عصر آذربایجان

گزارش خبر

در مذاکرات ‌از نقطه قدرت کوتاه نمی‌آییم

‌معاون رئیس جمهور:

1401/06/04

عصر آذربايجان- معاون رئیس ‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مذاکرات هسته ای و توافق نهایی آمریکا با پیشنهاد اعلام شده از سوی ایران گفت: ایران هیچ وقت زیر بار ذلت نمی‌رود و در این رابطه منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ما اصل و اساس است.

عصر آذربايجان- معاون رئيس ‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره مذاکرات هسته اي و توافق نهايي آمريکا با پيشنهاد اعلام شده از سوي ايران گفت: ايران هيچ وقت زير بار ذلت نمي‌رود و در اين رابطه منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي ما اصل و اساس است.

 سيداميرحسين قاضي‌زاده هاشمي  پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل اظهار داشت: بازسازي اعتماد عمومي مردم به دولت و نظام يکي از اقدامات مهمي که دولت سيزدهم در کشور انجام داده و تامين رفاه و معيشت مردم در کشور اولويت مهم دولت است.

وي اظهار کرد: با اين همه هجمه به دولت و تخريب اقدامات و عملکردها، مردم همچنان به دولت اعتماد داشته و به هجمه ها و شيطنت هاي ديگران توجهي ندارند دولت هم تمام توان خود را براي رشد اقتصادي و کاهش تورم در کشور گذاشته تا مردم در رفاه و آسايش زندگي کنند.

رئيس بنياد شهيد افزود: دولت منويات مقام معظم رهبري را با کمک به مردم، رسيدگي به مشکلات و معضلات مردم و اجراي سياست‌هاي دقيق و درست اقتصادي و سياسي دنبال مي کند و با وجود بودجه اندک کارهاي بزرگي را در کشور انجام داده است.

معاون رئيس ‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: کارهاي بزرگي در در حوزه کنترل و نظام بخشي به بودجه، کنترل هزينه ها، نقدينگي  و پرداخت بدهي دولت گذشته انجام شده که قابل تحسين است. علاوه بر اين  در حوزههاي مختلف مانند ارتباطات، دانش بينان،نفت، صنعت و معدن و اقتصاد و ماهواره پيشرفت‌هاي خوبي بدست آمده که کشورهاي ديگر برآن غبطه خورده و تمايل بيشتري براي توسعه ارتباطات با ايران را دارند.

وي درباره مذاکرات هسته اي و توافق نهايي آمريکا با پيشنهاد اعلام شده از سوي ايران افزود: ايران هيچ وقت زير بار ذلت نمي‌رود و در اين رابطه منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي ما اصل و اساس است.

معاون رئيس ‌جمهور و رئيس بنياد شهيد با اشاره به رشادت هاي جانبازان در هشت سال جنگ تحميلي افزود: ايثارگران و جانبازان از نخستين روزهاي جنگ تحميلي داوطلبانه و در روزهاي سخت، در دفاع از کيان و عزت انقلاب و ميهن جانفشاني کردند و ما و همکارانمان همه توان و کوشش خود را براي خدمت و کسب رضايت خانواده‌هاي معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان صرف خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه هيچ مقامي بالاتر از مقام خدمت به خانواده شهدا و ايثارگران نيست، افزود: هيچ مقامي بالاتر از خدمت به شهدا و خانواده ايثارگران و حفظ و صيانت از تفکر و فرهنگ شهادت و ايثارگري وجود ندارد و امروز همه ما وظيفه داريم تا به دولت مردمي کمک کنيم و هرکسي به هر طريقي بايد در اين مسير گام بردارد.

قاضي‌زاده هاشمي خدمات صادقانه و اثربخش دولت سيزدهم را در يک سال گذشته در ابعاد مختلف تشريح کرد و گفت: مهمترين مطالبات مردم در سفرهاي استاني رئيس جمهور به گوش مسئولان رسيده و قطعاً گزارش‌دهي ما در گراميداشت هفته دولت به مردم از عملکرد يک ساله اميدواري زياد را در جامعه به وجود آورده است.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح کرد: دولت در آغاز فعاليت خود در سال گذشته با چندين مشکل جدي روبه‌رو بود که يکي از اين مشکلات تورم افسارگسيخته 60 درصدي بود که در تاريخ 70 ساله کشور بي‌سابقه بوده که دولت سيزدهم سعي کرد با جراحي اقتصادي به کنترل تورم و کاهش فزاينده آن کمک کند.

قاضي‌زاده هاشمي به توقف توليد مسکن در هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: سالانه کمتر از 300 هزار مسکن در هشت سال گذشته احداث شده بود که در اين زمينه دولت نهضت ملي مسکن را آغاز کرد تا تأمين سرپناه مناسبي را براي گروه‌هاي مختلف جامعه شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: در عرصه سياست‌هاي خارجي و هسته‌اي بلاتکليفي بر کشور سايه انداخته بود که در دولت سيزدهم سعي شد هر چه سريع‌تر اين موانع و مشکلات برطرف شده و به رغم همه کارشکني‌هاي داخلي و خارجي و بروز حوادث متعدد دولت سعي کرد تا به وضعيت اقتصادي، سياسي، فرهنگي و بر ساير حوزه‌ها سر و سامان بدهد.

قاضي‌زاده هاشمي اضافه کرد: با تشکيل کميته‌هاي تخصصي در ابعاد مختلف تأمين مايحتاج عمومي مردم، دارو و تجهيزات پزشکي در دستور کار قرار گرفت تا در گام نخست نهاده‌هاي دام و نياز اوليه مردم تأمين شده و مشکلي در تأمين معاش مردم به وجود نيايد.

وي گام نخست را اصلاح نرخ ارز و مردمي‌سازي يارانه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در اين يک سال رشد تورم در کشور به کمتر از پنج درصد تقليل يافته است.

معاون رئيس جمهور به سايه سنگين بيماري کرونا در 2 سال گذشته در زندگي مردم اشاره کرد و گفت: در بخش‌هاي مختلف دولت سعي کرد تا با واردات واکسن و حمايت از سازندگان داخلي بيماري کرونا را کنترل کرده و فروکش جدي اين بيماري را شاهد هستيم.

قاضي‌زاده هاشمي بيان کرد: با تهيه و توزيع 130 ميليون دز واکسن کرونا به شکل رايگان بيماري کنترل شده و همچنان سعي بر اين است تا آثار کم آن نيز از بين برود.

وي به تأمين برق و آب مورد نياز مردم به ويژه در ايام بهار و تابستان اشاره کرد و افزود: برخلاف سال‌هاي گذشته نه تنها اعمال خاموشي را در واحدهاي خانگي شاهد نبوديم بلکه هيچ واحد صنعتي نيز به دليل کمبود انرژي تعطيل نشد بلکه با يک مديريت مناسب در حال سپري کردن پيک مصرف در تابستان هستيم.

قاضي‌زاده هاشمي با بيان اينکه مشکل آب و بحران ناشي از آن کشور را تهديد مي‌کرد، ادامه داد: با توجه به منابع کم آبي نگراني‌ها در مورد آبرساني به شهرها و روستاها بسيار زياد بود اما دولت سعي کرد تا در تأمين آب شرب شهرها و روستاها به نحوي عمل کند تا قطعي آب را شاهد نباشيم.

وي فعاليت‌هاي دولت را در بعد هسته‌اي و پيگيري برجام يادآور شد و اظهار کرد: نه تنها رشد پيشرفت هسته‌اي محدود شده بود بلکه همه پيشرفت‌هاي کشور منوط به برجام گره خورده بود که دولت سيزدهم با تقويت روابط با کشورهاي همسايه و فراخوان سفرا از اين کشورها سعي کرد تا روابط خود را با کشورهايي نظير ترکمنستان، تاجيکستان، کويت، امارات و… تقويت کرده و به عادي‌سازي روابط بپردازد.

قاضي‌زاده هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: به هيچ وجه در مذاکرات برجام از نقطه قدرت کوتاه نيامديم و هيچ عقب‌نشيني در اين عرصه انجام نشده و آمريکا در شرايط کنوني مجبور به عقب‌نشيني شده تا به خواست ملت ايران تن در دهد.

وي گفت: بسياري از ابرقدرت‌هاي جهان امروز با پي بردن به قدرت همه‌جانبه ايران سعي مي‌کنند روابط خود را با کشورمان به بالاترين سطح برسانند تا برخلاف سال‌هاي گذشته که عزت‌فروشي را براي ترميم اقتصاد انجام داده بودند، در اين دولت عزت و عظمت ملت صيانت نشود.

قاضي‌زاده هاشمي افزود: در حوزه ارتباطات فضايي اين کشور به حال تعليق درآمده بود و در يک سال اخير ماهواره‌هاي متعددي ارسال شد تا ما بتوانيم قدرت ماهواره‌اي و فضايي خود را به رخ جهانيان بکشانيم.

وي تحولات در عرصه فناوري و علوم مختلف را نيز يادآور شد و خاطرنشان کرد: از پيشرفت‌هاي پهپادي گرفته تا توليد توربين‌هاي گازي نيروگاهي، موتورهاي مجهز با فناوري پيشرفته، پيشرفت در بخش نانوتکنولوژي و تقويت شرکت‌هاي دانش‌بنيان از جمله اين حرکت‌هاي تحول‌آفرين بوده است.

قاضي‌زاده هاشمي اضافه کرد: در حوزه‌هاي مختلف از صنعت، معدن و تجارت گرفته تا نفت نيز پيشرفت‌هاي خوبي را داشتيم به طوري که در يک سال گذشته در کنار افزايش توان استخراج و ذخيره‌سازي، فروش نفت و انتقال پول به کشور را نيز در بهترين شرايط شاهد هستيم.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان کرد: در يک سال گذشته با هماهنگي بانک مرکزي و سازمان برنامه و بودجه جلوي خلق پول و نقدينگي گرفته شده تا تورم کنترل شود و قطعاً ادامه اين روند به ثبات اقتصادي کشور کمک خواهد کرد.

وي اراده دولت را براي پرداخت بدهي دولت گذشته از بابت صدور اوراق قرضه يادآور شد و ادامه داد: دولت به اندازه‌اي که براي پرداخت حقوق کارکنان، بازنشستگان و ساير حوزه‌ها پرداخت مي‌کند به همان ميزان بدهي دولت گذشته را نيز پرداخت مي‌کند.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از تکميل سامانه کالا برگ الکترونيکي در کشور براي ارائه مايحتاج ضروري مردم به قيمت مناسب خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌هاي آينده مردم با استفاده از کارت بانکي خود مي‌توانند به اين سامانه دسترسي پيدا کرده و کالاهاي اساسي خود را با قيمت مناسب دريافت کنند.

قاضي‌زاده هاشمي بزرگترين کار دولت و شخص رئيس جمهور را بازسازي اعتماد مردم به نظام توصيف کرد و گفت: سياست‌هاي ابلاغي نظام که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ مي‌شود به عنوان خط قرمز دولت و شخص رئيس جمهور در حال انجام است و رئيس جمهور سعي مي‌کند تا منويات مقام معظم رهبري را به عنوان اولويت اصلي دولت در دستور کار قرار دهد.

وي صداقت رئيس جمهور را در همراهي با مردم و شنيدن مطالبات آنها يادآور شد و تصريح کرد: در يک سال گذشته نه تنها ديوار بي‌اعتمادي به نظام و دولت از بين رفته بلکه شکاف بي‌اعتمادي با عملکرد دولت مردمي پر شده است.

قاضي‌زاده هاشمي افزود: مردمي‌سازي از اقدامات دولت سيزدهم است که در اين راستا سازماني نيز شکل گرفته و دولت تلاش مي‌کند از ظرفيت تمام گروه‌ها از نخبگان و انديشمندان گرفته تا طبقات مختلف استفاده کرده و کار را با قوت و قدرت به پيش ببرد.

وي به 3.5 ميليون جامعه هدف ايثارگران در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اين ظرفيت عظيم را قدر مي‌دانيم چرا که در بين ايثارگران انسان‌هاي توانمند در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، هنري، علمي، ورزشي و… وجود دارد که بايد از آنها بهره بگيريم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها