه خوبي براي به روز رساني خود در اين ضيافت فراهم کنيم خداوند مي فرماييد هيچ کسي را از دنيا خارج نمي کنم مگر اينکه مي خواهم به او رحم کنم ماه رمضان يک فرصت بسيار سهل الهي  براي جمع آوري توشه است يک آيه برابر ختم يک قرآن است. اهل برزخ  مي دانند اين سفره باز شده است و چقدر با حسرت نگاه مي کنند ما به شرطي  در ماه رمضان مقبول هستيم که در انتهاي آن کف نفس و واهمه قدسي يعني تقوي پيدا کنيم و در يک کلمه به  مدال " رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ " برسيم توجه کنيم که بسياري ازعرفاء  و کساني که به جايي رسيده اند از همين ماه رمضان به مقامات رسيده اند.

آيت‌الله عاملي با اشاره به اينکه ماه رمضان ماه اکرام است گفت: رمضان مانند يک دريا است که نعمت هاي مختلفي در آن وجود دارد يک نعمت ظهور کلمه "رب" است رمضان مدرسه تربيتي  الهي است يک مدير دراين ماه گرسنه مي ماند تا  شب هنگام موقع خوابيدن حال گرسنگان را درک کند تا در نتيجه در کار خودش بي مسئوليت نباشد . ماه رمضان براي ساختن انسان هاي بزرگ با عواطف بزرگ و احساس هاي انساني است .

امام جمعه اردبيل گفت: علامه طباطبايي مي فرمايد برکت ماه رمضان به يک باره نازل نمي شود بلکه اين برکات در طول سال و تدريجاً نازل مي شود. اگر بعد از ماه رمضان صيانت داشتيد رمضان را درک کرده ايد به طوري که بعد از ماه رمضان بترسيد به ارباب رجوع بگوييد که برو فردا بيا يا خداي نکرده تمناي ديگري داشته باشيد يا به او  تندي کنيد اين شيشه دل که متصل مي‌شکني آهسته که دل نه آب و گل مي‌شکني / هشدار که قلب مومنان عرش خداست بيدار خدا باش که دل مي‌شکني . اگر  بعد از ماه رمضان در شما واهمه قدسي ايجاد شد رمضانتان رمضان است اگر واهمه قدسي پيدا نشد عامله ناصبه هستيد يعني عمل کرده ايد اما جز رنج و زحمت چيزي به دست نياورده ايد. آن يکي پرسيداز اشتر  که هي / از کجا مي‌آيي اي اقبال پي/گفت از حمام گرم کوي تو/ گفت خود پيداست در زانوهاي تو

وي مسئولان استاني را به کار جهادي سفارش کرد و گفت: سفارشم به عزيزان اين است که ما در برهه خاص کشور قرار گرفته ايم و کار کردن به صورت وظيفي کفاف نمي دهد بخش بزرگ کار ما بايد تبرعي باشد.

 عاملي ادامه داد: از گزارش آقاي استاندار تشکر مي کنم اين گزارش نشان داد که ايشان و تيم وي همه جانبه و جامع الاطراف به برنامه ريزي و کار کردن وارد شده اند طبيعي است که براي آن برنامه ها مديران مخصوصي لازم است و کار صرفاً وظيفي جواب نمي دهد ما مسولين براي گذر از اين برهه مسئوليت سنگيني بر دوش داريم .

وي گفت: زماني که جنگ جهاني تمام شد از ترکيه  جمعيت قابل توجهي به آلمان که مردان خود را ازدست داده بود رفتند دولت ترکيه گفت برويد علم و صنعت ياد بگيريد و دوباره اين دانش ها را بازگردانيد الان در کشور ما نخبه هاي علمي بعد از مهاجرت چقدر در فکر اين هستند که بعد از مهاجرت غيرت ملي داشته باشند و براي کشور خودشان تلاش کنند ؟ براي درست کردن اين احساس بايد به کجا مراجعه کنيم ؟ آموزش و پرورش و باز هم آموزش و پرورش.

آيت‌الله عاملي با بيان اينکه مديران بايستي براي کارمندان انگيزه ايجاد کنند گفت: کارمندان نبايد انگيزه خود را از دست بدهند از طرفي سلوک عقلاني با ارباب رجوع خيلي مهم است شان ملت ما خيلي بالاست هر چقدر به اين ملت خدمت کنيم باز هم کم است فشار تحريم بر روي چه کساني است ؟ دولت مردان تمکن دارند همه چيز براي قشر بالايي تامين است  اما اين  ملت ماست که در برابر تحريمي که به تعبير اوباما  در دنيا نظير ندارد استقامت مي کند .

وي با تاکيد بر اينکه بر مديران لازم است با ارتباط با مراکز دانش بنيان مخصوصاً دانشگاه از آخرين يافته هاي علمي در موضوعات مربوط به خود استفاده و به سمت تبديل علم به ثروت حرکت کنند افزود: برخي از کشورها با ايده تبديل علم به ثروت به منابع مالي بسيار بالايي دست پيدا کرده اند مقام معظم رهبري کاملاً واقف هستند که دنيا به کدام سمت مي رود بر اين اساس به مراکز دانش بنيان تاکيد دارند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان با تاکيد بر لزوم وحدت در استان خاطر نشان کرد: عزيزان از اظهار نظرها و رفتارهاي تنش زا پرهيز نمايند در ادارات  دقت کافي داشته باشند که حرمت و کرامت مردم را حفظ کنند.

وي سپس به مسئله مهم جهاد تبيين اشاره کرده و با تاکيد بر مظلوميت جمهوري اسلامي اظهارداشت: درعرصه هاي مختلف جمهوري اسلامي کشور را در مستواي بسيار بلندي قرار داده است که اصلا قابل مقايسه با گذشته کشور نيست ترديدي نداريم ‌که ما اقشاري داريم که از جهت مالي نيازمند هستند و در عسرت به سر مي برند اما جمهوري اسلامي در توليد ثروت کارهاي بزرگي کرده و زندگي ميزان قابل توجهي از اقشار مردم ارتقاء يافته است در عين اينکه عزت و رفاه همه اقشار بايد تامين شود .

 عاملي با اشاره به توانمندي هايي که جمهوري اسلامي به ارمغان آورده است گفت: دستيابي به تکنولوژي هاي استراتژيک، تجارت خارجي، صنايع تبديلي، شهرک هاي صنعتي ، دانشگاه ها،  نخبه هاي علمي در رشته هاي مختلف،  رشد و بالندگي در حوزه عمران ، طبابت تامين محيرالعقول زيرساخت‌هاي نظامي و امنيتي و... همگي از دستاوردهاي جمهوري اسلامي مي باشد در رژيم سابق از ضروري ترين نياز ها در طبابت عاجز بوديم اردبيل ما مثل استان هاي ديگر با پزشکان هندي بنگلادشي اداره مي شد! الان بعضي از افراد هستند که بعد از تشخيص بيماري در اروپا ترجيح مي دهند عمليات آنها به جاي اروپا در ايران انجام شود

وي در پايان گفت: از تمام ادارات مي خواهم که عملکرد هاي خود را به ملت عزيز گزارش دهند تا ملت بزرگ ما به آينده اميدوار  شوند ما بايد اميد به آينده را با تلاش مضاعف خود هميشه زنده نگه دارند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها