عصر آذربایجان

گزارش خبر

اروميه و افتخار ميزباني از کشتي گيران مطرح جهان

اروميه و افتخار ميزباني از کشتي گيران مطرح جهان

1402/02/17

گروه ورزشي: اروميه در سال‌هاي اخير ميزباني مسابقات زيادي را بدست آورده نمونه بارز آن قهرماني جوانان کبدي کار جهان در زمستان سال گذشته و ليگ ملت‌هاي واليبال در آخرين سال پيش از شيوع کروناست و اينک قرعه ميزباني کشتي گيران مطرح جهان در قالب جام تختي در خرداد امسال به نام اين شهر افتاده است.

گروه ورزشي:  اروميه در سال‌هاي اخير ميزباني مسابقات زيادي را بدست آورده نمونه بارز آن قهرماني جوانان کبدي کار جهان در زمستان سال گذشته و ليگ ملت‌هاي واليبال در آخرين سال پيش از شيوع کروناست و اينک قرعه ميزباني کشتي گيران مطرح جهان در قالب جام تختي در خرداد امسال به نام اين شهر افتاده است.
يکي از مهمترين وجوه توسعه ورزشي مناطق مختلف در جهان، توسعه زيرساختي است که نمود آن را مي‌توان در دريافت ميزباني مسابقات مختلف جهاني، بين‌المللي، قاره‌اي ديد که البته ميزباني المپيک مهمترين آنها به شمار مي‌رود.در اين ميان شهر اروميه در کنار شهرهاي ديگري نظير تهران، مشهد مقدس و حتي برخي شهرهاي ديگر و البته برخوردار، ميزباني مسابقات مختلفي را در سال‌هاي نه چندان طولاني داشته که سرآغاز آنها مسابقات واليبال AVC CUP در سال 1389 بود که با حضور هشت قدرت برتر آسيايي آن زمان برگزار شد.
بعد از آن و با شنيدن آوازه اروميه براي ميزباني مسابقات بين‌المللي، جهاني و آسيايي، مسابقات مختلف ديگري نيز در اروميه برگزار شد که مهمترين آنها مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا، مسابقات بين المللي جام وحدت و دوستي در رشته کاراته، رقابت‌هاي واليبال ليگ ملت‌هاي واليبال در يکي از هفته‌هاي آن، مسابقات فوتسال قهرماني غرب آسيا و همچنين رقابت کبدي قهرماني جوانان جهان که زمستان گذشته برگزار شد، بوده است.با حضور استاندار آذربايجان غربي در فدراسيون کشتي و ديدار با عليرضا دبير رييس فدراسيون کشتي جمهوري اسلامي ايران در چند هفته پيش، زمزمه‌هايي در خصوص دريافت ميزباني يکي از مهمترين مسابقات اين رشته ورزشي شنيده شد که در روزهاي گذشته اين امر به واقعيت پيوست و ميزباني رقابت‌هاي معتبر و بين المللي جام تختي اين بار به اروميه رسيد.
با وجود اينکه بسياري از استان ‌هاي ديگر از جمله تهران و مازندران هم با توجه به وجود قهرمانان زياد، سوداي ميزباني اين رقابت‌ها را داشتند و برگزاري آن در سال پيش از المپيک براي همه کشتي گيران بسيار حائز اهميت بود، اروميه به ميزباني رسيد تا اين بار کشتي گيران ايراني و حتي ورزشکاران قدري از کشورهاي مختلف جهان در اين شهر محک خورده و براي رقابت‌هاي انتخابي المپيک آماده شوند.
براي بررسي چند و چون ميزباني اين رقابت‌ها با اسماعيل کيومرثي رييس هيات کشتي آذربايجان غربي مصاحبه‌اي داشتيم.
** اين رقابت‌ها قرار است در چه روزهايي به ميزباني شهر اروميه برگزار شود و کدام سالن ميزباني آن را برعهده خواهد داشت؟
کيومرثي: چهل و سومين دوره مسابقات کشتي جام جهان پهلوان تختي از روزهاي سوم تا پنجم خرداد امسال به ميزباني اروميه برگزار خواهد شد و قرار است سالن ? هزار نفري غدير اروميه ميزبان کشتي گيران حاضر در اين رقابت‌ها باشد.البته بايد توجه داشت که اين رقابت‌ها براي اولين بار در منطقه شمال غرب کشور برگزار مي‌شود؛ اين مسابقات جزء تورنمنت‌هاي مصوب فدراسيون بين المللي کشتي (فيلا) است.
** تمهيداتي که براي اين ميزباني انديشيده شده چه بوده و چه اقداماتي براي ميزباني شايسته صورت گرفته است؟
 کيومرثي: با توجه به حضور استاندار آذربايجان غربي در فدراسيون کشتي و ديدار با عليرضا دبير، رييس فدراسيون، گام‌هاي نخست براي دريافت ميزباني مسابقات معتبر کشتي برداشته شد و با دريافت ميزباني چهل و سومين دوره رقابت‌هاي جام تختي اروميه، اين مهم به انجام رسيدبا تاکيدي که استاندار آذربايجان_غربي در خصوص بهترين ميزباني از قهرمانان کشتي ايران و جهان در اين رقابت‌ها دارند همه توان استان بسيج شده تا اين رقابت‌ها به بهترين شکل ممکن ميزباني شود.طبق دستور استاندار آذربايجان غربي در همه شهرهاي استان و اروميه، تبليغات محيطي در خصوص اين ميزباني صورت خواهد گرفت و همه شهرداران در اين خصوص آماده همکاري هستندتبليغات از روز 15 ارديبهشت جاري در شهرهاي مختلف آغاز خواهد شد.
** چه تعداد کشتي گير در اين رقابت‌ها حاضر خواهند شد و کدام کشورها تاکنون اعلام آمادگي کرده‌اند؟
کيومرثي: ضمن اينکه قرار است 150 کشتي گير از قهرمانان ملي پوش ايراني در اوزان مختلف در اين رقابت‌ها به روي تشک بروند.
** از قهرمانان ملي پوش حال حاضر ايران، چه کساني در اين رقابت‌ها حضور خواهند يافت؟
کيومرثي: همه چهره‌هاي شاخص از جمله حسن يزداني، اميرحسين زارع منهاي کامران قاسم پور در اين رقابت‌ها حضور مي‌يابند و با حريفان کشتي خواهند گرفت.
البته بايد توجه داشت که چون حسن يزداني و اميرحسين زارع در اين رقابت‌ها حاضر مي شوند، کل رسانه‌هاي دنيا مثل آمريکا و ژاپن نماينده هايشان به اروميه مي‌آيند تا وضعيت جسماني و تاکتيکي کشتي گيران کشورمان را زير نظر بگيرند.
** چه امکانات خوبي براي اين ميزباني در نظر گرفته شده و آيا فدراسيون به استان در اين خصوص کمک کرده است؟
 کيومرثي: يکي از اتفاقات خوب در اين ميزباني، اختصاص امکانات استاندارد و بين المللي به اروميه در رشته کشتي بود؛ تشک‌هاي استاندارد و همين طور دوربين‌هاي مداربسته از جمله اين امکانات است که در اختيار استان قرار مي‌گيرد.البته سالن برگزاري، اقامت و هزينه‌هاي مربوط به ورزشکاران نظير تغذيه هم از طريق استان تامين خواهد شد.
** آيا تيمي از استان در اين رقابت‌ها حضور خواهد داشت و تمهيداتي در اين خصوص انديشيده شده است؟
 کيومرثي: قرار است از آذربايجان غربي 6 تا 8 نفر از کشتي گيران خوب استان در اين رقابت‌ها حضور يابند و با توجه به اين که اين مسابقات از سطح بسيار بالايي برخوردار خواهد بود مي‌تواند محک خوبي براي کشتي استان باشد.
 ** در حاشيه اين مسابقات همايشي هم در حوزه کشتي برگزار مي‌شود؟
کيومرثي: با توجه به تاکيد استاندار آذربايجان غربي مبني بر حضور مديران حوزه کشتي استان‌هاي مختلف در حاشيه اين رقابت‌ها، همايش روساي هيات‌هاي کشتي سراسر کشور در اروميه برگزار مي‌شود که اين هم نوعي اقدام بسيار خوب در حوزه مديريتي کشتي براي استان به شمار مي‌رود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، علاوه بر آن، روز گذشته اسامي افراد حاضر در اين رقابت‌ها در قالب تيم ايران از سوي فدراسيون کشتي اعلام شد که در بين آنها نفرات ارزنده‌اي نظير عليرضا سرلک، احمد محمدنژاد جوان در 57 کيلوگرم، رضا اطري در 61 کيلوگرم، محمدعلي عموزاد در 65 کيلوگرم، عرفان الهي در 74 کيلوگرم، محمد نخودي، علي سوادکوهي در 79 کيلوگرم، حسن يزداني و عليرضا کريمي در 86 کيلوگرم، اميرعلي آذرپيرا، مجتبي گليج و اميرحسين فيروزپور در 97 کيلوگرم و اميرحسين زارع و اميررضا معصومي در 120 کيلوگرم حضور دارند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها