عصر آذربایجان

گزارش خبر

نمایندگان مجلس به اصول حفظ روحیه انقلابی توجه کنند

نمایندگان مجلس به اصول حفظ روحیه انقلابی توجه کنند

1401/03/06

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نمایندگان مجلس باید به مبانی ذکرشده توسط رهبر انقلاب در خصوص انقلابی ماندن توجه کرده و این روحیه انقلابی را حفظ کنند.

عصر آذربايجان- نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌غربي و امام جمعه اروميه گفت: نمايندگان مجلس بايد به مباني ذکرشده توسط رهبر انقلاب در خصوص انقلابي ماندن توجه کرده و اين روحيه انقلابي را حفظ کنند.

 حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اروميه، ضمن تقدير از هيات دولت بدليل سفر استاني به آذربايجان‌غربي، اظهار داشت: منابع تخصيص يافته به زيرساخت‌هاي استان در اين سفر اميدوارکننده است و بايد همچنان اين روند ادامه يابد. عملياتي شدن طرح‌ها و تخصيص اعتبارات ويژه لازمه رونق اقتصادي و توسعه استان است.

وي افزود: اين سفر متمايز از سفرهاي ساير دولت‌ها بود. نبود تشريفات و ريخت و پاش در جلساتي که تنها پذيرايي آن آب بود، نبود تبليغات محيطي اضافه و مواردي نظير اين موجب نبارک شدن سفر بود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌غربي و امام جمعه اروميه، عنوان کرد: هرچند با يک سفر تمام مشکلات قابل حل نيست ولي توسعه مناسب و زيرساختي قابل دستيابي است که تمام اين موارد نيازمند ورود جدي مسئولان استاني است.

وي، با اشاره به اهميت اين سفرها، گفت: سفرهاي استاني هيئت دولت موضوعي کم نظير است که با اولويت عمل به وعده‌ها و تصويب موارد مورد نياز و اساسي استان است. ورود حاکم در ميان مردم موجب رفع مشکلات واقعي است و اگر حاکم دور از مردم باشد موجب گزارش‌هاي وارونه و دور شدن از اصل موضوعات خواهد شد. در سيره امام علي(ع) هم ارتباط بدون واسطه با مردم مورد تاکيد قرار داشت که همين امر باعث شفافيت مردم و صحبت گفتن بدون لکنت با حاکمان بود. نوع برخورد اقشار مختلف با رهبر انقلاب هم ادامه همين مسير است و امروز شاهديم که دولت و رئيس جمهور هم در همين مسير حرکت مي‌کند.

حجت‌الاسلام قريشي، مردمي بودن رئيس جمهور را جزونمودهاي بارز در جريان سفر استاني دانست و بيان داشت: آنچه در جريان همراهي بنده در اين سفر حائز اهميت بود، نگاه ويژه آيت‌الله رئيسي به مردم بود. عصبانيت رئيس جمهور از راننده به‌خاطر خروج از ميان مردم و اجازه ندادن به او براي شنيدن سخنان مردم و همچنين اجازه ندادن به پرواز بالگرد به منظورشنيدن حرف مردم جزو مواردي بود که قابل تقدير است.

وي ادامه داد: جلسات فشرده و بدون وقفه و تلاش براي حل و رفع مشکلات مردم در جريان جلسات قابل توجه و تقدير بود. خود رئيس جمهور اعتقاد داشت که استراحت بايد در اين دنيا نباشد و انجام وظيفه در اولويت است. خدمت دولت به مردم مايه مباهات است و بايدقدردان اين مورد باشيم.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌غربي و امام جمعه اروميه، در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب در جمع نمايندگان مجلس، خاطرنشان کرد: ايشان توان مجلس و ساير قوا را در هماهنگي و همراهي دانستند و تاکيد داشتند که شناسايي آسيب‌هاو جلوگيري از اشتباهات گذشته مدنظر ايشان بود. همچنين رهبر انقلاب، انقلابي ماندن را مهم‌تر از انقلابي بودن دانستند که نمايندگان بايد به آن توجه جدي داشته باشند.

وي در ادامه افزود: اجتناب از تبعيض و فساد، پرهيز از گروکشي و مردمي بودن بايد مدنظر و در اولويت نمايندگان باشد.

حجت‌الاسلام قريشي، گفت: پرهيز از دخالت از انتصابات موضوع مهمي است که همواره مورد تاکيد رهبر انقلاب بوده و نمايندگان بايد به آن تمسک جويند.

وي اضافه کرد: بايد همه مطيع رهبري باشيم و براساس دستورات ايشان حرکت کنيم. رهبر انقلاب، انقلابي بودن مجلس را تاييد کردند و تاکيد داشتند که نمايندگان بايد اين اصل را حفظ کنند. اين مورد در کنار ذکر برخي نقاط ضعف و قوت مجلس امر مهمي است که بايد مدنظر نمايندگان باشد.

امام جمعه اروميه، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: در فرمايشي از اين امام داريم که ريختن آبروي مردم و سخن گفتن در مورد افراد با تندي، موجب طرد از محضر خداوند و کر، کور و لال شدن فرد در قيامت مي‌شود.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها