عصر آذربایجان

گزارش خبر

مطالبه‌گری آگاهانه وتبیین مجاهدانه انتظار دولت از امامان جمعه است

استاندار آذربایجان شرقی:

1401/05/12

عصر آذربایجان-استاندار آذربایجان شرقی از حمایت‌های مشفقانه امامان جمعه از مجموعه مدیران اجرایی استان قدردانی کرد و گفت: مطالبه‌گری آگاهانه وتبیین مجاهدانه انتظار دولت از امامان جمعه است.

عصر آذربايجان-استاندار آذربايجان شرقي از حمايت‌هاي مشفقانه امامان جمعه از مجموعه مديران اجرايي استان قدرداني کرد و گفت: مطالبه‌گري آگاهانه وتبيين مجاهدانه انتظار دولت از امامان جمعه است.

عابدين خرّم در جلسه مشترک فرمانداران و امامان جمعه آذربايجان شرقي از امامان جمعه استان خواست تا نقش هدايتي، حمايتي و نظارتي خود را براي کمک به روند کارآمدي دولت، حفظ و تقويت کنند و مطالبه‌گري آگاهانه از دولت را در کنار تبيين مجاهدانه دستاوردهاي نظام مورد توجه قرار دهند.

وي با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب بر جايگاه نمازهاي جمعه به‌عنوان قرارگاه‌هاي فرهنگي هر شهر، گفت: همه دست‌اندرکاران و مسئولان نظام بايد در اين قرارگاه سهم و نقش خود را ايفا کنند که اگر اين امر تحقق يابد، بسياري از مسائل و مشکلات جامعه قابل حل است.

خرّم با بيان اينکه امامان جمعه محل رجوع و امين مردم هستند، افزود: مسائلي که امامان جمعه مطرح مي‌کنند خواسته‌ها و انتظارات واقعي مردم است و فرمانداران بايد ضمن پيگيري جدي اين مسائل، ساير مديران شهرستان را هم به سمت حل آنها هدايت کنند.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به برپايي ميزهاي خدمت در محل نمازهاي جمعه استان، گفت: اين برنامه ابتکاري، يک وسيله ارتباطي خوب بين مردم و مسئولان است که بايد از سوي فرمانداران و مسئولان اجرايي استان جدي گرفته شود.

وي تأکيد کرد: امامان جمعه، محور وحدت و انسجام در جامعه هستند و اين محوريت بايد حفظ شود.

خرّم با تأکيد بر همدلي و همراهي فرمانداران و امامان جمعه استان، گفت: از انتقادهاي دلسوزانه و راهگشاي امامان جمعه استقبال مي‌کنيم و اميدواريم با تعامل و همراهي ايشان بتوانيم گره‌هايي از مشکلات مردم را باز کنيم و شاهد اتفاقات مبارکي در استان باشيم.

استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود گزارشي از اقدامات دولت سيزدهم و آخرين وضعيت پروژه‌هاي اقتصادي و عمراني استان ارائه کرد و گفت: در بحث مردمي‌سازي يارانه‌ها، ائمه جمعه با تبيين اهداف دولت و تنوير افکار عمومي، کمک بزرگي به پيشبرد اهداف کردند و امروز در سايه اقداماتي که انجام شده، هيچ‌گونه کمبودي از نظر کالاهاي اساسي در استان نداريم.

خرّم با بيان اينکه دولت سيزدهم، دولت تحول است و اين تحول بايد در خدمت به مردم، خود را نشان دهد، افزود: امروز با وجود همه مشکلات اقتصادي و کمبود منابع، همه فعاليت‌هاي عمراني استان به مفهوم واقعي فعال است و با تحقق مصوبات سفر استاني رئيس جمهور، اتفاقات خوبي در توسعه و پيشرفت استان خواهد افتاد.

وي ادامه داد: امسال برخلاف سال قبل، قطعي برق و آب در بخش خانگي تقريباً صفر بود و در بخش صنعت هم به حداقل رسيد و تعداد شهرهايي که دچار تنش آبي بودند، از 15شهر به 7شهر کاهش يافت که قطعي آب در آنها نيز به کمترين ساعت ممکن در روز محدود شده است.

خرّم با اشاره به برنامه‌هاي استان در بخش معدن ازجمله ارتقاي ارزش افزوده اين بخش، گفت: تحقق اهداف اين بخش نيازمند مديريت معارض‌هاي محلي است که ائمه جمعه در اين خصوص نقش مهمي دارند.

وي از فعال شدن 39معدن راکد، صدور 48پروانه اکتشاف و 98مجوز برداشت معادن در استان طي يک سال اخير خبر داد و گفت: بخش معدن، در توسعه و پيشرفت استان و معيشت مردم نقش اساسي خواهد داشت و آورده اين معادن براي استان را در سال‌هاي آتي شاهد خواهيم بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها