عصر آذربایجان

گزارش خبر

300خانوار زلزله‌زده شهرستان خوی در منازل بازسازی‌ شده مستقر شدند

300خانوار زلزله‌زده شهرستان خوی در منازل بازسازی‌ شده مستقر شدند

1402/02/19

آراز خببر-مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از استقرار 300خانوار متاثر از زلزله 14مهرماه سال گذشته در منازل خود خبر داد.

آراز خببر-مديرکل بنياد مسکن آذربايجان‌غربي از استقرار 300خانوار متاثر از زلزله 14مهرماه سال گذشته در منازل خود خبر داد.

جعفر برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اروميه، با اشاره به انجام فعاليت‌هاي عمراني در راستاي بازسازي منازل آسيب‌ديده از زلزله‌هاي سال گذشته شهرستان خوي، اظهار داشت: بر اثر زلزله 13 مهرماه که به عنوان نخستين زلزله در اين شهرستان محسوب مي‌شود، يک هزار و 100 واحد احداثي داشتيم که در بخش مرکزي و روستاهاي اطراف اين بخش قرار داشتند.

وي افزود: از ميان واحدهاي مسکوني خسارت ديده در اين زلزله، عمليات اجرايي ساخت 940 واحد آغاز شده که از اين ميان عمليات عمراني مربوط به 300 واحد به پايان رسيده و تحويل مالکان شده که هم اکنون خانواده‌ها در اين منازل ساکن هستند.

مديرکل بنياد مسکن آذربايجان‌ غربي، عنوان کرد: نکته حائز اهميت در اين ميان پايان عمليات ساخت برخي منازل مسکوني در کمتر از 3 ماه است که نشان دهنده اهتمام ويژه و جدي در بازسازي است.

وي با اشاره به اينکه 160 واحد نيازمند بازسازي در زلزله مهرماه مربوط به شهر خوي است، گفت: متاسفانه روند صدور پروانه ساختماني از سوي شهرداري خوي با سرعت پايين انجام مي‌شود و همين امر موجب تاخير شده، همچنين جذب مردم به سوي بلندمرتبه سازي هم مزيد بر علت شده تا روند صدور پروانه با اختلال و کندي مواجه شود و اعمال سياست‌هاي تشويقي از سوي دولت مي‌تواند در اين زمينه موجب بهبود وضعيت شود.

برزگر ابراز داشت: پايان خردادماه به عنوان پايان عمليات عمراني در خصوص بازسازي منازل مسکوني زلزله‌زده اعلام شده و در همين راستا نيز اقدامات و فعاليت‌هاي عمراني بسيار خوبي انجام شده، مشکلي در خصوص زمان اعلام شده نداريم.

وي در مورد پايان عمليات ساخت منازل زلزله‌زده خواستار همکاري بيشتر از سوي سيستم بانکي شد و گفت: با توجه به پرداخت تسهيلات بلاعوض دولت به ميزان 600 ميليون ريال براي هر واحد معرفي شده، نياز است تا بانک‌ها نسبت به پرداخت مراحل دوم و سوم تسهيلات نيز اقدام کنند تا شاهد سرعت مناسب و مطلوب ساخت  ساز باشيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها