عصر آذربایجان

گزارش خبر

تجمع کارگری در اردبیل به صفر رسید

تجمع کارگری در اردبیل به صفر رسید

1402/10/05

عصر آذربایجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در 2سال اخیر هیچگونه تجمع کارگری در سطح استان برگزار نشده و از این لحاظ در کشور جایگاه بی‌نظیری را داریم.

 رضا قاسميان صبح سه‌شنبه در نشست با مطالبه‌گران و جامعه اسلامي اصناف و بازاريان در اردبيل، اظهار داشت: با تعاملي که با کارفرمايان در پرداخت به موقع حقوق کارگري داشته‌ايم، آنها سر ماه حقوق کارگران را پرداخت کردند و نارضايتي‌ها در اين بخش به حداقل رسيده است؛ حتي در شب عيد اجازه نداديم تا يک کارگر بدون حقوق و مزايا به خانه برود و امسال نيز قصد داريم همين روند را ادامه دهيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل به چهار مأموريت معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري اردبيل اشاره کرد و گفت: ما در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي، اجتماعي و پدافند غيرعامل با تلاش مديران سعي مي‌کنيم تا بهترين خدمات را ارائه کنيم.

قاسميان گفت: در حوزه امنيتي علاوه بر تأمين امنيت پايدار استان، خودحفاظتي را از سيستم‌هاي ادارات به ويژه افزايش نصب دوربين‌هاي نظارتي آغاز کرديم و در کنار آن بانک‌ها و ساير ادارات به تجهيزات حفاظتي مناسب آراسته شدند.

وي جمع آوري اراذل و اوباش در مناطق مختلف شهر و کاهش آسيب‌ها و خسارت‌ها به استان را در ناامني‌هاي سال گذشته يادآور شد و افزود: ما در بازار اردبيل نيز آرامش مناسبي را شاهد بوديم و کمترين رفتار ناشايست و ضد امنيتي در اين مناطق رخ داده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل به رتبه اول استان در بحث خشونت و نزاع و افزايش آسيب‌هاي ناشي از طلاق، اعتياد و سرقت اشاره کرد و ادامه داد: در کاهش اين آسيب‌ها تلاش کرديم تا 360 درصد رويداد مثبت فرهنگي، ورزشي و هنري را در استان اردبيل افزايش دهيم.

قاسميان در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال نزاع در اين استان 40 درصد کاهش يافته و سعي بر اين است تا فضاي مناسب و سالمي را از اين استان از طريق رسانه‌ها به گوش مردم برسانيم.

وي اضافه کرد: از 2 هزار و 950 پلاک ثبتي مرزي که داراي اختلاف بوده، به غير از 11 مورد مابقي حل و فصل شده و شرايط با ثباتي را در مناطق مرزي استان با ساير مناطق شاهد هستيم.

معاون استاندار اردبيل تلاش براي جمع‌آوري معتادان متجاهر و افزايش سرانه درآمدي مردم را به همراه کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و تقويت شور و نشاط يادآور شد و بيان کرد: کنسرت‌ها و جشنواره‌ها بدون حاشيه در اين استان برگزار شده است.

قاسميان به فعاليت 496 نفر در قالب هيأت‌هاي اجرايي انتخابات اشاره کرد و گفت: هيچ‌گونه واکنش منفي به هيأت اجرايي را در فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها شاهد نبوديم و هفته آينده همايش بزرگ هيأت‌هاي اجرايي و نظارت استان برگزار خواهد شد.

وي تصريح کرد: هيچ يک از فرمانداران و بخشداران حق سوگيري و يا انجام تخلف انتخاباتي را ندارند که در صورت بروز تخلف با شدت و قوت با متخلفان برخورد خواهد شد.

رييس ستاد انتخابات استان اردبيل از راه‌اندازي صندوق‌هاي الکترونيکي در ايام انتخابات در برخي از مناطق استان خبر داد و افزود: اين امر نه تنها امنيت برگزاري انتخابات را ارتقا مي‌دهد بلکه به کاهش خطاهاي احتمالي نيز کمک خواهد کرد.

قاسميان از تدوين اطلس کامل صندوق انتخابات در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: جلوي خريد و فروش آرا گرفته شده و هيأت تبليغات انتخاباتي نيز در اين استان فعاليت خود را آغاز کرده است.

وي اضافه کرد: تمام سالن‌ها و مکان‌هاي ورزشي و امکانات دستگاه‌هاي اجرايي در اختيار تبليغات کانديداها قرار خواهد گرفت و از در کنار آن از طريق صدا و سيما پنج شبکه شهرستاني در قالب سيگنال‌هاي مشخص در پنج حوزه انتخابيه فرصت تبليغات عادلانه و بدون هزينه را براي کانديداها فراهم مي‌آورند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل بيان کرد: به دور از اختلاف نظرها حفظ سلامت، امنيت و آرامش انتخابات براي ما بسيار مهم است و تلاش ما بر اين است تا با افزايش رضايتمندي در بين مردم دغدغه‌ها و آسيب‌ها را کاهش دهيم.

قاسميان در ادامه سخنان خود يادآور شد: همه مديران در اين استان تلاش مي‌کنند تا نارضايتي مردم را در کوتاهترين زمان به رضايت مردم تبديل کرده و پاسخگوي مطالبات باشند.

در اين نشست رييس جامعه اسلامي اصناف و بازاريان به فعاليت اين مجموعه از سال 88 اشاره کرد و گفت: دفتر جامعه اسلامي اصناف و بازاريان استان اردبيل از دفاتر فعال کشور است که فعاليت خود را منوط به موسم انتخابات نکرده است.

سعيد ايراني جم تصريح کرد: ما در طول سال جلسات خود را در قالب کميته‌هاي 12گانه اجتماعي، فرهنگيان، اساتيد، اقتصاد، بهداشت و سلامت، حقوقي، اطلاع‌رساني، سياسي، عمراني و مديريت شهري، کشاورزي و ورزشي انجام مي‌دهيم و در ايام انتخابات نيز با بررسي دقيق توانمندي کانديداها نسبت به معرفي سه کانديداي منتخب بازار اقدام مي‌کنيم.

وي افزود: هدف ما ايجاد شور و نشاط انتخاباتي است تا مردم در صحنه انتخابات بار ديگر حضور حداکثري خود را اثبات کنند و ما نيز به هيچ وجه بي‌تفاوت در اين عرصه عقب ننشسته‌ايم.

به گزارش تسنيم، در اين جلسه رؤساي کميته‌هاي جامعه اصناف و بازاريان به اهميت برگزاري انتخابات مجلس اشاره کرده و ضرورت هوشياري مسئولان را در جلوگيري از پول‌پاشي برخي کانديداها، مراقبت از اصل سلامت انتخابات، ايجاد فضاي رقابتي و مشارکت دادن آحاد مردم را در انتخاب اصلح مورد تاکيد و توجه قرار دادند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها